دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۶ درمان خانگی برای رشد سریع تر ناخن
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
رشد ناخن عاملی است که اغلب مورد توجه همه قرار می‌گیرد. متوسط رشد ناخن در هر ماه برابر است با ۳.۴۷ میلیمتر. در برخی از موارد افراد نیاز دارند که برای افزایش سرعت رشد ناخن خود روش‌های گوناگونی را جست‌وجو و امتحان کنند. یا دلگرم همراه باشید تا با رشد...

درمان خانگی برای رشد ناخن

رشد سریع ناخن فقط با ناخن های سالم و کوتیکول(قاعده ناخن) سالم امکان پذیر است. همچنین به یاد داشته باشید که ناخن ها اساسا از لایه های شکننده پروتئینی به نام کراتین ساخته می شوند. راه اصلی سلامت ناخن داشتن یک رژیم غذایی سالم و مراقبت صحیح از ناخن است. همچنین مرطوب نگه داشتن ناخن ها نیز در سلامت ناخن ها موثر و شگفت انگیز است زیرا به دلیل استفاده زیاد از ناخن ها در طول روز ، ناخن ها خشک و شکننده می شوند.
البته راه حل های طبیعی و ارزان قیمت وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید. این داروهای خانگی به اندازه داروهای گران قیمت و یا محصولات بهداشتی تاثیر گذارند. در این مقاله برخی از درمان های خانگی برای رشد ناخن را توضیح خواهیم داد با مجله دلگرم همراه شوید.

درمان های خانگی برای رشد ناخن

درمان های خانگی برای رشد ناخن

1. رژیم غذایی سالم

یک رژیم منطقی و متعادل، تمام مواد مغذی ضروری مورد نیاز رشد ناخن را تامین می کند. پروتئین و اسیدهای آمینه به ویژه مهم هستند. این ها در گوشت، پنیر و تخم مرغ یافت می شوند. سایر ویتامین ها و مواد مغذی که در رشد ناخن ها موثرند عبارتند از ویتامین A، بیوتین و روغن بذر کتان به دلیل اسید های چرب ضروری مانند امگا3.

2. افزایش جریان خون

به آرامی بستر ناخن را با کمک ابزاری به نام بافر ناخن سوهان بکشید تا گردش خون در ناخن ها بهبود یابد . همچنین فعالیت های خاصی باعث می شود که جریان خون به ناخن ها افزایش یابد و رشد ناخن ها تحریک شود، مانند تایپ کردن و پیانو زدن.

3. ماساژ با روغن یا لوسیون

ماساژ با روغن یا لوسیون از جمله روغن زیتون می تواند ناخن ها را سفت و سخت کند و از شکستگی ناخن جلوگیری کند. ناخن های خشک و شکننده به سادگی شکسته می شوند.

4- محلول سفت کننده ناخن

محصولاتی از جمله محلول سفت کننده ناخن برای جلوگیری از شکنندگی ناخن موثرند. می توانید روی ناخن و زیر ناخن را با یک لایه از محلول پوشش دهید. اغلب شکستگی ناخن با یک ترک غیر قابل محسوس شروع می شود.برای جلوگیری از ترک و شکافت ناخن هر روز از محلول سفت کننده ناخن استفاده کنید.

5- عدم تماس زیاد انگشتان با آب

آب یکی از علل اصلی خشکی و شکنندگی ناخن است. برای محافظت از انگشتان دست هنگام تماس با آب دستکش به دست داشته باشید یا فورا روغن روی انگشتان دستتان بمالید.

6- استفاده از روغن های خانگی و طبیعی

روزانه به مدت 5 دقیقه ناخن ها را در روغن زیتون، روغن حمام یا آب لیمو خیس کنید تا ناخن ها را مرطوب نگه دارید و از شکنندگی ناخن جلوگیری کنید، برای ساخت روغن کوتیکول خانگی 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 10 قطره آب لیمو، روغن بدن مر و روغن کندر را با هم به نسبت مساوی مخلوط کنید. یا دو قاشق غذاخوری روغن هسته زردآلو و 2 قطره روغن بدن مر، روغن کندر و روغن جوانه گندم را با هم مخلوط کنید و استفاده کنید.

7-مراقبت از ناخن

ناخن هایتان را تمیز و پاکیزه نگه دارید تا از عفونت جلوگیری کنید زیرا عفونت رشد ناخن ها را کاهش می دهد.

8- خیساندن در مخلوط روغن زیتون و گوجه فرنگی

نیم فنجان آب گوجه فرنگی را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. ناخن ها را در این محلول فرو برید. این روش هم برای ترک ناخن موثر است و هم برای بهبود رشد ناخن.

9-نوشیدنی چای گیاهی

4/3 قاشق چایخوری پودر گیاه دم اسبی را در دو فنجان آب بجوشانید و عصاره را جدا کنید و عسل به آن اضافه کنید سپس این چای گیاهی را روزانه میل کنید.

10- مخلوط گیاه دم اسبی و عسل

ساقه های خرد شده گیاه دم اسبی را بجوشانید. عسل به آن اضافه کنید. سپس انگشتان دست را در این محلول فرو کنید.

11- مخلوط آلوئه ورا، روغن بادام و چای سبز

یک مخلوط با چای سبز، چای سفید، روغن بادام و ژل آلوئه ورا آماده کنید. انگشتان دست را در این ترکیب فرو برید.

12-ویتامین E

قرص ویتامینE را باز کنید و هر شب بر روی ناخن ها و کوتیکول ناخن هایتان بمالید. این کار رشد ناخن را تقویت می کند و ناخن را بسیار قوی می کند. همچنین می توانید ویتامین E را به طور منظم برای افزایش سیستم ایمنی بدن و مبارزه با رادیکال های آزاد مصرف کنید.

13-پوشیدن دستکش لاستیکی

هر زمان که از صابون و آب استفاده می کنید، یا از کارهایی که نیاز به فعالیت دست دارند از دستکش لاستیکی استفاده کنید. از دستکشی که بزرگتر از اندازه واقعی دستتان است استفاده کنید.

14- محافظت از ناخن ها

اگر ناخن های بلندی دارید، برای باز کردن درب اشیاء یا برداشتن شی از ناخن استفاده نکنید. بلکه از کناره های انگشتان خود استفاده کنید.

15-چسب زخم

زمانی که ناخن ترک برداشت از چسب زخم استفاده کنید و زمانی که به منزل رسیدید آن را با سوهان ترمیم کنید.

16-سوهان کشیدن

سعی کنید یک سوهان در کیف همیشه همراه خود داشته باشید. زمانی که گوشه ای از ناخن ترک برداشت با سوهان کردن بخش ترک برداشته و آسیب دیده ناخن تان، زیرسازی نمایید و آن ناحیه را صاف و مسطح کنید.

بیشتر بخوانید:

۱۲ راهکار خانگی برای جلوگیری از ترک ناخن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits