دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روغن بهارنارنج (شکوفه پرتقال) + خواص این روغن

خواص اسرار آمیز روغن بهار نارنج + طرز تهیه روغن نارنج

روغن بهارنارنج (شکوفه پرتقال) + خواص این روغن
25
زمان مطالعه: 4 دقیقه
روغن بهارنارنج از شکوفه های درخت نارنج و پرتقال تلخ گرفته می شود که برای داشتن پوستی زیباتر و جوان تر نیز می توان از آن استفاده کرد.

خواص فوق العاده روغن بهار نارنج را بشناسیم !

در این مطلب خواص دارویی و درمانی روغن بهارنارنج برای شما عزیزان ارائه می شود. بوی عالی این روغن از گل های درخت نارنج تلخ است که نارنج سویل نیز نامیده می شود.

نظر بر این است که در قرن 17 میلادی شاهزاده خانمی از نرولی که برای معطر کردن دستکش هایش از این روغن استفاده می کرد نام خود را بر آن نهاد. از ایام قدیم روغن بهارنارنج به عنوان عطر استفاده می شده است. از آنجا که از یک تن گل دست چین یک لیتر روغن حاصل می شود، بهارنارنج یکی از گران ترین روغن ها است. این روغن به وسیله تقطیر با بخار تهیه می شود. رنگ آن کهربایی است و با گذشت زمان تیره می شود.

از خواص نارنج اینست که آب میوه نارنج ترش ، مطبوع و سرشار از ویتامین C می باشد . و در مصارف غذائی مشابه سرکه و آبلیمو به کار می رود . گل درخت نارنج که بنام بهار نارنج موسوم است بسیار زیبا و معطر است . علاوه بر میوه نارنج ، بهار نارنج و برگ درخت نارنج مصارف قابل ذکری دارند .

خواص نارنج بی نظیر است . نارنج میوه ایست خوراکی که درخت آن در شمال و جنوب ایران پرورش داده می شود برگ این درخت در تمام ایام سال سبز است و منظره ای بسیار زیبا دارد . از خواص نارنج اینست که آب میوه نارنج ترش ، مطبوع و سرشار از ویتامین C می باشد . و در مصارف غذائی مشابه سرکه و آبلیمو به کار می رود .

در 100 گرم آب نارنج مقدار ویتامین ها به قرار زیر است :

ویتامین A 3 واحد – ویتامین B1 14 میلی گرم – ویتامین B2 6 میلی گرم – ویتامین C 250 میلی گرم .

گل درخت نارنج که بنام بهار نارنج موسوم است بسیار زیبا و معطر است . علاوه بر میوه نارنج ، بهار نارنج و برگ درخت نارنج مصارف قابل ذکری دارند .درخت بهارنارنج بومی خاوردور است ولی اکنون روغن آن بیشتر در ایتالیا، مصر و فرانسه تهیه می شود. فرآورده جانبی آن عرق بهارنارنج است. بهارنارنج رایحه ای قوی دارد و در عین حال ملایم، کمی تند و گل مانند از این درخت دو اسانس دیگر نیز تهیه می شود. پتیت گرین از سر شاخه و برگ آن و روغن نارنج تلخ از پوست میوه آن این روغن ها هر دو نسبت به بهارنارنج گران نیستند و خاصیت روغن بهارنارنج بیشتر از این دو نوع است.

خواص روغن بهارنارنج را بشناسیم

خاصیت اصلی بهارنارنج تاثیر آن بر احساسات و سیستم اعصاب است. برای شوک و جنون آنی و فشارخون ناشی از فشار روحی، تپش قلب و هر نوع اضطراب مفید است. بهارنارنج برای هیجان ناشی از عوارض قبل از عادت ماهانه، یائسگی و افسردگی بعد از زایمان نیز موثر است.

خاصیت آرام بخش بهارنارنج برای عوارض جسمی، مانند ناراحتی های ناشی از فشار عصبی و گوارشی چون اسهال ایده آل است. مدت ها است که در تولیدات مخصوص مراقبت از پوست از آن استفاده می شود و برای هر نوع پوست مفید است. اثر حیات بخش آن بخصوص برای پوست اشخاص بالغ و حساس و رفع ترک خوردگی پوست های شل شده بسیار نافع است، افرادی که دچار کاهش و افزایش وزن، ترک خوردگی پس از زایمان شده اند حتما از روغن بهارنارنج برای رفع ترک خوردگی ها و شلی پوست استفاده کنند، همچنین در کمک به مداوای زخم مفید است.

روغن بهارنارنج را تقریبا با هر روغنی می توان مخلوط کرد به ویژه روغن هایی همچون بابونه، شمعدانی، مریم گلی، اسطوخودوس، گل سرخ و ایلانگ برای مخلوط شدن با روغن بهارنارنج استفاده می شوند.

موارد عدم استعمال روغن بهارنارنج

  • روغن بهار نارنج برای هر مورد قابل استعمال است.
  • روغن بهار نارنج را با خاصیت کاهش چین و چروک، کاهش آکنه و جوش، کاهش استرس، جوان سازی پوست و افزایش میل جنسی بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه تهیه نمایید.

طرز تهیه روغن نارنج

پوست زرد نارنج را همراه با بهار نارنج (شکوفه آن) در روغن کنجد ریخته به مدت 3 هفته در آفتاب میگذارند و سپس صاف کرده به مصرف می رسانند .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (25 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits