دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا از روغن جوجوبا برای صورت استفاده کنیم؟

خواص درمانی روغن جوجوبا برای پوست و مو

چرا از روغن جوجوبا برای صورت استفاده کنیم؟
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شگفت‌ انگیزترین خواص روغن جوجوبا برای سلامتی، پوست و مو - روغن جوجوبا به عنوان مکمل برای پوست عمل می کند و باعث بازگشت تعادل روغن طبیعی پوست شده و از خشکی پوست جلوگیری می کند.

روغن جوجوبا برای پوست و مو شما معجزه می کند

روغن جوجوبا در مراقبت از پوست صورت محبوبیت زیادی دارد اما آنچه که بسیاری در مورد آن آگاه نیستند این است که به ویژه برای مبارزه با چین و چروک مناسب است. در این مقاله به فواید استفاده از روغن جوجوبا برای چین و چروک پرداخته می شود.

روغن جوجوبا از دانه های گیاه جوجوبا استخراج می شود. نام علمی این درختچه چند ساله Simmondsia chinensis است و در جنوب غربی ایالات متحده رشد می کند. در واقع شکل مایعی از موم های گیاهی است. در شکل خالص، این روغن به رنگ مایع طلایی روشن است که بدون بو است. روغن جوجوبا برای پوست خوب است چون منبعی غنی از ویتامین E، ویتامین های B، سیلیس، مس، روی و ... است. تمامی این اجزا برای داشتن پوست سالم مفید هستند.

فواید روغن جوجوبا برای پوست

برای مرطوب کردن صورت

صورت خود را با صابون ملایم و آب بشویید و با حوله خشک کنید. چند قطره از این روغن گیاهی و مقداری مرطوب‌کننده دیگر را بر روی کف دست قرار دهید و به آرامی بر روی صورت بمالید. با نوک انگشتان حداقل به مدت 5 دقیقه یا بیشتر ماساژ دهید، این کار باعث می‌شود تا روغن در عمق پوست نفوذ کند. اطمینان حاصل کنید که بیش از حد از روغن استفاده نمی‌کنید. اگر چنین اتفاقی افتاد، به آرامی چربی اضافی را بشویید و پوست را تمیز کنید. این درمان پوستی را دوبار در روز تکرار کنید تا پوست هیدراته شود.

برای درمان آکنه

این روغن درمان بسیار عالی برای آکنه‌های ناخواسته است. یک راه ساده دیگر برای استفاده از روغن جوجوبا مالیدن آن به کمک توپ پنبه‌ای به روی نواحی آسیب دیده است. از آنجایی که این روغن شبیه سبوم است، استفاده از آن غدد سباسه را گول می‌زند و به طور غیرمستقیم کمک می‌کند تا روغن بیش از حد از این غدد ترشح نشود. تاثیرش چنین است که چربی پوست کاهش یافته و فوران آکنه نیز کمک می‌شود. علاوه بر این، خاصیت ضدمیکروبی روغن جوجوبا از رشد باکتری‌های مضر که منجر به آکنه می‌شوند جلوگیری می‌کند.

برای کاهش چین و چروک

این روغن عنصری مشترک در محصولات ضدپیری است. همانطور که سن بیشتر می‌شود، ترشح موم استر کاهش می‌یابد، که این امر عاملی مهم در ایجاد چین و چروک است. روغن جوجوبا را به ویژه بر روی خطوط و چین و چروک استفاده کنید تا از شر چین و چروک از راه طبیعی خلاص شوید. در نظر داشته باشید که آن را به صورت دایره‌ای بمالید تا روغن به صورت حداکثری جذب پوست شود. به جای مقابله با چین و چروک، می‌توانید قبل از ظهور خطوط ریز بر روی پوست از آن استفاده کنید تا نتایج بهتری حاصل شود.

چه به دنبال یک مرطوب کننده طبیعی و چه به دنبال درمان آکنه باشید، روغن جوجوبا هر دو خواسته را برآورده می‌کند. کسانی که پوست مستعد به آکنه دارند می‌توانند فواید روغن جوجوبا را به دست بیاورند و از به وجود آمدن آکنه جلوگیری کنند. با استفاده از روغن جوجوبا بر روی صورت، می‌توانید پوستی صاف و بی عیب و نقص حتی در ماه‌های سرد زمستان داشته باشید. بنابراین، یک بطری از روغن اورگانیک جوجوبا را در خانه نگه‌داری کنید و به طور منظم بر روی پوست خود استفاده کنید.

خواص روغن جوجوبا برای موی سر

جلوگیری از ریزش مو

روغن جوجوبا دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی بوده و از ریزش موی سر جلوگیری می کند.

رشد مو و ابرو

استفاده از روغن جوجوبا برای رشد مو یک راه عالی است، روغن جوجوبا فولیکول های مسدود شده مو را باز کرده و به افزایش رشد مو کمک می کند.همچنین روغن جوجوبا به رشد ابرو و ضخیم شدن موی ابرو کمک می کند.

رفع شوره سر

جوجوبا یک مرطوب کننده عالی برای پوست سر بوده که از ایجاد شوره سر جلوگیری می کند.

رشد ناخن

روغن جوجوبا ناخن را در برابر خشکی و شکنندگی محافظت می کند و باعث افزایش رشد ناخن می شود.

خواص دارویی و درمانی روغن جوجوبا

درمان اگزما و پسوریازیس

روغن جوجوبا به عنوان درمان طبیعی اگزما و پسوریازیس شناخته می شود، روغن جوجوبا دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش قرمزی ناشی از پوست خشک کمک می کند.یک توپ پنبه را به روغن جوجوبا آغشته کنید و آن را به طور مستقیم به منطقه اگزما بمالید، این کار را دو بار در روز برای درمان سریع انجام دهید.

درمان زخم و زگیل

خواص ضد باکتری روغن جوجوبا باعث کاهش التهاب پوست، بهبود زخم و درمان زگیل می شود.

درمان ترک پاشنه پا

استفاده منظم از روغن جوجوبا باعث درمان ترک پاشنه پا می شود.
برای درمان مقداری روغن را به پا ها بمالید و جوراب بپوشید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب و صابون بشویید.

درمان سیاهی دور چشم

مطالعات نشان داده که روغن جوجوبا سیاهی دور چشم را درمان می کند.
مقادیر مساوی روغن جوجوبا و روغن بابونه را ترکیب کنید و 10 تا 15 دقیقه به آرامی زیر چشم ها ماساژ دهید، سپس با با آب گرم بشویید.

درمان ترک های پوستی در بارداری

روغن جوجوبا باعث پیشگیری و درمان ترک های پوستی در بارداری می شود.
در دوران حاملگی و پس از زایمان روزی دو بار مقداری روغن جوجوبا را بر روی شکم خود ماساژ دهید تا ترک های پوستی درمان شوند.

عوارض و مضرات روغن جوجوبا

واکنش های آلرژیک به عنوان مضرات روغن جوجوبا شناخته می شوند.

توجه : دقت داشته باشید که روغن جوجوبا فقط برای مصارف موضعی به کار می رود نه مصارف خوراکی.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits