دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 درمان زود انزالی با تغذیه 11 عنصر تغذیه برای درمان سریع زودانزالی

درمان انزال زودرس با 11 ماده غذایی

درمان زود انزالی با تغذیه 11 عنصر تغذیه برای درمان سریع زودانزالی
16
زمان مطالعه: 9 دقیقه
درمان زود انزالی با تغذیه شامل استفاده از مواد غذایی است که میتوانند تاثیر بسیار مثبتی در سطح هورمون های مرتبط با انزال، میزان جریان خون ورودی به آلت تناسلی و تولید اسپرم داشته باشند. زینک، ویتامین D، برنج قهوه ای، غلات، مارچوبه، سیر و پیاز، هویج،...

۱۱ ماده غذایی برای کمک به درمان انزال زودرس

در این بخش از دلگرم چند ماده‌ی غذایی موثر را معرفی می‌کنیم که به رفع انزال زودرس کمک می‌کند و باعث می‌شود شما رضایت بیشتری از رابطه زناشویی‌تان داشته باشید. انزال زودرس شایع‌ترین مشکل جنسی آقایان است که روی روابط زناشویی آن‌ها نیز تأثیر می‌گذارد. به خاطر اینکه باعث ایجاد استرس و ناراحتی در هر دو طرف می‌شود. بر اساس آمارها از هر سه مرد یک مرد در طول زندگی خود با این مشکل روبه رو می‌شود.

البته گاهی اوقات انزال زودتر از زمان معمول رخ می‌دهد و جای نگرانی نیست اما اگر همیشه زودتر از زمانی که می‌خواهید اتفاق می‌افتد و شما را دچار مشکل می‌سازد معنی‌اش این است که دچار انزال زودرس هستید. در این مطلب چند ماده‌ی غذایی موثر را معرفی می‌کنیم که به رفع این مشکل کمک می‌کند و باعث می‌شود شما رضایت بیشتری از رابطه زناشویی‌تان داشته باشید.

مواد غذایی مخصوص آقایان

مواد غذایی موثر در رفع انزال زودرس آقایان

انار

انار میل جنسی شما را بالا می‌برد. نتایج پژوهشی که محققان آمریکایی در سال 2007 انجام داده‌اند نشان می‌دهد نوشیدن منظم آب انار با مشکل زود انزالی مقابله می‌کند. در این پژوهش بعد از چند هفته مصرف مداوم آب انار، بهبود قابل‌توجهی در عملکرد جنسی نیمی از شرکت‌کننده‌ها مشاهده شد. به خاطر اینکه انار جریان خون را افزایش داده و نعوظ بهتری ایجاد می‌کند. از این گذشته این میوه قادر است با استرس مقابله کند و روی تنظیم استروژن نیز تأثیر بگذارد.نتایج پژوهش‌های دیگر نیز نشان می‌دهند که آب انار محافظ طبیعی مونواکسید ازت می‌باشد. این ترکیب شیمیایی برای نعوظ کامل لازم و ضروری است.

گریپ‌فروت: ویاگرای طبیعی؟

می‌توان گریپ‌فروت را ویاگرای طبیعی دانست به شرطی که به طور مرتب و به میزان زیاد مصرف شود. در این صورت گریپ‌فروت می‌تواند برای درمان زود انزالی مفید باشد و انزال را به تاخیر بیندازد. این میوه حاوی «نارنژنین» می‌باشد که مانند ویاگرا مانع از ترشح زودهنگام آنزیمی می‌شود که مسئول بروز انزال است.
علاوه بر این نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که مصرف این میوه باعث کاهش 20 درصدی کلسترول بد خون و کاهش 17 درصدی تری گلیسیرید خون می‌شود. توجه داشته باشید اگر در حال مصرف داروی خاصی (به خصوص ویاگرا) هستید نباید از گریپ‌فروت استفاده کنید. به خاطر اینکه باعث بروز اختلال دارویی می‌شود.
ماهی‌های چرب و روغن کلزا

مصرف چند وعده ماهی تن، آزاد، ساردین و غیره یا روغن کلزا در هفته برای مقابله با مشکل زود انزالی موثر است. امگا 3 های موجود در این مواد غذایی حاوی خواصی هستند که سلامت قلب و عروق را نیز تضمین می‌کنند. این اسیدهای چرب ضروری از ایجاد لخته‌های خونی و تصلب شرایین پیشگیری می‌کنند. در افرادی که دچار بیماری‌های عروق کرونری هستند سلول‌های جداره‌ی عروق به مرور پوشیده از رسوبات کلسترول بد می‌شوند. در این صورت هم مانعی برای مونواکسید ازت ایجاد می‌شود.مونواکسید ازت یک ترکیب شیمیایی می‌باشد که باعث انبساط عروق و جریان بهتر خون و در نتیجه نعوظ خوب می‌شود.

توجه داشته باشید که پخت و پز طولانی و حرارت زیاد باعث از بین رفتن امگا 3 ها می‌شود.

کاکائو:

افسانه نیست.کاکائو به میزان کم روی سلامت قلب و عروق و تقویت قوای جنسی تأثیر می‌گذارد.
نتایج پژوهشی که در سال 2007 به چاپ رسیده است نشان می‌دهد پولیفنول‌های (ترکیبات آنتی‌اکسیدانی) موجود در کاکائو باعث کاهش فشارخون شده و همچنین محافظ قلب و عروق و افزایش‌دهنده‌ی مدت زمان نعوظ می‌باشد. در واقع این ترکیبات به افزایش قدرت جنسی کمک می‌کنند.

مواد غذایی غنی از زینک

زینک نقش بسیار مهمی در بدن ایفا می‌کند. این عنصر در زمینه ارتقا سطح کیفی عملکرد سیستم ایمنی بدن شهرت زیادی دارد. زینک، به عنوان یک ماده معدنی به تولید تستوسترون کمک می‌کند. بنابراین مصرف مواد غذایی دارای زینک، یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای زود انزالی است. انواع ماهی‌ها و گوشت خرچنگ، گوشت مرغ، بادام، جو دوسر و پنیر سوئیسی از بهترین مواد غنی از زینک هستند. قارچ‌های خوراکی و انواع لوبیا نیز دارای زینک هستند و قدرت جنسی مرد را افزایش می‌دهند.

مواد غذایی مخصوص آقایان

مواد غذایی دارای ویتامین D

ماهی‌های چرب، غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ و ویتامین دی هستند. ماهی تن، ماهی خال مخالی، و قزل آلا بهترین گزینه‌ها هستند. سایر موادی که دارای ویتامین دی هستند شامل آب پرتقال، زرده تخم مرغ، پنیر، شیر سویا، و جگر می‌شود. مصرف متدوال این مواد غذایی سطح تستوسترون بدن مرد را بالا می‌برد. زرده تخم مرغ از موثرترین غذا‌ها برای توقف انزال زودرس است.

برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای حاوی مقادیر زیادی فیبر است و به عنوان ارزشمندترین مواد مغذی جهان شناخته می‌شود. این نوع برنج به بدن کمک می‌کند تا به صورت طبیعی سطح سروتونین را افزایش دهد. بسیاری از مردانی که انزال زودرس را تجربه کرده اند، در بدن خود دارای عدم تعادل در سطح هورمون‌ها بوده‌اند. اگر بتوانید سطح هورمون سروتونین را بالا ببرید، گام بلندی در درمان زودانزالی بر خواهید داشت.

غلات و حبوبات

یکی دیگر از راه های درمان زود انزالی با تغذیه، مصرف غلات و حبوبات می‌باشد. غلات مختلف غنی از آهن، تیامین، نیاسین و ریبوفلاوین هستند و اکثر آن‌ها حاوی مقادیر زیادی فیبر، به ویژه گندم، جو و جو دوسر هستند. غلات علاوه بر صلاحیت استفاده در قالب یک صبحانه ایده آل، همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا زمان و دوام رابطه جنسی خود را افزایش دهید. نیاسین معمولا با نعوظ قوی‌تر و طولانی‌تر همراه است و باعث تجربه ارتباط جنسی طولانی‌تر و ارگاسم انفجاری می‌شود.

مارچوبه

مارچوبه با بسیاری از مزیت‌های سلامت جسمی و ذهنی مردان ارتباط دارد. مهمترین آنها، تاثیر مثبت این غذا در افزایش قدرت جنسی در مردان است. این ماده با مواد مغذی زیادی همراه می‌شود و منبع شگفت انگیزی از ویتامین کا (Vitamine K) است. مارچوبه نیز یک منبع باور نکردنی از ویتامین A، ویتامین C، کروم، فیبر، فولات، فیبر و ویتامین مهم E بوده که برای تقویت عملکرد هورمون در مردان شناخته شده است.

سیر و پیاز

سیر و پیاز به طور سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌های مرتبط با سلامت انسان استفاده می‌شود. هر دو آن‌ها حاوی یک ماده قوی، به نام آلیسین هستند که می‌تواند باعث افزایش میل جنسی در مردان شود. آلیسین جریان خون را به سمت آلت تناسلی به صورت باورنکردنی تنظیم می‌کند.

هویج

اکثر مزیت‌های سلامت هویج را می‌توان به محتوای فیبر و بتا کاروتن آن نسبت داد. هویج منبع خوبی از عوامل آنتی اکسیدانی قوی است. به همین ترتیب، هویج غنی از آهن، منگنز، فولات، پتاسیم، پانتوتنیک اسید، ویتامین A، ویتامین B۸، ویتامین C و ویتامین K می‌باشد. این ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری به تقویت ماهیچه‌های آلت تناسلی و به تنظیم چرخش خون به آن پس از رابطه جنسی کمک می‌کند.

گردو

گردو یک منبع درخشان از اسید‌های چرب امگا ۳ ضد التهابی هستند. گردو همچنین دارای آنتی اکسیدان‌ها، مس، منگنز، ویتامین B و مولیبدن است. این غذای خوشمزه می‌تواند اختلال نعوظ، انزال زودرس و ناتوانی جنسی را درمان کند. به طور مرتب گردو مصرف کنید و مزیت‌های باور نکردنی سلامت آن را احساس کنید.

بلوبری

پتاسیم بلوبری، محتوای فیتوتویتین، فولات، فیبر، ویتامین B۶ و ویتامین C. همراه با عدم وجود کلسترول در آن، همه از سلامت قلب و عروق حمایت می‌کنند. در میان تمام غذا‌هایی که انزال زودرس را درمان می‌کنند، احتمالا بهترین غذا بلوبری است. این میوه غذایی است که می‌تواند رادیکال‌های آزاد بدن را از بین ببرد و باعث کاهش موقت تعداد اسپرم در مردان می‌شود.

شکلات تلخ

شکلات تلخ منبع قدرتمند آنتی اکسیدان‌ها است. این ویژگی می‌تواند جریان خون و فشار خون را بهبود بخشد. یک ترکیب قوی از شکلات تلخ، باعث آزادی اندورفین در بدن می‌شود. این غذای خوشمزه می‌تواند بسیاری از مشکلات انزال را درمان کند، طوری که جریان خون را به آلت تناسلی افزایش می‌دهد. این شکلات حاوی L-Arginine HCL، یک اسید آمینه حیاتی است که تولید هورمون‌های بدن را تنظیم می‌کند.

آووکادو

این میوه شگفت انگیز دارای ویتامین‌های متعدد مانند ویتامین B، ویتامین C. و ویتامین K است. آووکادو همچنین غنی از فیبر‌ها و پروتئین‌هایی است که باعث تقویت قوای جنسی به صورت کاملا طبیعی می‌شود. ویتامین K. به تنظیم جریان خون به اندام‌های حیاتی بدن کمک می‌کند.

موز

موز به عنوان یک میوه مغذی، با ارزش و خوشمزه، غذای مورد علاقه برای بسیاری از مردم است. خوردن موز لذت زیادی دارد و منبع خوبی از هر دو مواد معدنی و ویتامین‌ها و همچنین فیبر است. موز حاوی ویتامین B۶، ویتامین C، فیبر غذایی، پتاسیم، منگنز، بیوتین و مس است. علاوه بر این، موز حاوی یک آنزیم قوی به نام بروملین است که به طور موثر باعث افزایش میل جنسی و افزایش تعداد اسپرم در مردان می‌شود.در بسیاری از موارد، مردان قادر به یادگیری نحوه کنترل انزال هستند. تمرین برخی از تکنیک‌های ساده مانند انجام تمرینات کیگل یا روش‌های درمان زودانزالی با ورزش و رژیم غذایی سالم که شامل مواد غذایی فوق الذکر می‌تواند به درمان زود انزالی کمک کند. مشکلات مزمن انزال می‌تواند نشانه افسردگی یا اضطراب نیز باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (16 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits