دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هشدار برای کندن موهای بینی!
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آیا کندن موی دماغ خطرناک است؟!کندن موهای بینی کار خطرناکی است، زیرا از آنجایی که بینی محیط استریلی نیست، این کار می تواند منجر به بروز عفونت های ناخوشایندی شود.

خطر مرگ با کندن موهای بینی و دستکاری مثلث خطر صورت

آیا کندن موی دماغ خطرناک است؟!

کندن موهای بینی کار خطرناکی است، زیرا از آنجایی که بینی محیط استریلی نیست، این کار می تواند منجر به بروز عفونت های ناخوشایندی شود. با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با عوارض کندن موهای بینی آشنا شوید.

خطر مرگ با کندن موهای بینی و دستکاری مثلث خطر صورت

هشدار مرگ با کندن موهای بینی

خیلی ها به خاطر اینکه موهای بینی ظاهر نازیبایی ایجاد می کند اقدام به کندن آن می کنند غافل از اینکه با این کار دست به اشتباهی بزرگی می زنند با دلگرم همراه باشید تا دلیل اینکه چرا نباید این کار را انجام داد را بخوانیم..موهای بلند بینی ظاهر ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند. به همین دلیل افراد گاهی موهای بینی را با قیچی کوتاه می‌کنند. این در حالی است که محققان به تازگی کندن موهای بینی را بسیار پرخطر خوانده‌اند.بینی به پاکسازی و فیلتر هوای تنفسی می‌پردازد. درون بینی مژک‌هایی وجود دارند که مواد موکوزی را از قسمت‌های جلوی بینی به انتهای آن حرکت می‌دهند.

موکوز درون بینی که نوعی سد دفاعی در مقابل گرد و خاک و میکروب‌ها محسوب می‌شود، در نهایت وارد معده شده و در آنجا توسط اسید معده تجزیه می‌شود.موهای بینی وظیفه جذب ذرات بزرگ‌تر هوا را بر عهده دارند. به گفته محققان، کندن موهای بینی مشکلات جدی برای افراد ایجاد می‌کند.آن‌ها می‌گویند میکروب‌های راه یافته به درون بینی در مجاورت پیاز مو و نزدیک حفره‌هایی که مو از آن خارج شده است، جمع می‌شوند.

زمانی که موی بینی از ریشه کنده شود پیاز آن صدمه می‌بیند و مسیر ورود میکروب‌ها به بدن هموار می‌شود.ورود میکروب‌ها به بدن باعث عفونت می شود. اما داستان در همینجا خاتمه نمی‌یابد؛ این عفونت‌ها به شدت پرخطر و کشنده محسوب میِ‌شوند، چرا که رگ‌های بینی در نهایت به رگ‌های مغز راه می‌یابند و به همین علت عفونت‌های یاد شده به شکل مننژیت و آبسه مغز ظاهر می‌شوند.دانشمندان ناحیه منتهی به بینی در صورت را "مثلث خطر" نامیده و در مورد خطرات نادیده گرفتن آن به مردم هشدار داده‌اند.

وظیفه اصلی موهای بینی پالایش مواد اضافی هوایی است که تنفس می کنیم.موهای بینی همانند فیلتر هوای اتاق عمل می کنند. آنها ذرات گردوغبار، ویروس ها، باکتری ها و مواد سمی را به دام می اندازند تا ما در بازدم یا عطسه آنها را بیرون بدهیم.تراکم بیشتر موهای بینی می تواند یک مزیت باشد. بر اساس یافته های پزشکی احتمال ابتلا به آسم در افرادی با موهای بینی کم پشت، سه برابر بیشتر از کسانی است که موهای بینی پرپشتی دارند.

موی بینی نخستین خط دفاعی بینی دربرابر عوامل نامطلوب خارجی است. پشت آنها مژک ها قرار دارند، رشته های مویین بسیار کوچکی که مدام به عقب و جلو حرکت می کنند.این مژک ها گردوخاک و مولکول های مضر احتمالی را به سمت گلو جارو می کنند.موهای بلند بینی ظاهر ناخوشایندی را ایجاد می کنند. به همین دلیل افراد گاهی موهای بینی را با قیچی کوتاه می کنند. این در حالی است که محققان به تازگی کندن موهای بینی را بسیار پرخطر خوانده اند.

بینی به پاکسازی و فیلتر هوای تنفسی می پردازد. درون بینی مژک هایی وجود دارند که مواد موکوزی را از قسمت های جلوی بینی به انتهای آن حرکت می دهند.موکوز درون بینی که نوعی سد دفاعی در مقابل گرد و خاک و میکروب ها محسوب می شود، در نهایت وارد معده شده و در آنجا توسط اسید معده تجزیه می شود.موهای بینی وظیفه جذب ذرات بزرگ تر هوا را بر عهده دارند. به گفته محققان، کندن موهای بینی مشکلات جدی برای افراد ایجاد می کند.

آن ها می گویند میکروب های راه یافته به درون بینی در مجاورت پیاز مو و نزدیک حفره هایی که مو از آن خارج شده است، جمع می شوند. زمانی که موی بینی از ریشه کنده شود پیاز آن صدمه می بیند و مسیر ورود میکروب ها به بدن هموار می شود.ورود میکروب ها به بدن باعث عفونت می شود. اما داستان در همینجا خاتمه نمی یابد؛ این عفونت ها به شدت پرخطر و کشنده محسوب میِ شوند، چرا که رگ های بینی در نهایت به رگ های مغز راه می یابند و به همین علت عفونت های یاد شده به شکل مننژیت و آبسه مغز ظاهر می شوند.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب کندن موی دماغ

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

------------------------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits