دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هشدار؛از روغن پومیس چه میدانید؟!
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هشدار؛از روغن پومیس چه میدانید؟!:این نوع روغن زیتون را نخرید/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با روغن پومیس زیتون، روغن تفاله زیتون چیست؟

این نوع روغن زیتون را نخرید

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با روغن پومیس زیتون، روغن تفاله زیتون چیست؟

روغن پومیس

روغن پومیس

روغن حاصل از تفاله های زیتون، روغن پومیس نامیده می شود که سرطان زا بوده و برای سلامت انسان مضر می باشد.«روغن پومیس» از تفاله زیتون به‌دست می‌آید که یک محصول شیمیایی بوده و برای سلامتی انسان بسیار مضر است.روغن‌ها در زندگی انسان مصارف متعددی دارد، یکی از روغن‌هایی که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و همواره در تمامی منازل می‌توان آن را مشاهده کرد، روغن زیتون است که می‌توان در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کرد، حال آنکه شنیده می‌شود نوعی از این روغن مضرات بسیاری برای انسان به همراه دارد و مردم نیز در این زمینه اطلاعاتی ندارند که لازم است چاره‌اندیشی جدی صورت گیرد.پ

ومیس، روغنی مضرتر از پالم است که سال‎هاست وارد کشور می‌شود ولی در این زمینه به جامعه اطلاع‌رسانی نمی‌شود.یکی از بدترین نوع روغن‌ها در فرایند تهیه روغن زیتون، روغن استخراج‌شده از تفاله زیتون «روغن پومیس» است و طرز تهیه آن نیز به‌این صورت است که باقی‌مانده حاصل از تفاله زیتون که هنوز دارای مقداری روغن است را با هگزان فراوان و حرارت زیاد استخراج کرده و با عنوان روغن حاصل از تفاله زیتون یا «پومیس» به‏ فروش می‌رسانند.

روغن پومیس

«روغن پومیس» در تمامی کشورها به مصرف صنعتی می‌رسد، اما در ایران به‌دلیل گران‌بودن روغن زیتون، 10 درصد زیرقیمت عرضه‌شده و برای واردکنندگان غیرمجاز آن حاشیه سود بسیار بالایی دارد. روغن «پومیس» به‏‌دلیل شیمیایی و سرطان‌‏زا بودن بر پایه استاندارد 1446 وزارت بهداشت، مصرف خوراکی ندارد.

از مرغوب‌ترین تا بدترین نوع روغن زیتون

بهترین نوع روغن زیتون فرابکر است. فرابکر روغن دست اولی است که معمولا از بهترین و باکیفیت‌ترین نوع میوه زیتون و بدون استفاده از حلال‌های شیمیایی به دست می‌آید و عطر و طعم بسیار دلپذیری دارد و به اکسیر سلامت معروف شده است. روش تشخیص روغن زیتون فرابکر از انواع تقلبی آن این است که انتهای گلو احساس تلخی، تندی و تیزی شدید ایجاد می‌کند و سپس طعم آن ملایم و مطبوع می‌شود.

روغن پومیس

در درجه بعدی کیفیت، روغن زیتون بکر قرار دارد که به روش مکانیکی و این‌بار تحت شرایط خاص حرارتی که البته به تغییر چندانی در کیفیت و خواص روغن منجر نشود، به دست می‌آید. درجه پایین‌تر، روغن زیتون معمولی است که در ایران به روغن بودار معروف است و از نظر خواص هرگز به پای روغن‌های قبلی نمی‌رسد. نوع دیگر، روغن زیتون تصفیه شده است که از تصفیه روغن زیتون بکر به دست می‌آید و در کشورمان معروف به روغن بی‌بوست. این نوع روغن در حین بی‌بو شدن بیشتر ترکیبات مفید زیتون را از دست داده و کیفیت آن به مراتب پایین‌تر از دیگر روغن‌های زیتون بودار است .

روغن خطرناک پومیس

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits