دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عوارض جانبی بلیچینگ کردن
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
عوارض جانبی بلیچینگ کردن:مضرات بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان)/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با مضرات بلیچینگ دندان آشنا شوید.

مضرات بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان)

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با مضرات بلیچینگ دندان آشنا شوید.

مضرات بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان)

بلیچینگ دندان چگونه اثر می‌کند؟

مطالعات متعددی طی 5 سال گذشته ثابت کرده اند که سفید کردن دندان بی خطر و موثر است. انجمن دندانپزشکی آمریکا هم این روش را تایید نموده است و فقط در مورد خانمهای باردار و شیرده منع تجویز دارد.
در ضمن در کسانی که دندانهای بسیار حساس دارند و یا در سنین پایین (قبل از بلوغ) هستند نیز از روش بلیچینگ برای سفید کردن دندانها استفاده نمی شود.

نکته دیگر آنکه از روش بلیچینگ نمی توان برای سفید کردن روکش و یا پرکردگی های دندان استفاده کرد.ترکیب فعال موجود در اغلب مواد سفید کننده، ماده کاربامید پراکسید (CH4N2O2) 10 درصد است که تحت عنوان پراکسید اوره نیز شناخته می‌شود. هنگامی که آب در تماس با این کریستال‌های سفید کننده قرار می‌گیرد، از آن پراکسید هیدروژن آزاد می‌شود که رنگ دندان‌ها را سفید می‌کند.

ماده بلیچ ممکن است حساسیت دندان را افزایش دهد

که به علت نفوذ ماده و ایجاد پروزیتی برای برداشت رنگدانهاست .حساس شدن دندانها در افراد مختلف متفاوت است. راه حل آن استفاده از مواد ضد حساسیت دندان است که در صورت حساس بودن دندان، دندانپزشک برای شما تجویز میکند. در روش home بلیچینگ یا بلیچ در منزل این مواد توسط بیمار داخل تری مخصوص بلیچ گذارده می شود و به مدت یک ساعت قبل از انجام بلیچ و به مدت نیم ساعت بعد از انجام بلیچ داخل دهان گراشته می شود. در روش آفیس بلیچینگ ماده ضد حساسیت دندان توسط دندانپزشک به مدت ده دقیقه روی دندانها قرار داده می شود.

تفاوت روش home و office(روش های مختلف بلیچینگ)

در نوع ماده بلیچ و غلظت آن است، به علت قویتر بودن ماده در روش office در نوع office ماده سریعتر اثر میکند و در مدت یک ساعت باعث روشنتر شدن دندانها می شود در حالیکه در روش home برای هر فک حداقل به مدت یک هفته در طول شب استفاده از ماده بلیچ مورد نیاز است.
بلیچ دندان اندو شده (عصب کشی شده) یا nonvital bleach که ماده بلیچ داخل دندان و در مدخل محل اندو قرار میگیرد می تواند در مواردی باعث تحلیل ریشه دندان از داخل شود و بیش از یکبار برای هر دندان خاکستری تغییر رنگ داده شده توسط درمان ریشه توصیه نمی شود.

انتظار واقع بینانه از بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان چگونه اثر می‌کند؟

هیچ کس نمی‌تواند واقعاً پیش بینی کند که با انجام بلیچینگ، دندان‌های شما تا چه حد سفیدتر خواهد شد. هر مورد از بلیچینگ دندان ویژگی‌های خاص خود را دارد. معمولاً بهبود رنگ دندان‌ها در دو مرحله پیش بینی می‌شود که رنگ پیش بینی شده برای هر مرحله در دفترچه راهنمای دندانپزشک نشان داده شده است. میزان موفقیت بلیچینگ به رنگ فعلی دندان‌های شما و سطح انتظار شما از شدت تغییر رنگ بستگی دارد. برای مثال بلیچینگ ممکن است فقط باعث شود که رنگ دندان‌ها از خاکستری به خاکستری روشن تغییر کند. بلیچینگ قادر به سفید کردن مواد مصنوعی از قبیل رزین‌ها، سیلیکانت‌ها و سرامیک نمی‌باشد.

هزینه بیلچینگ دندان

هزینه‌های مربوط به سفید کردن دندان در کلینیک‌های مختلف متفاوت است. این هزینه به عوامل مختلفی شامل شدت درمان مورد نیاز، تعرفه‌های دندانپزشک مربوطه، مواد مورد استفاده و خدمات مراقبت بعد از عمل بستگی دارد.همان طور که می‌دانید هر چقدر یک کلینیک دندانپزشکی معتبرتر باشد، هزینه‌های درمان در آن کلینیک بیشتر خواهد بود. همچنین اگر در یک کلینیک از تجهیزات به روز و مدرن و دندانپزشکان با تجربه‌تری بهره می‌گیرد، هزینه‌های آن بیشتر خواهد بود.

بلیچینگ دندان چگونه اثر می‌کند؟

علاوه بر آن، هزینه بلیچینگ دندان بستگی به آن دارد که شما روش‌های در – خانه یا همان کیت سفید کننده خانگی را انتخاب کنید و یا مایل به انجام بلیچینگ با روش‌های در – مطب باشید. درمان‌های مبتنی بر جراحی مانند سفید کردن با لیزر، نتیجه سریع‌تر و هزینه بالاتری نسبت به کیت سفید کننده خانگی دارند. بنابراین هزینه بلیچینگ دندان بستگی به نوع روشی دارد که شما انتخاب می‌کنید.

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

حسین | ۶ سال پیش
سلام.من فك پايينم رو دارم تو خونه بيليچينگ ميكنم.دكتر گفته بايد كل شب ترى رو دندونام باشه.يك بار استفاده كردم خيلى اذيت شدم.٤ ساعت اول خوابم درش اوردم.شب بعد كه مجددا خواستم استفاده كنه از شدت سوزش فقط ١٠ دقيقه تونستم نگه دارم.وقتى هم كه درش اوردم لثه هام خون مرده شده بودن.چيكار ميتونم بكنم؟!؟
0
0

hits