دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان کبودی دور چشم بعد از عمل بینی (رینوپلاستی)
133
زمان مطالعه: 5 دقیقه
درمان کبودی دور چشم بعد از عمل بینی :درمان کبودی اطراف چشم بعد از رینوپلاستی/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا در مورد کبودی بینی و چشم بعد از عمل زیبایی و راه های رفع آن آشنا شوید.

درمان کبودی اطراف چشم بعد از رینوپلاستی

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا در مورد کبودی بینی و چشم بعد از عمل زیبایی و راه های رفع آن آشنا شوید.

علت تورم و کبودی در عمل بینی

مقدار تورم و کبودی پس از جراحی رینوپلاستی بینی به چندین عامل بستگی دارد، ازجمله اینکه کدام تکنیک مورداستفاده قرارگرفته، بافت نرم غضروف بینی چقدر تحت تأثیر قرارگرفته، آیا به شکستن استخوان نیاز است و این‌که آیا تکنیک‌های جراحی بسته و یا باز برای رینوپلاستی بینی استفاده شده است. اگرچه ممکن است یک سال طول بکشد که تورم بینی به‌طور کامل فروکش کند، اما مقدار زیادی از آن در طی چند هفته تا یک ماه، برطرف خواهد شد. طولانی‌ترین تورم اغلب مربوط به نوک بینی می‌باشد.

علت کبودی زیر چشم پس از جراحی پلاستیک بینی

در طی جراحی بینی شکستن استخوان بینی ممکن است مقداری کبودی در زیر چشم‌ها به‌جا بگذارد. بااین‌حال، در جراحی باز رینوپلاستی، بینی توسط جراح به‌طور کامل خشک می‌شود، بنابراین ایجاد کبودی امری غیرمعمول است، مگر اینکه شکستن استخوان بخشی از روند جراحی باشد.

کبودی پس از عمل زیبایی بینی به روش جراحی مورد استفاده بستگی دارد. آیا جراح استئوتومی یا برش استخوان انجام داده و استخوان‌های بینی را شکسته است؟ آیا عمل همراه با قطع و برش بافت نرم بوده است؟ اگر پاسخ هر دو پرسش فوق مثبت باشد، خود را برای بروز تورم و کبودی و احتمالاً حلقه‌های تیره اطراف چشم در مدت دوره بهبود جراحی آماده کنید.

کبودی صورت و دور چشم که غالباً پس از عمل بینی رخ می‌دهد، در واقع نتیجه خارج شدن قطره‌های خون از عروق خونی آسیب دیده است که به تغییر رنگ لایه‌های زیرین پوست منجر می‌شود. شدت کبودی و تغییر رنگ به نوع عمل بینی و مهارت جراح در انجام عمل بستگی دارد. یک جراح ماهر زیبایی بینی همواره بیمارش را برای رویارویی با عوارض و خطرهای احتمالی دوران بهبود پس از عمل آماده می‌کند. بیمار باید به دقت توصیه‌های کاربردی و دستورات جراح را به کار بندد تا دوران بهبود هر چه سریع‌تر سپری شود و بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.

درمان کبودی چشم بعد از عمل زیبایی بینی


کاهش کبودی پس از جراحی رینوپلاستی بینی و بهبودی سریع

سریعترین راه برای کاهش کبودی و بهبودی سریع، پیروی دقیق از برنامه ارائه‌شده توسط جراح است. این برنامه همراه با درمان هومیوپاتی برای قبل و بعد از عمل می‌باشد.مراقبت پس از عمل برای بیماران در خانه این است که در ۲۴ -۴۸ ساعت اول، مقداری یخ خردشده را با یک دستکش در سراسر چشم و بینی خود هر ۲۰ دقیقه یک‌بار، بگذارند.بهتر است بیماران در هنگام خواب و استراحت باید سر خود را در ارتفاع کمی بالاتر از بدن قرار دهند و یا چند بالش زیر سر خود بگذارند، این کار می‌تواند تورم و کبودی را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

توصیه‌هایی برای کاهش کبودی بعد از عمل بینی

• قرار دادن کمپرس سرد یا یخ روی بینی تا 48 ساعت پس از عمل یکی از واجبات پس از جراحی بینی است. استفاده از کمپرس سرد ورم و کبودی را به حداقل می‌رساند. کمپرس سرد یا یخ را دست‌کم تا چند روز پس از جراحی هر 30 دقیقه یک بار روی بینی بگذارید.

• آب آناناس به دلیل دربرداشتن بروملاین به عنوان ضدالتهاب عمل می‌کند، بنابراین نوشیدن آن پس از جراحی زیبایی بینی مفید است.

• مصرف آسپرین، مشروبات الکلی و مکمل‌های گیاهی به دلیل رقیق کردن خون و افزایش خطر خونریزی پس از جراحی بینی مجاز نیست. بیمار باید بر اساس یک قاعده کلی دست‌کم 7 روز قبل از عمل و 7 روز بعد از عمل از مصرف این مواد خودداری کند تا خطر بروز هر گونه مشکل در زمان عمل و پس از آن در دوران بهبود به حداقل برسد.

• به علاوه بیمار باید از استعمال هر گونه فراورده مربوط به دوران بهبود جراحی بینی که سودمندی‌اش به اثبات نرسیده است، خودداری کند. چرا که اثر این فراورده‌ها مشخص نیست، ممکن است مفید یا بی‌خطر باشند یا شرایط را وخیم‌تر کنند. مشاوره با پزشک پیش از مصرف هر فراورده جدید الزامی است.

بدیهی است که هیچ بیماری نمی‌خواهد دستاورد جراحی زیبایی بینی‌اش نابود شود. پیروی از توصیه‌های جراح مجرب پلاستیک این آرامش خاطر را به ارمغان می‌آورد که هزینه صرف شده به باد نخواهد رفت و بینی شکلی رویایی و دلخواه خواهد یافت.

divider

جلوگیری از کبودی دور چشم بعد از عمل بینی

کبودی دور چشم و تورم در بینی، بازتابی از میزان ترومای جراحی است که بینی شما طی جراحی رینوپلاستی، متحمل می‌شود. یکپارچگی عروق لنفاوی نیز دوره تورم بعد از عمل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

توجه به دستورات جراح

این دستورات معمولاً شامل توقف همه داروها و مکمل‌های رقیق‌کننده خون، مانند آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E به مدت دو هفته قبل از عمل جراحی می‌باشد. معمولاً ما به بیماران خود لیست کامل این داروها و مکمل‌ها را در جلسه قبل از عمل ارائه می‌دهیم.

مهارت جراح

شما می‌توانید با چند نفر از بیماران اخیر در مورد کبودی خود صحبت کنید. بااین‌حال به یاد داشته باشید که به‌طورکلی، یک یا دو روز کبودی اضافی، نسبت به اهمیت نتیجه کلی خوب، ناچیز است.

پوست بیمار

این عوامل شامل میزان کار موردنیاز و نوع پوست بیمار است. برخی از بیماران بیش از دیگران دچار کبودی می‌شوند، غیرازاین مورد، همه بیماران در سایر موارد، یکسان هستند.
استفاده از کپسول آرنیکا و کپسول بروملین، قبل و بعد از جراحی رینوپلاستی بینی، موجب کاهش کبودی در بیماران می‌گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (133 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مهسا | ۶ سال پیش
برای رفع کبودی بعد از عمل حتمی یخ بگذارید
0
0

hits