دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مضرات پودرهای سفید کننده دندان چیست؟
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مضرات پودرهای سفید کننده دندان چیست؟:عوارض پودرهای سفیدکننده دندان؟با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با عوارض استفاده از پودرهای سفید کننده دندان آشنا شوید.

عوارض پودرهای سفیدکننده دندان؟

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با عوارض استفاده از پودرهای سفید کننده دندان آشنا شوید.

http://www.delgarm.com/health/494-doctor/146371-%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%84%D9%82-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

مضرات سفید کننده های دندان

بنا به بررسی های دلگرم استفاده از سفید کننده دندان باید زیر نظر دندانپزشک استفاده شود، چرا که استفاده نادرست سبب عوارض جانبی زیادی همچون سایش دندان، رفتن مینای دندان شده که تمامی این موارد موجب بروز حساسیت‌های دندانی می‌شود.پزشک در درجه اول علت تغییر رنگ دندان را بررسی می کند که آیا این تغییر رنگ بیرونی است یا داخلی که در صورت نیاز، محصول مورد نیاز را برای فرد تجویز می‌کند.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

آسیب هایی که سفید کننده های دندان به دندانها میرساند!

مضرات پودرهای سفید کننده دندان چیست؟

استفاده خودسرانه از وسایل بهداشتی برای سفید و درخشان شدن دندان و همچنین برطرف کردن جرم دندان، می‌تواند عوارضی غیر قابل جبران داشته باشد که در همین راستا توصیه می شود خودسرانه از محصولات بهداشتی استفاده نشود.معمولا در این پودرهای سفید کننده از ماده سیلیس استفاده می‌شود که باعث ایجاد سایش بیش از حد مینای دندان خواهد شد.

ساییده شدن بیش از حد دندان‌ها باعث حساس شدن دندان‌ها خواهد شد که در مواردی فرد مجبور به عصب کشی آن دندان خواهد شد. باید توجه داشت استفاده بیش از حد از این پودرها به مرور زمین زمینه ترک و شکستگی دندان را فراهم خواهد کرد. بهترین روش برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده از خمیردندان‌هایی است که اساس کار آن‌ها استفاده از اشعه تراپی ماورای بنفش است که اثر سایشی بر روی دندان نخواهد داشت.

هرچند این نوع خمیر دندان‌ها نیز از عوارض بسیار کمی برخوردار هستند. در ژل‌های سفیدکننده دندان از فسفریک اسید استفاده شده است که این ژل‌ها با اثرات خود بر روی بخش‌های رنگی دندان‌ها باعث روشن شدن دندان‌ها خواهند شد. در حقیقت باید گفت این ژل‌ها اگر توسط دندان‌پزشک به صورت صحیح استفاده شوند عوارضی برای دندان نخواهند داشت بلکه با تمیز کردن دندان‌ها باعث تقویت آن‌ها می‌شوند.

این نوع خمیر دندان‌ها نیز به نوعی کار سایش دندان‌ها را انجام می‌دهد و باعث سفید شدن دندا‌ن‌ها می‌شوند، به دلیل فرمولاسیون استفاده شده در این خمیر دندان‌ها ضرر این خمیر دندان‌ها نسبت پودرهای سفید کننده بسیار کمتر است. اگر افراد به دنبال سفید کردن دندان‌های خود هستند بهتر است با مراجعه به دندان‌پزشک و استفاده از روش‌هایی مانند بلیچینگ این کار را انجام دهند. دندان‌پزشکان زمانی از پودرهای سفید کننده استفاده می‌کنند که دندان مرده باشد و به دلیل نداشتن عصب تغییر رنگ داده باشد که معمولا این موضوع برای دندان‌هایی که دارای عصب هستند انجام نمی‌شود.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits