دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاتتر قلب کودکان؛ زیر پوشش بیمه
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کاتتر قلب کودکان؛ زیر پوشش بیمه -کاتتر -کاتترقلب -قلب کودکان - پوشش بیمه-بیمه -بیمه سلامت
کاتتر قلب کودکان؛ زیر پوشش بیمه

دکتر انوشیروان محسنی بندپی، در حاشیه همایش استادان بسیجی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر گفت: هر روز به این فکر هستیم که بتوانیم تعهدات بیمه پایه را بیشتر کنیم و خدماتی را که جامعیت بیشتری دارد و صرفه جویی برای نظام های بیمه گر پایه محسوب می شود، در تعهدات بیمه پایه بیاوریم.

وی افزود: یکی از این موارد، کاتترگذاری(Catheter) هست؛ یعنی نصب دستگاهی در قلب کودکان تا ضربان قلب کودک به نظم طبیعی خود بازگردد.

محسنی بندپی با بیان این که با کاتترگذاری از عمل جراحی و عوارض ناشی از آن جلوگیری می شود گفت: "هزینه این درمان در شمول تعهدات بیمه پایه آورده شد که هم صرفه جویی و هم امری تخصصی و کارشناسی است."

سازمان های بیمه گر کاتترگذاری

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: امروزه به جای این که عمل جراحی انجام شود دستگاهی در قلب کودک بیمار کار می گذارند که هم تا آخر عمر قلب آنها منظم می زند و هم دیگر عوارضی نخواهد داشت.

محسنی بندپی گفت: همه سازمان های بیمه گر پایه از جمله سلامت، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته حضرت امام(ره) در شمول تعهدات بیمه کاتترگذاری قلب کودک قرار گرفته اند.

کاتتر قلب کودکان؛ زیر پوشش بیمه

وی افزود: تاکنون این دستگاه را در قلب کودک بیمار قرار نمی دادند چون هم در تعهد بیمه نبود و هم به خاطر گران بودن آن (8 تا 12 میلیون تومان قیمت هر دستگاه) به سمت عمل جراحی می رفتند که عوارض ناشی از آن بیشتر بود.

محسنی بندپی با بیان این که نارسایی قلب کودک با نصب این دستگاه برطرف می شود گفت: با تحت پوشش بیمه قرارگرفتن کاتترگذاری قلب کودک، حدود 70 تا 75 درصد هزینه این کار در تعهدات بیمه پایه قرار گرفته است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits