دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خودروها مهم ترین عامل آلایندگی هوای کلانشهرها هستند
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خودروها مهم ترین عامل آلایندگی هوای کلانشهرها هستند-لایحه آلودگی هوا -مجلس-آلایندگی هوا-کلانشهر ها

نایب رئیس اول فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: "لایحه آلودگی هوا " هنوز به مجلس ارائه داده نشده است، در صورتی که اگر این لایحه بررسی و از سوی نمایندگان پیگیری شود، تاثیر بسیاری در کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور خواهد داشت.

خودروها مهم ترین عامل آلایندگی هوای کلانشهرها هستند

مسعود پزشکیان در گفت‌و گو با آنا، بابیان این مطلب افزود: " لایحه آلودگی هوا " در دولت به تصویب رسیده و قرار بوده که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود، اما هنوز خبری از آن نیست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اعضا و به خصوص فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم برای حل معضل آلودگی هوا در کشور چه اقداماتی انجام داده‌اند، گفت: جلسات متعددی در فراکسیون محیط زیست مجلس برای بررسی این موضوع تشکیل شد، اما متاسفانه تاثیرگذار نبوده است. چراکه تنها با توصیه و تشکیل جلسه نمی‌توان مشکلات زیست محیطی را حل کرد.

خودروها مهم ترین عامل آلایندگی هوای کلانشهرها هستند

این بهارستان نشین در ادامه سخنان خود نوع شهرسازی، مشکلات عدیده در زیرساخت‌های شهری، فرسودگی سیستم حمل‌و نقل و به الاخص خودروها را مهم‌ترین دلایل آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور دانست و تصریح کرد: متاسفانه در زمینه تولید خودرو هنوز نتوانسته‌ایم خود را به استاندارد نزدیک کنیم و دستاورد آن هم این است که خودرویی که از کارخانه خریداری می‌شود، به علت استاندارد نبودن، از همان ابتداهوای شهرها را آلوده می‌کند.

نایب رئیس اول فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه تاثیرات ناشی از آلایندگی خودروها در کلانشهرها را نمی‌توان به راحتی کنترل کرد، یادآور شد: برخی از کارشناسان و حتی نمایندگان ما هنوز توان علمی و اجرایی کاملی برای رفع مشکلات مربوط به خودروها ندارند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits