دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
وزارت بهداشت به آلودگی شناگاههای ساحلی رسیدگی کند
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزارت بهداشت به آلودگی شناگاههای ساحلی رسیدگی کند,وزارت بهداشت, آلودگی شناگاهها ,شناگاههای ساحلی, آلودگی میکروبی

رئیس گروه آلودگی‌های خاص دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه ۱۶ شناگاه در شمال کشور دچار آلودگی‌های میکروبی هستند، گفت: بخش عمده این آلودگی‌ها به دلیل عدم مدیریت صحیح از طریق رودخانه‌ها که آلوده به فاضلاب‌های شهری، انسانی و کشاورزی هستند، وارد دریا و سواحل آن شده‌اند.

وزارت بهداشت به آلودگی شناگاههای ساحلی رسیدگی کند

غلامعباس رضایی در گفتگو با ایلنا در ارتباط با وضعیت سلامت شناگاه‌های سواحل دریا در فصل شنا، گفت: از ابتدای سال شناگاه‌های سواحل شمال و جنوب را پایش کرده‌ایم که در شمال کشور ۳۹ شناگاه در مازندران، ۱۹ شناگاه در گیلان و ۳ شناگاه در گلستان پایش شده‌اند.

وزارت بهداشت به آلودگی شناگاههای ساحلی رسیدگی کند

وی ادامه داد: از این تعداد ۹ شناگاه در مازندران و ۶ شناگاه در گیلان و یک شناگاه در گلستان میزان آلودگی میکروبی بیش از استاندارد مجاز را داشته‌اند.

وزارت بهداشت به آلودگی شناگاههای ساحلی رسیدگی کند

این کار‌شناس محیط زیست در مورد علت ایجاد این آلودگی‌ها، افزود: بخش عمده این آلودگی‌ها به دلیل عدم مدیریت صحیح از طریق رودخانه‌ها که آلوده به فاضلاب‌های شهری، انسانی و کشاورزی هستند وارد دریا و سواحل آن شده‌اند.

وی گفت: به نظر می‌رسد اصلی‌ترین متولی رسیدگی به این امر وزارت بهداشت باشد و در کنار آن دیگر ارگان‌ها مانند سازمان محیط زیست که وظیفه نظارتی دارد نیز مسولیت‌هایی دارند اما به هر حال در درجه اول در کشور ما این وزارتخانه مسئول سلامت مردم است.

رضایی در مورد تبعات این آلودگی‌ها برای انسان گفت: آلودگی‌های میکروبی سبب ایجاد بیماری‌های عفونی، گوارشی، پوستی و ایجاد مشکلاتی در دستگاه تنفس خواهد شد که باید توجه جدی به آن صورت بگیرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits