دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تعداد تخت های مراقبت های ویژه ۴ برابر کمتر از حد استاندارد است
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تعداد تخت های مراقبت های ویژه ۴ برابر کمتر از حد استاندارد است,تخت های مراقبت های ویژه ,استاندارد, مراقبت ویژه ,ای سی یو

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه در کشور را ۴ برابر کمتر از حد استاندارد اعلام کرد.

مراقبت های ویژه

علی امیر سوادکوهی در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به اعتبار بخشی و استانداردسازی بخش‌های مراقبت‌های ویژه، اظهار داشت: چندین سال وقت صرف شد تا این استاندارد‌ها به صورت کتاب سلامت چاپ شوند.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران تصریح کرد: بیمارستان‌ها ملزم به اجرای این استاندارد‌ها هستند لذا اگر این استاندارد‌ها در بیمارستان‌ی رعایت نشود، معاونت درمان که یک شاخه آن مدیر کل اعتباربخشی و استانداردسازی است اعتبار لازم را به آن مرکز درمانی نمی‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه میزان با کمبود تخت مراقبت‌های ویژه رو به رو هستیم، افزود: برآورد دقیقی از تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه در دست نیست، اما به عنوان رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه اعلام می‌کنم که در حال حاضر حدود چهار هزار و ۵۰۰ تخت وجود دارد که بر این اساس می‌توان گفت از استاندارد‌ها خیلی فاصله داریم.

تعداد تخت های مراقبت های ویژه ۴ برابر کمتر از حد استاندارد است

سوادکوهی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تخت بیمارستانی داریم که ۱۰ درصد آنها باید تخت مراقبت‌های ویژه باشد که بر این اساس ۱۵ تا ۲۰ هزار تخت ویژه نیازمندیم اما در حال حاضر حدود ۵ هزار تخت ویژه داریم که در نتیجه اختلاف تا سطح استاندارد خیلی زیاد و نزدیک به ۴ برابر کمتر از حد استاندارد است.

سوادکوهی در پاسخ به این سوال که بخش‌های مراقبت‌های ویژه تا چه حد استاندارد هستند، گفت: اگر بخواهیم واقع گرایانه در مورد این موضوع بحث کنیم و چنانچه استاندارد کامل مدنظر باشد، شاید بتوان گفت که تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد تخت‌ها از استاندارد کاملی برخودار هستند اما با اغماض و چشم پوشی از برخی موارد می‌توان گفت ۵۰ تا ۶۰ درصد تخت‌ها تقریبا در محدوده استاندارد هستند.

وی ابراز امیدواری کرد با اعتبار بخشی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجبور به رعایت این استاندارد‌ها شوند و ۴۰ درصد باقی مانده این تخت‌ها را نیز به شرایط استاندارد برسانند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits