دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
توسعه وتعالی پرستاری در نظام سلامت کشور
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
توسعه وتعالی پرستاری در نظام سلامت کشور,توسعه پرستاری ,نظام سلامت ,پرستاری حرفه‌ای, پرستاری فراحرفه‌ای ,وزارت بهداشت ,خدمات پرستاری ,خدمات بالینی

دلگرم به نقل از سرویس سلامت خبرگزاری طبنا از قم: محمد میرزابیگی که با هدف معرفی طرح «نهضت توسعه و تعالی مراقبت و پرستاری در نظام سلامت کشور» و همچنین بررسی وضعیت پرستاری مراکز درمانی قم و آگاهی از مشکلات این حوزه، امروز به قم سفر کرده بود با حضور در جمع نمایندگان جامعه پرستاری استان، به بررسی مشکلات مطرح شده از سوی ایشان پرداخت.

حرکت به سمت پرستاری حرفه ای

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رفع کمبودها در تامین پرستار و پاسخگویی به انتظارات این قشر اظهار کرد: شاید در نحوه اجرای برنامه‌ها شاهد تغییر باشیم ولی هدف تغییر نکرده و فقط شیوه و مسیر برای دستیابی به موفقیت بیشتر متفاوت است.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه به دلیل 16 سال فعالیت در عرصه خدمات پرستاری و بالینی با مشکلات و کمبودهای این قشر آشنایی کامل دارد افزود: ابتدا باید مشکلات را اولویت‌بندی کرده و سپس بر مبنای اهمیت، منابع، اعتبارات و... به برنامه‌ریزی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مسائل مطرح شده در سطح دانشگاه‌ها و خود مراکز درمانی قابل حل است ادامه داد: بخش دیگری از مشکلاتی که مطرح شد مربوط به تمام کارمندان دولت بوده و اختصاصی به یک رده شغلی ندارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه باید به جای نسبت پرستار به تخت، نسبت پرستار به بیمار لحاظ شود افزود: در این مسیر به دنبال تعریف استاندارد هستیم.

توسعه وتعالی پرستاری در نظام سلامت کشور

وی به همچنین در پایان این جلسه طرح نهضت توسعه و تعالی مراقبت و پرستاری در نظام سلامت کشور را تشریح کرد و گفت: به دنبال این هستیم که از پرستاری سنتی به سمت دستیابی پرستاری حرفه‌ای به فراحرفه‌ای حرکت کنیم.

نشست با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم، جلسه مشترک با اعضای سازمان نظام پرستاری استان و همچنین بازدید از مراکز درمانی قم از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه میرزابیگی به شهر قم است.




این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits