دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
محرک‌های آلرژی و آسم
8
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محرک‌های آلرژی و آسم-چگونه از آلرژی پیشگیری کنیم-درمان آلرژی-بهبود آلرژی-مبارزه با آلرژی-درمان آسم-آسم چگونه تحریک می شود-بیماریهای تنفسی

به گزارش دلگرم:

از علائم آلرژی و آسم خسته شده‌‍‌اید؟ از محرک های بسیار رایجی که در زیر آمده است، دوری کنید تا تنفس راحت تری داشته باشید.

محرک‌های آلرژی و آسم

- کنه‌های گردوخاک. اجزای بدن و مدفوع این موجودات تقریباً نامرئی، در بسیاری از خانه‌ها به‌ویژه در اتاق‌ خواب یافت می‌شوند. به طور مکرر با جاروبرقی خانه را جارو کنید و تمام تشک‌ها و بالش‌ها را در روکش های زیپ‌دار مصون از کنه‌ها نگهداری کنید.
- کپک. مناطق مرطوب و نم دار خانه محل مناسبی برای رشد و نمو کپک‌ها هستند. کپک مواد محرک آلرژی تولید می‌کند. برای کاهش عوارض این بیماری بی‌درنگ کپک‌ها را تمیز کنید و اگر رطوبت خانه زیاد است از دستگاه‌های رطوبت‌زدا استفاده کنید.

- سوسک و سایر حشرات. مدفوع حشرات خانگی محرک‌های شایع برای واکنش های آلرژیک و حملات آسم هستند. به پیشنهاد آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا، آشپزخانه و کف زمین را تمیز نگه‌دارید و تمام راه‌های ورود حشرات به خانه را مسدود کنید.

- مواد غذایی. ممکن است آلرژی به مواد غذایی مانند بادام‌زمینی و صدف باعث حملات آسم شوند. از خوردن غذاهایی که باعث ایجاد مشکلات تنفسی می‌شوند خودداری کنید.

- حیوانات خانگی. تارهاى ريز موهای حیوانات خانگی یکی دیگر از تحریک‌کننده‌ها است. کاهش تماس با سگ‌ها و گربه‌ها و دورنگه داشتن آن‌ها از مبلمان منزل ممکن است به کاهش آلرزی کمک نماید.

برگردان توسط مجله دلگرم





این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (8 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits