دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لیزر درمانی هموروئید
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لیزر درمانی هموروئید-لیزر درمانی -هموروئید-بواسیر-واریس وریدی-مقعد-رکتوم-روده راست-توده هموروئیدی-خونریزی مقعد- بیرون زدگی توده مقعد-عوامل هموروئید- علل هموروئید-لیزر هموروئید-درمان هموروئید

هموروئید یک نوع واریس وریدی است که در ناحیه رکتوم (راست روده ) ایجاد میشود . ممکن است این توده های هموروئیدی به بیرون مقعد هدایت شوند و گاهی نیز بر اثر پاره شدن وریدی خون در زیر مخاط و در داخل توده های هموروئیدی تجمع کرده که بسیار درد ناک است و معمولا در بیرون از مقعد ظاهر میشوند که برای رهائی از درد باید تخلیه و محل ان با لیزر سوزانده شود .

لیزر درمانی هموروئید

در اثر وارد شدن فشار زیاد در هنگام دفع این تجمع وریدی پرخون شده و متورم میگردد و در صورت تکرار فشار و یبوست سطح ان زخم شده وباعث خونریزی میگردد . اغلب این خونریزی در انتهای دفع دیده میشود .

علائم هموروئید :
خونریزی مقعد بیرون زدگی توده ای و یا توده هائی از مقعد و درد . بیرون زدگی ممکن است ازدور تا دور مقعد باشد که در این موارد تنها راه درمان درمان با لیزر است ومقعد همانند یک گل میشود که سوراخ در وسط و بیرون زدگی ها مثل گل برگهای یک گل میمانند .


عوامل ایجاد کننده هموروئید :

اغلب یبوست است ولی اسهال مزمن و یبوست و اسهال متناوب و زور زدن در هنگام اجابت مزاج و سن بالا و حاملگی و عوامل ارثی و ورزشهای سنگین مثل وزنه برداری بدون آمادگی جسمانی قبلی و رژیمهای غذائی نا مناسب و مدفوع سفت و چوبی و بالا رفتن سن و شل شدن مخاط و اسفنکتر مقعد.

لیزر درمانی هموروئید


درمان هموروئید :
هموروئید با روشهای مختلفی درمان میشود که مبحث درمان هموروئید خود یک کتاب است .

1- روش جراحی که در مواردی برای درمان هموروئید بکار میرود حتما باید در بیمارستان و تحت بیهوشی عمومی و یا اسپاینال صورت گیرد و در موارد پیشرفته بکار میرود و مراقبت بعد از عمل طولانی مدت دارد .

2-روش درمان با حلقه لاستیکی یا رابربند که این روش برای مواردی بسیار موثر است . ولی برای مواردی که توده های هموروئیدی داخلی باشد زیرا در داخل مقعد اعصاب حسی کمتری نسبت به خارج مقعد دارد و اگر در هموروئیدهای خارجی بکار رود ممکن است توام با درد شدید باشد.

3-درمان با روش داپلر : که با دستگاه مخصوص ابتدا شریان یافت میشود سپس این شریان بسته میشود و در مرحله بعد ورید بسته میشود . این روش در عمل کار ساده ای نیست و پیدا کردن شریان و بستن ان بخوبی صورت نمیگیرد و نهایتا همان روش رابر بند ( حلقه لاستیکی )میشود این روش هم برای توده های بیرونی کارآیی ندارد .

لیزر درمانی هموروئید

لیزر درمانی هموروئید

درمان با لیزر :
این روش امروزه بسیار متداول شده زیرا در مقایسه با سایر روشها بسیار ساده تر کم هزینه تر و کم عارضه تر است و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد ( البته در مواردی که شخص بیمار بسیار حساس است و بیهوشی عمومی خواست بیمار است کار ساده تر میشود ) دوران نقاهت بعد از عمل کوتاه تر است .

روش درمان با لیزر با گاها با سایر روشهای درمان توام میکنند , مثل توام کردن این روش با رابر بندینگ ( حلقه لاستیکی ) و فریزینگ که همان یخ زدگی است که ممکن است در مواردی نتیجه بهتری بدهد ولی اصل درمان همان لیزر است .

لازم است توضیح داده شود که در اغلب مراکز درمانی با لیزر از روش سوزاندن یعنی کوتریزاسیون استفاده میشود ولی با دستگاه بسیار پیشرفته ای میتوان از روش کواگولاسیون و بصورت زیر مخاطی هموروئید را درمان جراحی کرد .

این دستگاه با فیبر لیزر رادیال شیرینکیج کار میکند یعنی در زیر مخاط میرود و عروق توده هموروییدی را از بین میبرد و در نتیجه توده هموروئیدی محو میگردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits