دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نوشیدن شیر ورم مفاصل زنان را کاهش می دهد
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نوشیدن شیر ورم مفاصل زنان را کاهش می دهد- نوشیدن شیر- افزایش التهاب مفاصل- ورم مفاصل و استخوان ها - مصرف لبنیات- سلامت استخوان ها - التهابات زانو-

نوشیدن شیر ورم مفاصل زنان را کاهش می دهد

تحقیقات جدید نشان می دهد که نوشیدن شیر مانند سلاحی در برابر التهابات مفاصل زنان است ولی برای دیگر لبنیات مانند ماست و پنیر نمی توان چنین انتظاری داشت.

براسس یافته های محققان US National Lung and Blood Institue استفاده از شیرهای کم چرب یا بدون چربی می تواند باعث کاهش التهابات مفاصل شود. با این وجود نوشیدن شیر در مردان چنین تاثیری ندارد.

محققان به سرپرستی دکتر Bing Lu از Brigham and Women's Hospital in Boston نیز اعلام کرده است که خوردن مقدار زیادی پنیر دقیقا تاثیر معکوس خواهد داشت و باعث افزایش التهاب مفاصل می شود.

در این تحقیقات مشخص شده است که مصرف زیاد ماست تاثیر زیادی روی التهاب زانو چه در مردان و چه در زنان ندارد.

نوشیدن شیر ورم مفاصل زنان را کاهش می دهد

محققان می گویند ورم مفاصل و استخوان ها یکی از رایج ترین و پیشرفته ترین التهابات است که برروی نزدیک به ۲۷ میلیون شهروند امریکایی ۲۵ ساله یا بیشتر تاثیر می گذارد و التهاب زانو نیز در بین زنان شایع تر است.

مقاله منتشر شده در Arthristic Care & Research بزرگتری تحقیق درباره بررسی تاثیر مصرف لبنیات در پیشرفت ورم مفاصل زانو است. Lu براساس این یافته و اطلاعات دیگر معتقد است که مصرف شیر نقش مهمی در سلامتی استخوان ایفا می کند.

تحقیقات اخیر برروی ۱۲۶۰ زن و ۹۰۰ مرد با التهابات زانو انجام گرفته که اطلاعات میزان مصرف لبنیاتی آنها ثبت شده است. وضعیت زانوهای آنها در شروع زمان تحقیقات و ۱۲، ۲۴، ۳۶ و ۴۸ بعد مورد بررسی قرار گرفت.

در حالی که در این تحقیق رابطه میان مصرف شیر و سلامت زانو به دست آمد ولی درباره علت و معلول آن صحبتی نشده است.

نوشیدن شیر ورم مفاصل زنان را کاهش می دهد

Lu اعلام کرده است که یافته های ما نشان می دهد زنانی که به طور مدام از شیر مصرف می کنند خطر ابتلا و رشد التهاب و ورم مفاصل را کاهش می دهند. البته به نظر او همچنان نیاز به انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه است.

دو تن از متخصصان تغذیه باور دارند که مصرف شیر می تواند باعث حفظ سلامت زانوها شود.

Christine Santori از متخصصین تغذیه و مدیر برنامه مرکز مدیریت وزن بیمارتسان Syosset در نیویورک گفته است که علاوه بر انجام تحقیقات بیشتر بهتر است به زنانی که از ورم استخوان ها رنج می برند پیشنهاد کنیم از شیرهای کم پربی یا بدون چربی به عنوان ابزاری برای مقابله با این بیمایر استفاده کنند.

Marlo Mittler نیز تایید می کند که مصرف شیر تاثیر به سزایی در سلامت اتسخوان ها دارد. شیر دارای فسفر، کلسیوم، پروتئین و سرشار از ویتامین D است که مصرف آن برای زندگی روزمره لازم است.

براساس اظهارات وی هنوز برای پیدا کردن علت اصلی تاثیرگذاری مصرف شیر بر روی کاهش ورم مفاصل نیاز به زمان بیشتری است. هم چنین باید اشاره کنیم که شیر کامل نمی تواند مانند شیرهای کم چرب و بدون چربی در جلوگیری از التهاب و ورم مفاصل کمک کننده باشد.

او می گوید که باید برای ریشه یابی علت تاثیر گذار روی سلامت استخوان ها و نقش مصرف شیر روی جلوگیری از التهابات زانو در زنان نقش استروژن را بررسی کنیم. کلسیم نیز می تواند برروی سلامت استخوان زنان متفاوت تر از مردان نقش آفرینی کند.

براساس گفته های Mittler چربی زیاد پنیر شاید بتواند به شما نشان دهد که چرا این خوراکی به طرق مختلف روی افزایش التهاب زانو موثر است.

برای کم کردن درد و التهاب مفاصل راه های دیگری مانند قرار گرفتن در وزن سالم و کاهش فشار و مصرف ویتامین C برای تولید غضروف مشابه اسیدهای چرب امگا۳، آنتی اکسیدان ها و دیگر آنتی ویروس ها روی اتصالات بدن وجود دارد.

شادی ایرانی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits