دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا مصرف داروهای ضد فشار خون در افراد مسن ریسک زمین خوردن را افزایش میدهد
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مصرف داروهای ضد فشار خون در افراد مسن -افراد مسن با فشار خون بالا-فشار خون در افراد مسن-بالا رفتن فشار خون-مصرف داروهای ضد فشار خون

مصرف داروهای ضد فشار خون در افراد مسن میتواند احتمال آسیب های جدی بدنبال زمین خوردن مانند شکستگی های لگن و یا ضربات سر را افزایش دهد. این احتمال بخصوص در آن دسته از بیمارانی که قبلا بدنبال زمین خوردن آسیب دیده اند بیشتر است.بیشتر افراد با سن بالاتر از 70 سالگی فشار خون بالا دارند و برای کاهش احتمال سکته قلبی و مغزی باید فشار خون این افراد را کاهش داد.

 مصرف داروهای ضد فشار خون در افراد مسن

محققان ارتباط بین مصرف داروهای ضد فشار خون و صدمات بدنی ناشی از زمین خوردن در 4961 بیمار با سن بالاتر از 70 سال که مبتلا به فشار خون بالا بودند را بررسی کردند. از این تعداد، 14 درصد اصلا داروی ضد فشار خونی دریافت نمیکردند. در حدود 55 درصد از بیماران داروهای ضد فشار خون دریافت میکرده اند و در 31 درصد از بیماران میزان مصرف این داروها بالا بوده است.

مصرف داروهای ضد فشار خون در افراد مسن

در مدت سه سال مطالعه بر روی این بیماران، 446 بیمار یعنی حدود 9 درصد آنها دچار صدمات جدی بدنی ناشی از زمین خوردن شدند. احتمال صدمات ناشی از زمین خوردن در بیمارانی که از داروهای ضد فشار خون استفاده میکرده اند بیش از آنهایی بوده که دارویی نمیگرفته اند. این احتمال برای کسانی که قبلا آسیب های ناشی از زمین خوردن را حداقل یکبار تجربه کرده اند باز هم بیشتر بوده است.

گرچه نمیتوان جلوی مصرف داروهای ضد فشار خون در بیماران نیازمند را گرفت با این حال باید به آنها و کسانی که از ایشان نگهداری میکنند هشدار داد که احتمال زمین خوردن آنها بیشتر است و باید تمامی اقدامات لازم در محیط منزل و زندگی را به عمل آورد تا بتوان این احتمال را در حد قابل قبولی کاهش داد.

منبع : ایران ارتوپد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits