دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راههای کاهش ریسک سرطان
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
راههای کاهش ریسک سرطان-پیشگیری از سرطان-پیشگیری از سرطان سینه-پیشگیری از سرطان رحم-سرطان-جلوگیری از سرطان

راههای کاهش ریسک سرطان

راههای کاهش ریسک سرطان

بیماری سرطان خطرات زیادی را برای بشر ایجاد نموده است و هر ورز عده زیاد ی را به کام مرگ فرو می برد برای کاهش این بیماری و مقابله با این بیماری بخوانید .
تحقیقات جدید نشان می دهد که به عنوان بسیاری از یک سوم تمام مرگ ناشی از سرطان ها به رژیم غذایی و فعالیت بدنی مرتبط است.


پس هر روز ورزش کنید و فعالیت بدنی داشته باشید .انواع ورزش ها و یا حداقل پیاده روی ،از غلات سبوس دار فمیوه و سبزی استفاده کنید .و سعی کنید کم کم شروع کنید و عادات غذایی خود را تغییر دهید


مصرف غذاهای شور و فراوری شده با سدیم را محدود کنید. روزانه بیشتر از 2/4 گرم نمک استفاده نکنید و به جای آن از ادویه استفاده کنید. .

راههای کاهش ریسک سرطان

اسفناج و سبزیهای مختلف بخورید .
نوشیدنی های الکلی ننوشید چرا که انواع سرطان را افزایش می دهد .
از خوردن گوشت قرمز و انواع سوسیس و کالباش بپرهیزید .
هات داگ و انواع گوشت های فراوری شده باعث بیماری شماست .
خود را کمتر درگیر غم و غصه کنید و شاد زندگی نمایید .
سیگار نکشید چراکه انواع سرطان های دهان مربوط به سیگار کشیدن است .

راههای کاهش ریسک سرطان

مصرف چربي ها را محدود کنيد: با انتخاب غذاهاي کم چرب، به ويژه آنهايي که منشا حيواني دارند سبک تر و لاغرتر بمانيد. رژيم پر چرب خطر بروز سرطان هاي پروستات، روده بزرگ، راست روده و رحم را افزايش مي دهد.

راههای کاهش ریسک سرطان


به طور منظم خود را براي انواع شايع تر سرطان، معاينه و چکاپ کنيد، به اين ترتيب احتمال بيشتري وجود دارد که سرطان در مرحله ابتدايي تر کشف شود زود تر درمان می شود . اين چکاپ بايد شامل پوست، دهان، روده بزرگ و راست روده شود. اگر مرد هستيد پروستات و بيضه ها نيز بايد در اين برنامه چکاپ قرار گيرد.


اگر زن هستيد سرطان رحم و پستان بايد در فهرست بررسي قرار داشته باشد. به تغييرات بدنتان توجه کنيد، به اين ترتيب امکان تشخص زودرس سرطان و موفقيت بيشتر درمان آن فراهم مي شود. اگر متوجه ايجاد تغييري شديد، به پزشکتان مراجه کنيدو همه مسائل را با او در میان بگذارید

برگردان توسط مجله دلگرم
نرگس زارعي



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits