دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سکته و علائم سکته
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سکته و علائم سکته-سکته چگونه اتفاق می افتد-سکته مغزی-سکته قلبی-چکار کنیم که سکته نکنیم-با فرد سکته کرده چکار کنیم-سکته کردن-سکته مغزی و علائم آن-سکته قلبی و علائم آن-درمان سکته قلبی-درمان سکته مغزی-علائم وقوع سکته

در این مقاله مجله دلگرم به بررسی یک سری از علائم سکته می پردازد که اگر خدای ناکرده هریک از این علائم به سراغ فردی آمد بتوانید تا دیر نشده است کاری انجام دهید که جان فرد را نجات دهید.

سکته و علائم سکته

سکته و علائم سکته


احساس سستی ، ضعف و کرختی در یک طرف صورت، دست ها یا پاها می تواند از علائم سکته باشد.


احساس ضعف و ناتوانی، احساس عدم تعادل، از دست دادن قوه بینایی، از دست دادن قوه استنتاج و درک حرفهای دیگران و از دست دادن قدرت تکلم می تواند به طور ناگهانی شروع شود که از علائم سکته هستند و اگر رسیدگی نشود وخیم تر خواهد شد .


احساس تاری دید ناگهانی بخصوص در یک چشم از علائم سکته است.


از دست دادن ناگهانی تعادل و احتمالا همراه با استفراغ، حالت تهوع،تب، سکسکه و مشکل بلعیدن می توانند خدای ناکرده منجر به سکته شوند.


سردرد ناگهانی و خیلی شدید بدون هیچ دلیلی همراه با از دست دادن آگاهی و هوشیاری ممکن است به دلیل خونریزی و سکته پیش بیاید.


از دست دادن هوشیاری و قدرت درک می تواند از علائم سکته باشد.


گیجی، گیج رفتن و افتادن ناگهانی به دلیل بروز سرگیجه همچنین می تواند منجر به سکته شود.

سکته و علائم سکته

اگر فردی با علائم بالا روبرو شد بدون درنگ به اورژانس خبر داده ویا او را به نزدیکترین بیمارستان برسانید چرا که درمان بموقع و زودهنگام در نجات جان فرد بیمار بسیار بسیار حایز اهمیت است.

اگر علائم گفته شده بروز کرد و به سرعت از بین رفت ممکن است سکته مغزی خفیف( TIA) یعنی انسداد موقت جریان خون به مغز رخ داده باشد که می تواند علامتی برای وقوع یک سکته عمیق باشد. پس لطفا این علائم را جدی بگیرید و به سرعت بیمار را به اورژانس برسانید تا بتوانید جانش را نجات دهید.

بعضی درمان ها می بایست در ساعات اولیه بروز علائم شروع شوند، بنابراین اگر با هریک از این علائم روبرو شدید هر چه سریعتر به بیمارستان رجوع کنید تا فرد را از مرگ و یا ناتوانی در اثر سکته نجات دهید.

گرداوری وترجمه:
بخش سلامت مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits