دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه خال روی پلک چشم را بدون جراحی برداریم؟
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
علت و درمان خال روی پلک چشم : در ادامه از دلگرم می خواهیم در مورد خال گوشتی پلک بیشتر صحبت کنیم و روش هایی که برای از بین بردن آن انجام می شوند را به شما معرفی کنیم.

علت ایجاد خال روی پلک

خال های گوشتی از زائده های پوستی نسبتا رایج هستند. به طور تقریبی هر فرد بزرگسال ممکن است چند تایی از آن ها را داشته باشد. البته کسانی که پوست روشن تری دارند از این نوع خال ها بیشتر در می آورند و ممکن است حتی 10 الی 40 خال هم روی نقاط مختلف بدنشان وجود داشته باشد که از نظر علم پزشکی طبیعی تلقی می شود.

خال های گوشتی بیشتر در نواحی خاصی از بدن از جمله صورت و اطراف چشم ها، گردن، کشاله ران و زیر بغل ایجاد می شوند و معمولا رنگ آن ها همانند رنگ پوست نواحی اطراف و یا کمی تیره تر است.خال اصطلاحی عمومی برای طیف گسترده ای از ضایعات پوستی است.

خال ها در اثر به هم خوردگی ساختمان پوست به وجود می آیند و در حقیقیت به علت عملکرد غیرطبیعی بافت پوست ایجاد می شوند. درصد کمی از افراد در بدو تولد و به صورت مادرزادی دارای خال هال هایی بر روی پوست خود هستند که ممکن است با گذشت زمان رشد کنند.

اما در بیشتر افراد خال ها به مروز زمان و تا حدود سن بیست سالگی خود را نشان می دهند. البته در سنین بالاتر نیز ممکن است خال هایی روی پوست تشکیل شوند.

دلایل ایجاد خال به مواردی از قبیل زمینه ی ارثی، تابش نور خورشید، اختلالات هورمونی، سرطان پوست و … مرتبط است. خال هایی که روی پلک ایجاد می شوند هم مانند خال های سایر نقاط بدن هستند. خال گوشتی پلک یکی از انواع خال هایی است که بسیاری از افراد از داشتن آن ناراضی هستند خصوصا اگر این خال ها بزرگ باشند و در عملکرد پلک ها اختلال ایجاد کنند.

از بین بردن خال پلک

سوزاندن خال روی پلک : بهترین روش برداشتن خال های گوشتی

خال ها را معمولا با 3 روش سوزاندن، جراحی و لیزر از بین می برند. در روش سوزاندن خال را به وسیله ی اتصال جریان الکتریکی می سوزانند که این روش بیشتر برای خال های سطحی و ریز موثر است. روش لیزر نیز شباهت زیادی به روش سوزاندن دارد و به همین دلیل این روش نیز بیشتر مناسب خال های کوچک و سطحی است.

اما روش جراحی با دو روش قبلی تفاوت دارد. جراحی از بین بردن خال با تکنیک های مختلفی از جمله تکنیک تراشیدن و تکنیک برداشتن انجام می شود. این روش برای خال های گوشتی نواحی مختلف بدن از جمله پلک ها بسیار مناسب است و جراحان چشم نیز بر این عقید اند که بهترین و موثر ترین روش برای از بین بردن خال های گوشتی پلک، روش جراحی می باشد.

هیچ ضرورت و اجباری برای از بین بردن خال پوستی و خال پلک وجود ندارد، مگر اینکه آنها باعث ناراحتی شما شوند. اگر می خواهید به دلایل زیبایی از دست خال پوستی خلاص شوید، چند گزینه پیش روی خود دارید.


درمان های خانگی خال روی پلک

برخی از وب سایت ها برای از بین بردن خال پوستی و خال پلک، استفاده از داروهای خانگی مانند سرکه سیب را توصیه می کنند. با این حال، قبل از اینکه بخواهید خال پلک خود را با استفاده از سرکه سیب از بین ببرید، با متخصص پوست خود مشورت کنید.

بی شک می دانید که چشم تا چه اندازه حساس است و به همین دلیل باید پیش از انجام هر کاری با پزشک متخصص مشورت کنید تا به چشم های خود آسیبی نزنید.اگر خال پلک شما بسیار کوچک باشد، ممکن است بتوانید آن را با یک تکه نخ دندان ببندید. این کار جریان خون خال را قطع می کند، و در نهایت خال پلک از بین می رود.

باز هم قبل از این که از این روش استفاده کنید، از متخصص پوست در این باره سوال بپرسید. از بین بردن خال پلکی بزرگ که ریشه سفتی دارد، ممکن است باعث خونریزی زیاد یا عفونت شود. همچنین ممکن است باعث ایجاد زخم بر روی پلک شما شود.

امن ترین راه از بین بردن خال پوستی و پلک را به یک متخصص پوست بسپارید. در این مطلب چند تکنیک مورد استفاده توسط پزشکان برای از بین بردن خال پلک را به شما معرفی می کنیم. این روش ها آنها را درمان می کنند. با این وجود این روش ها از به وجود آمدن خال های جدید در آینده جلوگیری نمی کنند.

درمان خال پوستی - خال پلک به روش کرایوتراپی

کرایوتراپی سرمای زیادی برای یخ زدن خال پوستی استفاده می کند. دکتر شما نیتروژن مایع را با استفاده از پنبه بر روی خال پلک شما می مالد. ممکن است زمانی که نیتروژن مایع وارد پوست شما می شود، کمی سوزش بر روی پوست خود حس کنید. خال پوستی یخ زده در عرض 10 روز از بین خواهد رفت.

ممکن است در قسمتی که نیتروژن مایع اعمال می شود، شاهد یک تاول باشید. این تاول باید در عرض دو تا چهار هفته از بین برود.

همچنین بخوانید:

قدرت جادویی عسل برای از بین بردن خال های صورت

۱۳ درمان حیرت انگیز خانگی برای از بین بردن خال گوشتی

چگونه خال را از بین ببریم؟ آموزش روش درمان خانگی خال



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits