دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اگر از خار پاشنه رنج می برید، بخوانید
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از خار پاشنه رنج می برید؟

خار پاشنه

یک متخصص فیزیوتراپی ایستادن طولانی مدت را باعث بروز خار پاشنه به خصوص در افراد چاق دانست و به افراد توصیه کرد: از فشار وارد کردن به این ناحیه پرهیز کنند.

دکتر ابراهیم عباسی گفت: خار پاشنه یک برجستگی استخوانی است که می‌تواند باعث درد در ناحیه پاشنه شود ولی برخلاف تصور خیلی از افراد خود این خار اغلب بدون درد است، اما به دلیل التهابی که متعاقب آن در غلاف کف پا به وجود می‌آید درد احساس می‌شود.

وی در این رابطه ادامه داد: حتی در برخی مواقع چنین خاری نیز در تصویر رادیوگرافی مشاهده نمی‌شود، ولی پاشنه به علت وجود التهاب در غلاف کف پا دردناک است. این درد معمولاً بعد از استراحت طولانی مدت و بعد از بیدار شدن از خواب شدیدتر است. وزن روی پای درگیر، راه رفتن و دویدن می‌تواند موجب تشدید ناراحتی بیمار شود.

این متخصص فیزیوتراپی علت اصلی ایجاد خار پاشنه را اعمال فشار مداوم بر روی پاشنه عنوان کرد وافزود: دلیل بروز این عارضه در افراد چاق و دارای کف پای صاف و یا خانم‌هایی که کفش پاشنه بلند می‌پوشند فشاری است که به این ناحیه از پا وارد می‌شود.

دکتر عباسی افزود: همچنین ایستادن‌های طولانی مدت و فعالیت‌هایی که باعث فشار زیاد و مکرر به پاشنه می‌شوند در ابتلا به خار پاشنه مؤثرند.

این متخصص با بیان این موضوع که علائم و مشکلات اکثر مبتلایان به خار پاشنه با درمان‌های فیزیوتراپی قابل رفع و بهبود است، گفت: البته هدف از درمان این عارضه، از بین بردن خار ایجاد شده در پاشنه نیست بلکه تلاش می‌شود التهاب غلاف کف پایی برطرف شود.

این متخصص فیزیوتراپی تجهیزات و تکنیک‌های جدید و کارآمد در اختیار فیزیوتراپیست‌ها را در درمان این بیماران بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: علاوه بر تجهیزات فیزیوتراپی، تمریناتی نیز برای کشش یا تقویت برخی عضلات اطراف مچ پا تجویز می‌شود که با انجام آنها فشار وارده به پاشنه کمتر خواهد شد.

عباسی افزود: برای جلوگیری از ایجاد و تشدید علائم، در کنار همه این روش‌ها بیماران می‌توانند از کفی‌های مخصوص نظیر پدهای ژله‌ای استفاده نمایند.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت پیشگیری در بروز خار پاشنه، توصیه کرد: همه افراد باید از ایستادن‌های طولانی مدت اجتناب کنند و همواره در نظر داشته باشند که هر عاملی که موجب فشار بر روی پاشنه می‌شود می‌تواند زمینه ساز ابتلا به خار پاشنه باشد.

منبع:سیمرغ



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits