دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان خانگی زانو درد , با کلم پیچ کردن پا در خانه
13
زمان مطالعه: 6 دقیقه
زانو درد از دردهایی است که گاهی امانمان را می بُرد و مانع انجام کارهای روزمره و یا مهم ما میشود. بعضی اوقات در میان مشغله هایمان درد زانو نیز اضافه می شود که نه تنها باید درد زانو را تحمل کنیم بلکه بسیار هم از کارهایمان عقب می افتیم . این درمان...

چگونه زانو درد را در خانه درمان کنیم

بهترین روشهای درمان درد زانو و مفاصل استفاده از کلم سفید و کلم قرمز است . برگ های خارجی و کهنه ی کلم را جدا کنید , سپس یک برگ کلم را به طور کامل و بدون شکستگی و پارگی جدا کنید , برگ را بشویید و سپس اتو را روی برگ قرارا دهید تا صاف شود .

کمی صبر کنید تا کلم خنک شود سپس روی زانویی که درد دارد قرار دهسد ( اما کاملا سرد نباشد . )سپس با یک نایلون کلم را محکم به پا و زانویتان ببندید . به مدت یک ساعت صبر کنید .

کلم به ویژه کلم قرمز برای التهاب و درد مفاصل و زانو انتخاب بسیار خوبی است .

درمان خانگی پادرد در خانه

برای روشن تر شدن دستور تهیه ی این درمان خانگی به این روش است :

اول از همه برگهای بیرونی کلم را جدا کرده و خوب بشویید . بعد از آن باید برگها را خشک کرده و ساقه و قسمت سفت آن را جدا کنید . حالا برگهای کلم را روی میز بگذارید و با استفاده از وردنه آنها را بکوبید تا آب آن آزاد شود .

کلم پیچ کردن زانو برای تسکین درد

کلم را در فویل پیچیده و به مدت چند دقیقه روی اجاق بگذارید تا گرم شود . اما آن را داغ نکنید . برای استفاده از آن کافیست کلم را مستقیما روی محل درد قرار دهید. بعد از آن برگها را با استفاده از نوار زخم ببندید . کلم را به مدت یکساعت در حالت فشرده روی محل درد نگه دارید .

هر روز این کار را تکرار کنید و هر بار برگهای کلم را عوض کنید . روزهای بعد باید اثرات آن را احساس کنید .

اگر مایل به استفاده از کلم سرد هستید , قبل از شروع فرایند , کلم را در یخچال قرار دهید . خانم ها و آقایان بدانند که دلیل استفاده از کلم قرمز به جای کلم سبز اینست که کلم قرمز حاوی آنتوسیانین ( ماده ایی که باعث قرمزی کلم میشود ) است و آنتوسیانین کاهش التهاب و درد مفاصل را بهمراه دارد .

خواص شفابخش کلم قرمزم و سبز هر دو و اثرات دارویی آب کلم در درمان زخمها هم مورد مطالعه قرار گرفته است .

نکته : آلرژی های کلم بسیار نادرند .امام ورم و خارش در محلی که کلم قرار داده شده است بدین معناست که بلافاصله باید آن را برداشت . و تکرار نکرد .

خواص کلم

برای تکمیل شدن گفته هایمان بد نیست با خواص و بایدها و نباید های کلم سبز و کلم قرمز بیشتر آشنا شوید .

  • یونانیان در قدیم عقیده داشتند مصرف کلم، شیر مادر را زیاد می کند.
  • در قدیم از برگ کلم برای تمیز کردن جراحت و زخم ها استفاده می کردند.
  • مردم چین از قدیم تا زمان حاضر، برگ های کلم را خشک می نمایند و آن ها را برای زمستان ذخیره می کنند و در زمستان آن را به سوپ می افزایند.
  • تاثیر کلم در کاهش وزن , با مصرف کلم، چاقی را از خود دور کنید. تحقیقات نشان داده است که وجود ماده ای به نام "تارتاریک اسید" در کلم، باعث می شود از تبدیل قند و کربوهیدرات ها در بدن به چربی جلوگیری شود.100 گرم کلم، فقط 25 کالری دارد و از آنجا که فاقد چربی اشباع و کلسترول و دارای مقدار زیادی فیبر می باشد، پس برای کاهش وزن بسیار مفید است.

  • کلم موجب کاهش جذب یُد می شود , به طور کلی، کلم جزء مواد گواتروژن است و زیاد مصرف کردن آن ممکن است باعث ایجاد مشکلات تیروئید (گواتر) شود. بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید. همچنین بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید باید از مصرف آن خودداری کنند.

  • تاثیر کلم در ایجاد نفخ , از ظروف استیل برای پخت کلم استفاده کنید. با این ظروف ویتامین ها و مواد مغذی آن از بین نمی رود. به علاوه، در اثر مصرف آن دچار گاز معده و نفخ نمی شوید.

  • کلم رنده شده و آب پز شده با سرکه، برای درمان یبوست به کار می رود.

  • روی کلم قطعه قطعه شده، آب داغ بریزید. سپس آن ها را له کنید. این مرهمی است برای درد بدن، ورم و درد مفاصل.

  • برگ های کلم را ریز کنید و به آن آب بیفزایید. سپس آنها را در یک پارچه بریزید و بر محل درد بگذارید. این مرهمی است برای دردهای واریسی و زخم پا.

  • 250 گرم از برگ های کلم را خرد کنید و با 250 میلی لیتر آب نارون کوهی مخلوط کنید و به آن 2 قطره آب لیمو بیفزایید.این محلول را در طول شب و روز می توانید بر روی صورت خود بگذارید تا جوش های صورت از بین بروند.

  • عصاره ی کلم برای بهبود سرفه، آسم و برونشیت مفید است.

    برای درمان زخم های گوارشی، نوشیدن آب کلم مفید است.

  • انواع کلم غنی از ویتامین C ، ویتامین A و اسید فولیک است و دارای عناصری مثل گوگرد، فسفر و کلسیم است.

  • فولات موجود در کلم در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی مفید است. از این رو افرادی که یک بار دچار سکته شده اند خیلی خوب است مرتب کلم مصرف کنند و اگراز نوع کلم قرمز باشد که در آن لیکوپن موجود است اثر آن برای این افراد چند برابر می شود.

  • مصرف کلم فواید زیادی برای دستگاه گوارش دارد. اولاً تخم کلم ، کرم کُش است و مصرف آن به دلیل وجود مواد گوگردی برای پاک کردن دستگاه گوارش بسیار مفید است. دیگر اینکه چون فیبر زیادی دارد، در رفع یبوست مؤثر است . پس بهتر است بصورت خام با سالاد مصرف شود که هم یبوست را بهبود می بخشد و هم زخمهای بواسیر را التیام می دهد. روزانه 3 قاشق از شربت کلم تمام کرم های بدن را دفع می کند.

  • مصرف کلم برای پاک کردن خون مفید است و چون ویتامین C دارد به رفع کم خونی کمک می کند . از این رو رنگ رخسار را درافراد ضعیف بهبود می بخشد.

  • کلم خواب آور است و از سردرد می کاهد.

  • جلوگیری از ابتلاء به آرتروز

  • خوردن 6 گرم تخم کلم نیروی جنسی را تحریک می کند.

  • مداومت در خوردن کلم باعث از بین رفتن سنگ های ادراری می شود.

  • کلم دارای گوگرد است . پس شتشوی سر با شیره ی آن شوره سر را خوب می کند و مرهم کلم پخته بر سر ریزش مو را کم می کند. برای رشد مو و ناخن نیز مفید است.

با وجود تمام خواص ذکر شده در مورد کلم افرادی که مبتلا به گواتر و تیرویید هستند باید در مصرف کلم احتیاط کنند.

همچنین بخوانید :

خواص کلم سر | ۱۸ خاصیت درمانی کلم سنگی

خواص کلم قرمز و معجزه های ناگفته کلم قرمز

۳۰ خاصیت باورنکردنی کلم بروکسل

آشنایی با یک اکسیر جوانی به نام کلم بروکلی!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (13 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits