دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پلک شما هم می پرد؟ پرش پلک چشم چیست؟
31
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پرش پلک چشم چیست و درمان پرش پلک چشم

پرش پلک چشم

پرش پلک چشم

معمولا اولین و شایع‌ترین دلیل پلک‌زدن‌های کوتاه یا طولانی‌مدت در افراد جوان، به‌خصوص خانم‌ها ریشه در مشکلات اعصاب و روان دارد. این مساله بین افراد بی‌عینک یا عینکی بسیار شایع است...

بدخوابی، کم‌خوابی، پرخوابی، میزان استرس‌های روزانه و عصبانیت‌های مداوم می‌توانند به شدت در پلک‌زدن افراد نقش داشته باشند. با این حساب، هرچقدر افراد مبتلا به این مشکل بتوانند استرس‌ها و ناراحتی‌های عصبی خود را در طول روز بیشتر، مدیریت و کنترل کنند، کمتر هم با ادامه پلک‌زدن مواجه خواهند شد.

از طرف دیگر افرادی که اختلال خواب یا بیماری‌های اعصاب و روان دارند و در حال مصرف دارو هستند یا کسانی که چشم‌هایشان ضعیف است و مجبورند عینک بزنند هم اگر داروهای خود را به موقع یا مرتب نخورند یا به درستی از عینک خود در موارد لزوم استفاده نکنند، ممکن است دچار پلک‌زدن‌های مداوم و گاهی هم آزاردهنده بشوند.

پرش پلک چشم

برخی از افراد عینکی، پس از دریافت عینک خود دیگر سال‌ها برای کنترل نمره عینک نزد چشم‌پزشک نمی‌روند و سعی نمی‌کنند پس از گذشت چند سال، عینکی با شماره مناسب به چشم‌ها بزنند. به همین دلیل ممکن است ضعف نمره عینک، بار سنگینی برای چشم‌ها محسوب شود و مشکلاتی مانند پریدن پلک‌ ایجاد کند.

توصیه ما به افرادی مانند این خواننده در مواردی که پلک‌هایشان می‌پرد، این است که به محض شروع به پریدن پلک‌ها یا بیدار شدن از خواب، آنها را با آب سرد بشویند. ضمن اینکه برای بهبود این مشکل بهتر است هر ۳-۲ ساعت یکبار کار شستشوی پلک‌ها با آب سرد را در طول روز تکرار کنند و هر زمانی از روز که توانستند، روی پلک‌های خود کمپرس سرد بگذارند. چنین افرادی باید در اولین فرصت ممکن به یک چشم‌پزشک برای تشخیص ضعف احتمالی چشم‌هایشان مراجعه کنند و مطمئن شوند زندگی‌شان از نظر خواب، مشکلات عصبی و استرس‌ها، تحت کنترل و در آرامش کامل است.

دکتر محمود بابایی

جراح و متخصص بیماری‌های چشم

عضو هیات علمی گروه چشم‌پزشکی بیمارستان بقیه‌ا...



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (31 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

هیراد | ۵ سال پیش
عالی بود و ممنون از سایت باحالتون :)
0
0
amir | ۹ سال پیش
درمان پرش پلک:این عارضه به راحتی قابل درمان است و کافی است موارد زیر را را به مدت دو هفته انجام دهید
1 هر روز صبح ، ظهر و شب 2 قاشق غذاخوری از ترکیب زیر را همراه شیر یا به تنهایی میل نمائید (بادام + گردو + فندق + پسته + کنجد + رازیانه همه را به نسبت مساوی پودر کرده و با مقداری پودر نبات ترکیب نمائید)
2 هر روز یک عدد هویج و یک عدد موز میل نمائید
3 روزانه بک کپسول داروی خون ساز ظب سنتی را میل نمائید (البته واجب نیست ولی مصرف شود خوب است)
4 هر شب یک قاشق چای خوری هلیله سیاه پودر شده را با مقداری عسل ترکیب کرده و میل نمائید.
5 هر روز صبح ناشتا یک مشت مویز یا کشمش میل نمائید
6 هر روز به مقدار کافی بخوابید و اگر چشمتان ضعیف است یا آن را درمان نموده یا از عینک استفاده نمائید.
0
0

hits