دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان کبد چرب با این دمنوش فوق العاده!

۱۰ دمنوش گیاهی جهت درمان بیماری کبد چرب

درمان کبد چرب با این دمنوش فوق العاده!
9
زمان مطالعه: 12 دقیقه
کبد چرب را با این دمنوش درمان کنید+ طرز تهیه : نوشیدن دم کرده گل مریم نیز اثربخش است.کاهش تدریجی وزن و ورزش روزانه می تواند به گونه چشمگیری در درمان کبد چرب مفید باشد.

بهترین نوع چای برای درمان بیماری های کبد و طرز تهیه دمنوش برای کبد چرب

وجود میزانی چربی در کبد هر انسانی، طبیعی است، اما اگر مقدار چربی موجود در کبد بیشتر از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کل کبد باشد، کبد چرب به حساب می آید. بیماری کبد چرب زمانی رخ می‌دهد که کبد در شکستن چربی‌ها دچار مشکل ‌شود و چربی در بافت‌های کبد تجمع پیدا کند.

1. طرز تهیه دمنوش لیموترش برای کبد چرب

بهترین دمنوش برای کبد چرب کدام است. وجود کمی چربی در کبد شما طبیعی است اما بیشتر از آنرا می توانید با دمنوش های مفید برای کبد چرب درمان کنید. در اینجا طرز تهیه دمنوش برای کبد چرب را بیان خواهیم کرد.
اگر بیش از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کبد را چربی تشکیل دهد، ممکن است به سندرم کبد چرب مبتلا باشید. بیماری کبد چرب دو نوع اصلی دارد بیماری کبد الکلی (ALD) و بیماری کبد چرب غیرالکلی (NAFLD).

هم‌چنین ممکن است در طول بارداری به کبد چرب مبتلا شوید که این مورد هم با انواع دمنوش برای کبد چرب درمان خواهد شد طرز تهیه انواع دمنوش های مفید برای کبد چرب بسیار ساده و آسان است. این بیماری درمان مشخصی ندارد اما با کمک درمان های خانگی و نوشیدن دمنوش های مفید برای کبد چرب می توان به کنترل آن کمک کرد.
نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می‌تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد. از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین C است و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان می‌تواند نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد. در ادامه با طرز تهیه دمنوش برای کبد چرب آشنا می شوید.

2. طرز تهیه دمنوش خاکشیر برای کبد چرب

دمنوش خاکشیر برای درمان کبد چرب مفید است. کبد چرب بیماری فراگیر و روبه افزایش بوده، با توجه به این اصل کلی که پیشگیری مهم‌تر از درمان است، توصیه پزشکان طب سنتی علاوه بر استفاده از برخی گیاهان دارویی نظیر خاکشیر، قاصدک، زردچوبه، کاسنی، عرق خارشتر، عرق بید و عرق شاه‌تره، رژیم غذایی مناسب، ورزش و کنترل وزن است.

به توصیه پزشکان طب سنتی و طبیعت درمانگران، شما می توانید با خوردن دمنوش خاکشیر کبد چرب خود را پاکسازی کنید، همچنین استفاده از این گیاهان در دوره های معین و سالی یکبار با توجه به شرایط زندگی امروز را توصیه می‌کنند.
برای تهیه دمنوش خاکشیر برای کبد چرب باید ابتدا دانه‌های خاکشیر را 15 دقیقه درون آب خیس کنید سپس آب اضافی آن را خالی کنید، و چندین مرتبه شستشو را ادمه دهید. سپس خاکشیر را به مدت ۱۰ دقیقه با آب بجوشانید و پس از سرد شدن میل نمایید.

جوشانده دمنوش خاکشیر یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان و پاکسازی کبد چرب است، برای این منظور بایستی خاکشیر را با ترنجبین مخلوط کنید. ترکیب خاکشیر با ترنجبین به خصوص در درمان سودا و بلغم تأثیر به سزایی دارد.
هم چنین این ترکیب، بهترین نرم کننده مزاج های خشک (صفرا و سودا) می‌باشد یعنی رطوبت دهنده به بدن هستند.

دمنوش برای کبد چرب

3. طرز تهیه دمنوش زنجبیل برای کبد چرب

دمنوش زنجبیل بهترین گزینه برای درمان کبد چرب است . یکی دیگر از شیوه‌های کاهش چربی کبد در افرادی که از بیماری کبد چرب رنج می برند گنجاندن دمنوش زنجبیل در برنامه‌غذایی هفتگی است.
افرادی که در طول هفته 2 تا 3 بار دمنوش زنجبیل استفاده می‌کنند، می‌توانند از خواص درمانی آن در افزایش میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن و درمان کبد چرب بهره‌مند شوند. برای این منظور می‌توانید یک تکه زنجبیل را درون یک کاسه ماست رنده کرده و آن را بعد از صرف وعده‌های غذایی میل کنید.

به اعتقاد برخی از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان نوشیدن دمنوش زنجبیل نیز در کنترل بیماری‌های کبد به ویژه کبد چرب موثر است. نوشیدن دمنوش زنجبیل می‌تواند به کاهش جذب چربی در اطراف کبد کمک کرده و مانع از ابتلای افراد مستعد به این بیماری شود.
مصرف دمنوش زنجبیل یا ماست کم‌چرب حاوی زنجبیل به ویژه در وعده‌هایی که غذای چرب خورده‌اید بسیار اهمیت دارد.

4. طرز تهیه دمنوش شیرین بیان

شیرین بیان یک درمان مؤثر برای درمان مشکلات کبد چرب غیر الکلی است. این گیاه دارویی به طور گسترده‌ای در طب آیورودا برای درمان اختلالات کبدی استفاده می‌شود. برای طرز تهیه دمنوش شیرین بیان برای کبد چرب یک فنجان بردارید و پودر ریشه‌ی شیرین بیان را در آن بریزید
. سپس آب جوش را روی پودر شیرین بیان بریزید. در فنجان را بگذارید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه دم بکشد. حالا این مایع را با کمک الک یا صافی، صاف کنید و داخل یک فنجان دیگر بریزید.
دمنوش شیرین بیان مفید برای کبد چرب را یک یا دو بار در روز برای تسکین مشکل کبد چرب غیر الکلی مصرف کنید. این چای را هر روز مصرف کنید تا زمانی که از شر مشکل کبد چرب به طور کامل رهایی پیدا کنید.

حتماً بخوانید:
آزمایش خون کبد : آیا با آزمایش خون کبد چرب مشخص میشود ؟

آزمایش خون کبد : آیا با آزمایش خون کبد چرب مشخص میشود ؟

آزمایش خون کبدی بعضی از آزمایشات انجام شده در خون است. این تست ها می توانند برای ارزیابی عملکرد کبد یا آسیب کبدی مورد استفاده قرار گیرند.

5. طرز تهیه دمنوش تخم انار برای کبد چرب

یکی از دمنوش های مفید برای کبد چرب مخصوص فصل پاییز که بیشتر افراد با هر مزاج و طبعی می‌توانند آن را میل کنند و از خواص فوق‌العاده آن بهره‌مند شوند دمنوش تخم انار برای کبد چرب است. پیشنهاد می‌شود به‌مدت 4 تا 5 هفته به‌جای چای معمولی سیاه‌، از دمنوش تخم انار برای درمان کبد چرب میل شود.
برای طرز تهیه دمنوش تخم انار برای کبد چرب یک مشت تخم انار آبدار ترجیحاً ترش‌مزه را با یک قاشق غذاخوری چوب دارچین پودرنشده به‌همراه 5 لیوان آب‌جوش درون قوری مخلوط کرده و روی کتری در حال جوش قرار دهید تا دم بکشد.
طرز مصرف دمنوش تخم انار به این صورت است که 2/3 لیوان را از دمنوش فوق به‌همراه 1/3 لیوان عرق کاسنی مخلوط کرده سپس با کمی عسل شیرین کرده و میل کنید.

خواص دمنوش تخم انار برای کبد چرب:

  • کاهنده قوی چربی کلسترول خون
  • درمان‌کننده کبد چرب
  • درمان قاطع جوش صورت و آکنه‌ها
  • بسیار لاغرکننده و چربی‌سوز
  • مفتح و بازکننده عروق کرونر قلبی
  • کمک به درمان بواسیر یا هموروئید
  • پاکسازی‌کننده و مصفای خون
  • درمان‌کننده آفت دهان
  • شست‌وشو‌دهنده لجن‌های کیسه صفرا.

درمان کبد چرب

6. طرز تهیه دمنوش رازیانه مفید برای کبد چرب

رازیانه یک گیاه فوق کارآمد است که برای بهبود پاکسازی کبد چرب مفید بوده و مستقیما بر سیستم گوارشی تاثیر می‌گذارد.
این گیاه در همان خانواده‌ی هویج‌ها قرار می‌گیرد و یک ادرار آور است که جریان ادرار را افزایش می‌دهد و پاکسازی خون و کبد چرب را بهبود می‌بخشد. به همین دلیل دمنوش رازیانه برای کبد چرب یک پاک کننده کبد بسیار قوی است که حاوی ویتامین‌های A، B، C، D و مواد معدنی شفابخش مختلفی است.
از آنجا که این گیاه حاوی استروژن است که برای کمک به گوارش و سم زدایی مانع اسپاسم عضلانی می‌شود، در نتیجه پاکسازی گوارشی را تحریک می‌کند.
برای تهیه دمنوش رازیانه برای درمان کبد چرب دو قاشق چای خوری دانه رازیانه را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و سه لیوان آب جوش در یک قوری ریخته و بعد از مدت ۱۵ دقیقه که بر روی حرارت غیر مستقیم دم کشید ، دمنوش رازیانه، مفید برای کبد چرب آماده است .

7. طرز تهیه دمنوش خارمریم برای درمان کبد چرب

دمنوش خارمریم یک داروی گیاهی است که به طور موثر سیروز کبدی را درمان می‌کند و همچنین باعث ارتقاء سلامت کلی کبد می‌شود. این گیاه دارویی قدرت از دست‌ رفته‌ی کبد را بازمی‌گرداند.
برای تهیه دمنوش خارمریم به این صورت عمل کنید که ابتدا دانه‌های گیاه خارمریم را آماده کنید و آنها را در هاون بریزید. دانه‌ها را خوب بکوبید تا پودر شوند. سپس دانه‌های خرد‌شده‌ی خارمریم را در فنجان بریزید.
حالا آب داغ را روی این دانه‌های خرد شده بریزید. اجازه دهید به مدت حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بماند تا دم بکشد. دمنوش گیاهی خارمریم را برای درمان سیروز کبدی و کبد چرب بنوشید.
مصرف دمنوش خارمریم به صورت یک بار در روز قطعا به شما در جلوگیری از سیروز کبدی کمک خواهد کرد و همچنین سبب ارتقاء سلامت کبد خواهد شد.

حتماً بخوانید:
بهترین و فوری ترین راه درمان کبد چرب با چغندر

بهترین و فوری ترین راه درمان کبد چرب با چغندر

در این بخش می توانید با مصرف بیشتر چغندر تا حد زیادی مشکلات کبدی خود را درمان کنید ابتدا اشاره ای داریم به خواص چغندر و سپس در پایان به دستور تهیه یک…

گیاه خارمریم یکی دیگر از گیاهان دارویی است که از آن برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های کبدی استفاده می‌کنند. این گیاه از آنجا که ترکیبی به نام سیلی‌مارین دارد، می‌تواند در کاهش میزان جذب چربی به ویژه چربی بد (LDL)، تری‌گلیسیرید و کاهش جذب کلسترول‌موثر باشد.
به همین دلیل بسیاری از درمانگران، دمنوش خارمریم را از جمله موثرترین‌ گیاهان دارویی برای درمان کبد چرب می‌شناسند و تهیه دمنوش خارمریم یا خشک این گیاه همراه غذا را در این زمینه موثر می‌دانند.
مصرف این گیاه با مشورت متخصص طب سنتی می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کرده و سرعت تولید دوباره سلول‌های کبدی را افزایش دهد.

8. روش تهیه دمنوش گل داوودی مفید برای کبد چرب

در یک مطالعه دمنوش گل داوودی برای درمان کبد چرب مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد که اثر مثبتی روی سلول‌های کبد دارد. دمنوش گل داوودی دارای موادی است که از این سلول‌ها محافظت می‌کند.
علاوه بر این، خواص آنتی‌اکسیدانی هم در دمنوش گل داوودی پیدا می‌شود. کبد یک عضو مهم برای سم‌زدایی خون است، بنابراین حفاظت از سلامت آن ضرورت زیادی دارد. این ارگان برای خواص بازسازی باورنکردنی که دارد شناخته‌شده است. دمنوش گل داوودی می‌تواند توانایی این ارگان را حتی بهتر کند.
برای تهیه دمنوش گل داوودی آب را جوشانده و اجازه دهید تا به مدت حدود یک دقیقه خنک شده و به حدود 100 درجه فارینهایت برسد سپس بین 3 – 6 گل خشک شده داوودی را در یک فنجان آب بریزید و اجازه دهید تا برای چند دقیقه خیس بخورد و سپس مصرف نمایید تا کبد چرب درمان شود.

9. درمان کبد چرب با نوشیدن دمنوش چای سبز

دمنوش چای سبز دارای آنتی‌اکسیدانی طبیعی است که سبب حذف سموم (مضر) از کبد و بدن می‌شود. این چای حاوی مقادیر زیادی کاتچین است که به حمایت از عملکرد کبد کمک می‌کنند. بنابراین این نوشیدنی به ارتقاء سلامت کبد چرب کمک می‌کند.

بنابراین دمنوش چای سبز برای درمان کبد چرب دست کم ۲ تا ۳ بار در روز مصرف کنید تا سریعا از شر این مشکل خلاص شوید. نوشیدن چای سبز یا استفاده از عصاره این گیاه دارویی تاثیر زیادی در پیشگیری از تجمع و رسوب چربی‌ها در اطراف کبد دارد، ضمن آنکه می‌تواند به تسریع روند درمانی کبد چرب نیز کمک کند.

افرادی که احتمال و استعداد ابتلا به این بیماری در آنها زیاد است مانند افراد چاق و کم‌تحرک می‌توانند با گنجاندن چای سبز در رژیم غذایی روزانه خود از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند، به شرط آنکه در کنار نوشیدن چای سبز، رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه‌ها را در برنامه غذایی خود بگنجانند.
علاوه بر این، درمانگران چینی بر این باورند که نوشیدن این چای گیاهی به صورت مستمر می‌تواند از ابتلا به سرطان کبد نیز پیشگیری کند.

طرز تهیه دمنوش برای کبد چرب | دمنوش های مفید برای کبد چرب

برای تهیه دمنوش چای سبز مفید برای کبد چرب و برای تازه و معطرماندن چای سبز بهتر است آن را در ظرفی تیره بریزید و در محلی تاریک و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید. برای هر نفر 1 قاشق مرباخوری چای سبز را در قوری ریخته و به ازای هر یک قاشق، 1 لیوان آب داغ با دمای 80 تا 85 درجه به آن اضافه کنید.

درب قوری را به مدت 7 تا 8 دقیقه بگذارید. سپس آن را بنوشید. چای سبز مانند چای سیاه نیازی به دم‌کردن روی حرارت ندارد. اگر دمنوش چای سبز را داغ می‌نوشید، قبل از دم‌کردن، گیاهان مورد علاقه خود مثل زنجبیل، نعنا یا بابونه را به آن اضافه کنید.
اگر چای سرد را با یخ دوست دارید، بگذارید چای به مدت ۳۰ دقیقه در دمای اتاق سرد شود و سپس، آن را به مدت دو ساعت در یخچال بگذارید.

10. دمنوش گل صد تومانی برای کبد چرب

مطالعه‌ی دیگری نشان می‌دهد که عصاره‌ی گل صد تومانی از بدن در برابر التهاب کبد محافظت می‌کند زیرا مانع از استرس اکسیداتیو ناشی از آنتی‌ژن‌های شناخته‌شده به عنوان لیپوپلی ساکارید می‌شود.
علاوه بر این، دمنوش گل صد تومانی همچنین می‌تواند برای درمان برخی از بیماری‌های کبدی مانند سیروز و هپاتیت استفاده شود. با این حال، تحقیقات بیش‌تری برای اثبات مزایای دمنوش ریشه این گیاه مورد نیاز است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (9 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits