دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه خون مردگی های روی پوست را درمان کنیم؟

۱۲ راهکار اساسی برای از بین بردن خون مردگی دست و پا

چگونه خون مردگی های روی پوست را درمان کنیم؟
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خون‌مردگی _ تعریف خون مردگی : خون محبوس شده ناحیه ای از پوست را به رنگ سیاه و آبی تیره در می آورد که ظاهر چندان خوشایندی ندارد و به خودی خود بعد از مدتی محو می شود.

درمان طب سنتی برای از بین بردن خون مردگی

برای مشاهده ی راه کارهای درمانی برای خونمردگی با دلگرم همراه شوید .

درمان های خانگی برای درمان سریع کبودی و خون مردگی پوست

1 - استفاده از کمپرس یخ

بلافاصله بعد از ایجاد خون مردگی و کبودی، یک بسته یخ را در یک کیسه قرار داده و در پارچه نخی یا دستمال کاغذی بپیچید و روی ناحیه مورد نظر بگذارید. به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید دوباره این کار را انجام دهید. در مدت ۲۴ ساعت بعد از ایجاد خونمردگی انجام این روش توصیه می شود. این عمل باعث کاهش جریان خون در منطقه آسیب دیده و در نتیجه کاهش خون مردگی و تورم می شود.

2 - استفاده از کمپرس گرم

بعد از گذشت ۲۴ ساعت، از کمپرس گرم استفاده کنید و در روز چندین بار این عمل را تکرار کنید. زیرا باعث افزایش جریان خون در زیر پوست و درمان خون مردگی می شود.

با ملایمت با دست، محل کبودی را ماساژ دهید.

3 - آناناس بخورید

آناناس حاوی آنزیم بروملین است که باعث شکستن پروتئینی که در محل کبودی گیر افتاده خواهد شد و باعث تسریع روند درمان می شود. همچنین می‌توانید کرم موضعی بروملائین را هم تهیه کنید و در درمان کبودی از آن کمک بگیرید.

4 - میوه ها و سبزیجات

خوردن میوه ها و سبزیجات کاملی که سرشار از آنتی اکسیدان ها، همچون ویتامین A، C، D، k, E هستند توصیه می شود.

5 - کرم ویتامین K و پماد آرنیکا

ویتامین K حاوی موادی است که به لخته شدن خون کمک می‌کند. برای استفاده از این روش، کافی است روزی حداقل دو بار کرم ویتامین K را روی ناحیه‌ی کبود شده بمالید.

همچنین گیاه آرنیکا در درمان التهاب و تورم بسیار موثر است. توصیه می شود در طول روز چندین بار از پماد یا ژل آرنیکا در درمان کبودی استفاده کنید. همچنین گیاه آرنیکا را به‌صورت خوراکی هم می‌توانید مصرف کنید.

6 - آلوئه ورا برای درمان کبودی

آلوئه‌ورا در کاهش درد و التهاب بسیار مؤثر عمل می‌کند و شما می‌توانید ژل آلوئه ورای خالص را به‌طور موضعی روی منطقه آسیب‌ دیده قرار دهید. همچون خوردن کمپوت آلوئه ورا می تواند باعث تسریع روند درمان شود.

7 - استفاده از محلول سرکه و آب گرم

محلول سرکه و آب گرم به فرایند بهبودی کمک می کند. سرکه جریان خون نزدیک به پوست را افزایش می دهد و به حل شدن خونی که در ناحیه کبودی جمع شده است کمک میکند. دو بار در روز به محل کبودی سرکه بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

8 - سیب زمینی خام برای درمان کبودی چشم

یک سیب زمینی خام متوسط را برش دهید. سپس آنها را در فریزر قرار دهید و این تکه ها را در محل آسیب دیده بگذارید و این کار را چندین بار در روز، برای خلاص شدن از تورم و کبودی چشم انجام دهید.

9 - از جعفری تازه استفاده کنید

یک دسته جعفری تازه را له کنید و روی کبودی قرار دهید. محل کبودی را با بانداژ کشی ببندید. بعضی متخصصین معتقدند که جعفری التهاب و درد را کاهش می دهد و کمک می کند کبودی ها سریعتر محو شوند.

10 - پوست موز

پوست موز حاوی مواد خنک کننده و آرام بخش پوست است. قسمت داخلی پوست موز را به مدت ۲۰ دقیقه روی قسمتی که کبودی و خون مردگی دارید بگذارید و چند بار در روز این روش را تکرار کنید.

11 - چای کیسه‌ای

چای کیسه‌ای دارای اثرات آرام‌ بخش است. به منظور درمان کبودی، لازم است یک عدد چای کیسه ای را به مدت حدود ۲ یا ۳ دقیقه در آب جوش قرار بدهید. چند دقیقه صبر کنید تا خنک شود. بعد چای کیسه ای را روی پوست آسیب‌ دیده‌تان قرار دهید. اجازه بدهید به مدت چند دقیقه بماند و بعد آن را بردارید و ناحیه را با آب ولرم شستشو دهید.

۱۲ راهکار اساسی برای از بین بردن خون مردگی دست و پا

12 - زردچوبه برای رفع خون مردگی زیر چشم

زردچوبه، یک عامل ضد التهابی بسیار قوی است و یک راه حل عالی برای کبودی ها و سیاهی چشم است. همچنین برای جلوگیری از لخته شدن خون و بازسازی پوست جدید بسیار موثر است.

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با مقداری آب لیمو یا زرده تخم مرغ ترکیب کنید و سپس این خمیر را روی محل آسیب دیده قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شود. این کار را بعد از چند ساعت، دوباره تکرار کنید.

بیشتر بخوانید :

راهکارهای مفید برای درمان خون مردگی زیر ناخن

علت کبودی و سیاهی طولانی مدت پوست

علت کبودی و خون مردگی بی دلیل روی پوست بدن چیست؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.3 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits