دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت درد و سوزش سمت راست شکم زیر دنده چیست ؟
32
زمان مطالعه: 4 دقیقه
درد سمت راست شکم زیر دنده ها ممکن است دارای شدت های مختلف باشد. درد ممکن است به صورت احساس ناخوشایند یا حساسیت شدید باشد. اگر دچار درد شکمی هستید که بیش از چند روز طول می کشد، باید با پزشک خود ملاقات داشته باشید تا علائم شما ارزیابی شود.

سوزش سمت راست شکم زیر دنده

یکی از دردهای بسیار شایعی که هر زمان ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنید و زمان مبتلا شدن به این درد سن خاصی نیست و پیر و جوان به آن مبتلا می شوند سوزش سمت راست شکم زیر دنده می باشد.

این درد دارای علل بسیار زیادی می باشد که در ادامه مطلب به بررسی چند مورد از شایع ترین این علل می پردازیم، هم چنین نحوه درمان این بیماری ها را نیز در ادامه توضیح می دهیم تا بیشتر با این بیماری ها آشنا شوید.

درد سمت راست شکم زیر دنده ناشی از عفونت غضروفی دنده

در هنگام تنفس قفسه سینه این تونایی را دارد که حرکت کند، یک غضروف دنده ها را به سینه متصل می کند که نام آن مفصل دنده ای / جناغی می باشد.

گاهی اوقات ممکن است که این اتصالات و غضروف ها دچار مشکلاتی شوند و به هر دلیلی ملتهب شوند.

التهاب ایجاد شده در این مفصل می تواند دردهای شدیدی را در سمت راست شکم و در زیر دنده های شما ایجاد کند که بسیار طاقت فرسا می باشد و در صورتی که دچار این درد ها شوید باید سریعا به پزشک معالجه کنید.

علت این که چرا این غضروف ملتهب می شود هنوز مشخص نیست با این وجود درمان های قطعی زیادی برای این التهاب وجود دارد که باید تحت نظارت پزشک متصص صورت گیرد.

سوزش سمت راست شکم زیر دنده

سوزش سمت راست شکم زیر دنده ناشی از آسیب دنده

یکی از عواملی که ممکن است باعث شود که در ناحیه راست شکم زیر دنده احساس سوزش کنید آسیب هایی است که به دنده وارد می شود، این آسیب ها گاهی اوقات به حدی جدی می باشند که شما را راهی بیمارستان می کنند و گاهی نیز با چند روز استراحت به صورت کامل ترمیم می شوند.

اگر در این قسمت از دنده ها احساس سوزش کردید ولی مطمئن بودند که آسیب جدی به دنده ها وارد نشده است می توانید به سادگی با قرار دادن یک کیسه یخ در این ناحیه درد را تا حد بسیار خوبی کاهش دهید.

سنگ کیسه صفرا عامل دیگر سوزش سمت راست شکم زیر دنده

شاید بتوان به جرات گفت که مهم ترین عامل سوزش سمت راست شکم زیر دنده وجود سنگ کیسه صفرا در این ناحیه می باشد.

کیسه صفرا یکی از عضو های حیاتی بدن می باشد که کمک شایانی در هضم غذا به معده می کند، این کیسه عضوی بسیار مهم می باشد ولی با این وجود گاهی به دلایل گوناگون که بیشتر این دلایل بی کیفیت بودن املاحی است که وارد بدن انسان می شود و سبب درست شدن سنگ در کیسه صفرا و در نتیجه ایجاد سوزش در قسمت سمت راست و زیر دنده ها می شود.

دلیل این درد و سوزش شدیدی که در این ناحیه به وجود می آید این است که سنگ های به وجود آمده در کیسه صفرا راه مجرای صفراوی را می بندند و باعث ایجاد درد و سوزش می شوند که زمان این درد بین یک الی پنج ساعت می باشد. برای جلوگیری از این درد و سوزش می توانید روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب ریخته و هر روز آن را میل کنید تا باعث نابودی سنگ کیسه صفرا شود.


بیشتر بخوانید :

علل شایع درد زیر دنده ها در سمت چپ شکم و درمان

علت درد و سوزش سمت راست شکم چیست ؟

علت درد در ناحیه ی اطراف ناف + راه های درمان

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

وحید محقق



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (32 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits