دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت درد و سوزش سمت راست شکم چیست ؟
18
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سوزش سمت راست شکم یکی از بزرگترین مشکلاتی است که افرادی در تمامی سنین با آن دست و پنجه نرم می کنند ، سمت راست شکم زیر دنده ها ممکن است دارای شدت های مختلف باشد. درد ممکن است به صورت احساس ناخوشایند یا حساسیت شدید باشد. اگر دچار درد شکمی هستید که بیش...

سوزش سمت راست شکم

سوزش سمت راست شکم یکی از بزرگترین مشکلاتی است که افرادی در تمامی سنین با آن دست و پنجه نرم می کنند، این درد به قدری می تواند زیاد باشد که شما را وادار به رفتن پیش یک متخصص داخلی کند.

بسیاری از مردم به اشتباه فکر می کنند که سوزش سمت راست شکم فقط و فقط ناشی از کلیه است و دلیل آن نیز وجود سنگ در کلیه می باشد که برای درمان آن باید روزانه مقدار زیادی آب نوشید.

در حالی که این چنین نیست و این سوزش می تواند دلایل بسیار گوناگونی داشته باشد که به بررسی برخی از این عوامل و نحوه درمان آن ها می پردازیم.

یبوست عامل اول سوزش سمت راست شکم

یکی از مشکلات بسیار عمده ای که برای بسیاری از افراد ممکن است پیش بیاید مشکل یبوست می باشد، این بیماری باعث می شود که شما نتوانید به خوبی مدفوع خود را دفع کنید و به همین دلیل در قسمت های پایینی و سمت راست شکمتان احساس سوزش و درد شدیدی را می کنید،

همچنین ایجاد فشار بر روی شکم و نفخ نیز از دیگر مشکلاتی است که یبوست برای شما ایجاد می کند. برای درمان بیماری یبوست به راحتی می توانید با مصرف یک سری مواد غذایی و بدون نیاز به مراجعه به پزشک خود را درمان کنید.

مواد غذایی که می توانید استفاده کنید عبارت اند از گوشت قرمز، سبزیجات تازه و همین طور می توانید از قرص های مسهل نیز استفاده کنید.

التهاب آپاندیس عامل دوم سوزش سمت راست شکم

اگر بخواهیم آپاندیس را به صورت کامل تعریف کنیم می توان گفت که آپاندیس یک زائده در دستگاه گوارش می باشد و در صورتی که این زائده دچار التهاب شود باعث ایجاد درد و سوزش شدید در قسمت راست شکم می شود.

در صورتی که علت سوزش سمت راست شکم شما التهاب آپاندیس باشد حتما در کنار آن علائمی از قبیل حالت تهوع و استفراغ، تب، یبوست و یا اسهال بسیار شدید و همین طور کاهش اشتها را نیز به همراه دارد و در صورتی که این علائم را مشاهده کردید حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا نسبت به درمان بیماری شما اقدام شود.

سنگ کلیه عامل سوم سوزش سمت راست شکم

همان طور که گفته شد یکی از دلایل مشهوری که برای سوزش سمت راست شکم در بین مردم وجود دارد سنگ کلیه می باشد، واقعیت این است که سنگ کلیه می تواند یکی از عوامل سوزش سمت راست شکم باشد ولی نمی توان گفت که تنها عامل این سوزش است و همان طور که در قسمت های قبلی مشاهده کردید این سوزش می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد.

در صورتی که سوزش سمت راست شکم شما همانند تیر کشیدن است و این درد از سمت راست شکم شروع می شود و تا کشاله ران شما ادامه پیدا می کند می توانید احتمال دهید که این سوزش به سبب سنگ کلیه است.

یکی دیگر از علائم سنگ کلیه سوزش در هنگام ادرار می باشد، حالت تهوع و تب و لرز نیز از دیگر علائم سنگ کلیه است. برای درمان سنگ کلیه حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و در به هیچ وجه فقط به نوشیدن آب وقت خود را تلف نکنید چرا که ممکن است نتیجه نگیرید و فقط درد بسیار زیادی را بکشید.


بیشتر بخوانید :

علت درد در ناحیه چپ شکم چیست؟

علت و درمان دل درد در صبح

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

وحید محقق



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (18 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits