دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بررسی عوامل اصلی سوزش و درد سمت راست سینه
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سوزش سمت راست سینه : یکی از بدترین سوزش ها و دردهایی که ممکن است در طول زندگی برای هر کسی پیش بیاید سوزش سمت راست سینه می باشد در این بخش از مجله دلگرم به بررسی عوامل این بیماری میپردازیم.

سوزش سمت راست سینه

سوزش سمت راست سینه : یکی از بدترین سوزش ها و دردهایی که ممکن است در طول زندگی برای هر کسی پیش بیاید سوزش سمت راست سینه می باشد، این سوزش را به هیچ وجه نباید دست کم گرفت و حتما در صورتی که دچار این سوزش شدید باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

سوزش سمت راست سینه همواره نشان دهنده یک بیماری جدی می باشد ولی خوشبختانه باید گفت بر خلاف تصور عده ای که فکر می کنند سوزش سمت راست سینه به دلیل مشکلات قلبی می باشد، این طور نیست و این سوزش عوامل دیگری دارد که در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم.

درد سمت راست سینه

عفونت کیسه صفرا یکی از عوامل سوزش سمت راست سینه

اگر به طور ناگهانی در سمت راست قفسه سینه خود دچار درد و سوزش شدید باید به پزشک متخصص مراجعه کنید چرا که این سوزش ممکن است به سبب عفونت کیسه صفرای شما باشد،

کیسه صفرا یکی از عضو های مهم بدن می باشد که به هضم غذا کمک می کند و در صورتی که عفونت کند و دچار مشکل شود می تواند درد بسیار شدیدی را در ناحیه قفسه سینه شما ایجاد کند.

اگر می خواهید از عفونت کیسه صفرا جلوگیری کنید می توانید از دم نوش های مختلفی از قبیل بابا آدم و قاصدک و همین طور میوه هایی از قبیل سیب زمینی وحشی و لیمو برای سم زدایی کیسه صفرا استفاده کنید.

علت درد سمت راست سینه

بیماری پانکراتیت عامل دیگر سوزش سمت راست سینه

بیماری پانکراتیت یکی از بیماری های خطرناک می باشد که باعث التهاب در ناحیه پانکراس می شود، این التهاب می تواند یک درد ثابت و دائمی را در سمت راست قفسه سینه شما ایجاد کند.

اگر روزانه و به صورت ثابت دارای درد و سوزش سوزش سمت راست سینه می باشید حتما باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا بیماری شما تشخیص داده شود و در صورتی که دچار بیماری پانکراتیت باشید باید نسبت به درمان آن اقدام کنید.

علاوه بر سوزش در سمت راست سینه از علائم و نشانه های دیگری که ممکن است نشان دهنده این بیماری باشند می توان به حالت تهوع شدید و استفراغ و همین طور از دست دادن اشتها اشاره کرد.

درد و سوزش سمت راست سینه

بیماری ذات الجنب سومین عامل سوزش سمت راست سینه

تاکنون با دو مورد از شایع ترین بیماری هایی که می توانند باعث سوزش سمت راست سینه شوند آشنا شده ایم، سومین عاملی که باعث این سوزش می شود ولی کمتر شایع می باشد بیماری ذات الجنب می باشد که در ادامه با این بیماری بیشتر آشنا می شویم.

لایه ای نازک در بین ریه ها و دیواره قفسه سینه وجود دارد که از غشای سلولی تولید شده است، نام این دیواره را پرده جنب نام گذاری کرده اند. این دیواره به دلیل حساسیت بسیار زیادی که داراست می تواند به سرعت عفونت کرده و باعث آسیب رسیدن به قفسه سینه شود، همچنین اگر این دیواره دچار عفونت شود به سرعت باعث تجمع لخته های خون در این ناحیه می شود که بسیار خطرناک است.

همان طور که گفته شد این بیماری همانند دو بیماری دیگر شایع نیست ولی در صورتی که به آن مبتلا شوید می تواند خطرات بسیار زیادی برای شما داشته باشد و شما باید به سرعت به پزشک متخصص مراجعه کنید و نسبت به درمان این بیماری اقدام کنید

بیشتر بخوانید :

علت درد قفسه سینه + درمان این عارضه

کدام درد قفسه سینه را جدی بگیریم ؟

دلایل اصلی ایجاد درد در قفسه سینه

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

وحید محقق



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits