دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت و درمان سوزش و سوزن سوزن شدن سر چیست ؟
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
عوامل اساسی بسیاری می‌تواند باعث احساس سوزش و سوزن سوزن شدن در سر شود، اما رایج‌ترین عوامل میگرن، دیابت و سرماخوردگی سر می‌باشد.

سوزن سوزن شدن سر

سوزش سر

سوزش سر : آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که به صورت ناگهانی دچار سوزش سر شوید؟ سوزشی که به صورت ناگهانی در ناحیه سر احساس می کنید و به هیچ وجه نمی توانید آن را کنترل کنید. حتما برایتان این سوال پیش آمده است که دلیل این سوزش ناگهانی در قسمت سر چه می باشد و یا این که برای درمان سوزش سر که هر از چند گاهی دچار آن می شوید چه کاری باید انجام دهید.

اگر این اتفاق برای شما و یا نزدیکانتان افتاده است حتما این مطلب را بخوانید و مطمئن باشید پاسخ خود را خواهید یافت.

علت سوزش و سوزن سوزن شدن سر

سوزش سر می تواند علل مختلفی داشته باشد که هر کدام از این علت ها می تواند باعث سوزش و فشار بسیار زیاد در ناحیه سر شما شود. یکی از علل بسیار شایع سوزش سر می تواند اضظراب زیاد باشد، اگر فردی هستید که با کوچکترین اتفاقی دچار اضطراب های شدید می شوید باید انتظار این سوزش ها را در سر خود داشته باشید.

یکی دیگر از علل سوزش در ناحیه سر می تواند بیماری سرماخوردگی باشد که سر درد و سوزش عجیبی را در سر شما ایجاد می کند. اگر به مدت طولانی در یک مکان مانده اید ممکن است دچار سوزش سر شوید چرا که خون به مغز شما نمی رسد و باعث سردرد می شود. بعضی اوقات سوزش سر ناشی از آسیبی است که به ناحیه سر و یا گردن شما رسیده است.

سورش سر

درمان سوزش سر

برای درمان سوزش و سوزن سورن شدن سر ابتدا باید نوع بیماری که باعث شده است دچار سوزش سر شوید را شناسایی کنید، در اولین اقدام برای درمان این سوزش می توانید ابتدا چک کنید که ناحیه سر و یا گردن شما آسیب دیده است یا نه ؟ در صورتی که آسیب ندیده بود سعی کنید برای مدتی قدم بزنید و تحرک داشته باشید تا خون در بدن شما جریان پیدا کند.

اگر دچار سرماخوردگی شده اید می توانید با خوردن یک مسکن و معجون های طبیعی همانند عسل و آب لیمو این سردرد را کاهش دهید. اگر بعد از شنیدن یک خبر بد دچار سردرد و سوزش در ناحیه سر شده اید می توانید با خوردن یک لیوان آب خونسردی خود را بدست بیاورید و مشاهده می کنید که سوزش شما کمی کاهش یافته است.

آیا سوزش سر نیاز به مراجعه به پزشک دارد ؟

در بسیاری از مواقع سوزش سر می تواند عواملی داشته باشد که نیاز به مراجعه به پزشک ندارند، دو مورد از این عوامل را می توان سرماخوردگی و اضطراب دانست. معمولا اگر دچار سرماخوردگی شده باشید بعد از یک الی دو روز که از سوزش سر گذشت سایر نشانه های سرماخوردگی نیز خود را به نمایش می گذارند.

عامل اضطراب نیز معمولا با آرامش و نوشیدن مقداری آب تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. در صورتی که این سوزش و سوزن شدن به طور مداوم برای طولانی مدت ادامه داشت شما نیاز دارید که به یک پزشک مراجعه کنید تا بیماری شما را تشخیص دهد و اقدام به تجویز داروهای مورد نیاز برای درمان بیماری کند. عواملی که نیاز به مراجعه به پزشک متخصص می باشند معمولا عواملی همچون بیماری های عصبی، بیماری های بینایی و شنوایی که عوارض این بیماری ها به صورت مستقیم بر روی سر تاثیر می گذارد و بیماری های مربوط به هماهنگی و تعادل می باشند.


تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

وحید محقق

بیشتر بخوانید :

علت سر درد در ناحیه ی پیشانی چیست؟

سردرد در کودکان نشانه چیست؟

درمان سردرد در خانه: ۱۱ راهکار خانگی و فوری درمان سردرد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits