دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سرطان عنق رحم چیست و چگونه درمان میشود ؟
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرطان عنق رحم یکی از انواع گوناگون سرطان ها است که از گردن رحم شروع به درد می کند. این بیماری نیز گونه ای سرطان ها می باشد که عامل اصلی آن هنوز شناخته نشده است و دانشمندان امیدوارند که به زودی بتوانند عامل اصلی آن را بیابند.

سرطان عنق رحم چیست ؟

سرطان عنق رحم یکی از انواع گوناگون سرطان ها است که از گردن رحم شروع به درد می کند، این سرطان به دلیل رشد بیش از اندازه سلول های غیر طبیعی این قسمت از رحم می باشد که باعث می شود تعداد سلول ها زیاد شده و به یکدیگر حمله کنند. در روز ها و حتی ماه های اول این بیماری شما نمی توانید علامت چندانی را مبنی بر مبتلا بودن به سرطان عنق رحم در خود پیدا کنید ولی با گذشت زمان و افزایش این سلول ها علائم نیز افزایش می یابند و مجبور به مراجعه نزد پزشک متخصص می شوید.

عامل سرطان عنق رحم چیست ؟

همان طور که می دانید عامل اصلی بسیاری از بیماری هایی که در خانواده بیماری سطان هستند ناشناخته می باشد، این بیماری نیز گونه ای سرطان ها می باشد که عامل اصلی آن هنوز شناخته نشده است و دانشمندان امیدوارند که به زودی بتوانند عامل اصلی آن را بیابند ولی دانشمندان معتقند که این بیماری می تواند به عفونت های ویروسی در ارتباط باشد و از آن ها به وجود بیاید. آن ها معتقدند ویروس های انسانی بعد از این که چندین سال در بدن انسان ها می مانند شروع به تولید سلول های سرطانی در دهانه رحم می کنند که این عامل باعث می شود که فرد به سرطان عنق رحم مبتلا شود.

علائم مبتلا شدن به سرطان عنق رحم

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برایتان پیش آمده باشد این است که مبتلا شدن به این بیماری دارای چه علائمی می باشد؟ در جواب این سوال باید گفت که در ماه های اول شما هیچ علامتی را در خود مشاهده نمی کنید ولی با گذشت زمان می تواید علائمی از قبیل خونریزی بی دلیل از طریق مهبل، ترشحات دائمی از مهبل، درد بسیار زیاد و خونریزی در مراحل اولیه نزدیکی، درد های بسیار شدید در ناحیه شکم، نشت مدفوع و ادرار از طریق مهبل و در مواقعی کم خونی و کاهش بسیار زیاد اشتها. در صورتی که این علائم و یا حتی یک یا چند مورد از این علائم را در خود مشاهده کردید حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا بیماری شما در صورت وجود تحت درمان قرار گیرد.

سرزان عنق رحم چیست

درمان سرطان عنق رحم

برای درمان این بیماری باید چندین مرحله را پشت سر بگذارید، در مرحله اولیه درمان این بیماری پزشکان سعی بر نابودی اولیه سلول هایی دارند که این سرطان را در بدن شما به وجود آورده اند این کار از طریق روش هایی همچون روش های انجمادی، جراحی لیزر و سایر روش های موجود در علم پزشکی صورت می گیرد، در مرحله بعدی یک سوال مهم از شما پرسیده می شود و آن این است که آیا قصد بچه دار شدن در آینده را دارید یا خیر در صورت انتخاب هر یک از این دو گزینه روش متفاوتی برای درمان سرطان عنق رحم در بدن شما شروع می شود که اولویت درمان با اشخاصی است که قصد باروری و بچه دار شدن را در آینده دارند.


بیشتر بخوانید :

هیسترکتومی یا برداشتن رحم چیست؟

سرطان واژن : علائم و درمان سرطان دهانه واژن

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

وحید محقق



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits