دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ درمان خانگی حیرت انگیز برای انگل گوش انسان
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
درمان های خانگی انگل گوش انسان : درمان انگل گوش با یک هفته امکان پذیر نیست. معمولا چند هفته تا چند ماه طول می کشد، البته اگر به درستی انجام شود وشاید باقی خواهد ماند. اگر می خواهید با خیال راحت از شر انگل گوش خلاص شوید درمان های خانگی پیشنهادی ما را...

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با درمان های خانگی انگل گوش انسان آشنایی کامل پیدا کنید.

انگل گوش انگل نسبتا شایعی است که در سگ ها و گربه ها بروز می کند و به ندرت انسان را آلوده می کند، اما زمانی که فردی به آن مبتلا شود، کاملا آزاردهنده است و حتی ممکن است شرم آور باشد که با این وضعیت نمی توان به سایر افراد نزدیک شد. ریشه کن کردن آلودگی ناشی از انگل گوش بسیار دشوار است اما غیر ممکن هم نیست. مرطوب نگه داشتن گوش با استفاده از روغن ها می تواند موثر باشد. درمان انگل گوش با یک هفته امکان پذیر نیست. معمولا چند هفته تا چند ماه طول می کشد، البته اگر به درستی انجام شود وشاید باقی خواهد ماند. اگر می خواهید با خیال راحت از شر انگل گوش خلاص شوید درمان های خانگی پیشنهادی ما را امتحان کنید.

درمان انگل گوش انسان

درمان های خانگی انگل گوش در انسان

1- روغن ذرت

از یک چوب پنبه استفاده کنید و آن را با روغن ذرت آغشته کنید. گوش خود را کاملا با استفاده از این روغن پاک کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ قسمتی از گوش بدون روغن باقی نمانده باشد. روغن ذرت برای انگل گوش فوق العاده موثر است. علاوه بر این، این روغن می تواند پوست شما را بهبود بخشد. این داروی خانگی برای درمان انگل گوش انسان نه تنها ارزان است، بلکه موثر نیز هست. این درمان را به مدت 2 هفته تکرار کنید.

2- گوگرد (سولفور)

انگل گوش باعث تحریک شدید گوش میزبان خود می شود. از یک درمان طبیعی موثر مانند گوگرد استفاده کنید. گوگرد موجود در پیاز یک ضدباکتری است. علاوه بر این پیاز التهابات گوش را کاهش داده و درد آن را تسکین می ده. به این منظور یک قاشق غذاخوری آب پیاز رنده شده را حرارت داده و سپس بگذارید سرد شود و روزانه دو یا سه قطره از این محلول را در گوش بچکانید.

3- روغن زیتون و روغن معدنی

با استفاده از قطره چکان چند قطره روغن زیتون را در گوش خود بریزید. گوشتان را ماساژ دهید یا با استفاده از یک چوب پنبه داخل گوش را تمیز کنید. روغن های گیاهی نیز به جای روغن زیتون نیز قابل استفاده اند. برای پاک کردن آلودگی ناشی از انگل گوش از پنبه توپی استفاده کنید. روغن معدنی نیز برای تمیز کردن گوش توصیه می شود.

4- شامپو

زمانی که انگل های گوش فعال می شوند(بخصوص در طول شب)، معمولا انگل ها حرکت کرده و به سطح موها نزدیک می شوند. بنابراین با استفاده از یک شامپوی خاص می توانید انگل گوش را کنترل و درمان کنید.

5- روغن بادام و ویتامین E

برای درمان خانگی انگل گوش در انسان می توانید روغن بادام و ویتامین E را مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید که این مخلوط در دمای اتاق قرار دارد. با استفاده از قطره چکان محلول را در گوش خود بچکانید. این محلول را می توانید یک روز در میان برای حداقل یک هفته استفاده کنید. این درمان خانگی باعث می شود انگل های گوش کشته شوند ، همچنین پوست را درمان می کند.

6- اسید بوریک (اسید بوراسیک)

هنگام استحمام، اسید بوریک را با آب مخلوط کنید. این درمان برای درمان انگل گوش بسیار رایج است. اسید بوریک دارای خواص ضد عفونی کننده ای است که معمولا در درمان و تسکین عفونت های گوش استفاده می شود.

7- عصاره ریشه ترشک زرد

9 قطره از عصاره ریشه ترشک زرد را با یک قاشق غذا خوری آب مخلوط کنید و با استفاده از قطره چکان در گوشهایتان بچکانید. این درمان را حداقل دو تا سه هفته یک روز در میان انجام دهید. مهم است بدانید که انگل های گوش معمولا مقاوم هستند. بنابراین توصیه می شود تا تا زمانی که انگل ها کاملا از بین بروند، این روش های درمانی را تکرار کنید.

8- سرکه سفید

سرکه سفید را با مقداری آب رقیق کنید و آن را با پنبه داخل گوش بگذارید. سرکه سفید خاصیت اسیدی دارد که می تواند در از بین بردن خاک و آلودگی ناشی از انگل گوش موثر باشد. اطمینان حاصل کنید که قبل از انجام این درمان، هیچ گونه زخم باز در گوشتان وجود نداشته باشد.

9- چای سبز

برگ چای سبز را به مدت چند دقیقه در آب جوش بریزید. اجازه دهید سرد شود و سپس گوش خود را با محلول چای سبز شستشو دهید. چای سبز یک ضدعفونی کننده طبیعی است و برای استفاده ایمن است.

10- سیر

دو عدد سیر را له کنید و در یک فنجان پر از روغن گیاهی مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت یک شب باقی بماند. شما می توانید چوب پنبه را به آن آغشته کرده وگوش خود را کاملا تمیز کنید. این کار را روزانه وحداقل به مدت یک ماه انجام دهید. سیر دارای خواصی است که درکشتن باکتری های مرتبط با عفونت های انگلی موثر است.


تهیه و ترجمه مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی

بیشتر بخوانید:

علائم ؛پیشگیری و درمان بیماری خطرناک توکسوپلاسموز

علائم و نشانه های انگل مایت؛پیشگیری و درمان این بیماری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits