دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۹ راهکار برای درمان خانگی تاندونیت بازو
10
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تاندونیت بازو یک دلیل شایع درد شانه است، به خصوص در افرادی که حرکات تکراری بالای سر مثل پرتاب یا جابجایی وزنه را انجام می­‌دهند. با ما همراه باشید تا با درمان های خانگی برای تاندونیت بازو آشنایی کامل پیدا کنید.

درمان های خانگی برای تاندونیت بازو

اساسا، سفتی و التهاب تاندون (تاندونیت) بازو معمولا در حاملگی یا بعد از تولد بروز می کند. برای توضیح آن باید گفت، بخشی از مغز ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد در نتیجه روی تاندون بازو تاثیر می گذارد. در نتیجه عضلات آسیب دیده بدن ضعیف ، سفت و سخت و متورم می شود و توانایی های عملکردی کمی خواهند داشت. در اغلب موارد، شدت آن در اندام فوقانی بسیار بیشتر از اندام تحتانی می باشد.

تاندونیت بازو چیست ؟

عضله دو سر بازو دو سر ثابت دارد، به نام‌­های سر دراز و سر کوتاه. در تاندونیت بازو معمولاً سر دراز آن، که به قسمت بالایی و جلویی شانه می­‌چسبد، دچار آسیب می‌­شود. سر دراز عضله دو سر بازویی به کپسول مفصل شانه می­‌چسبد و به دیگر ساختارهای مهم شانه مثل عضلات چرخش دهنده سر دستی نزدیک است.

وقتی تاندون دو سر بازو هر نوع حرکت غیر عادی یا با فشار شدید را متحمل شود، ممکن است متورم شود. این شامل تنش شدید (کشش)، فشار شدید (فضای تنگ) و پارگی است. اگر این آسیب مکرراً اتفاق افتد، توانایی بدن برای درمان خودش در مقایسه با این فشارها به کندی انجام خواهد شد و همین کندی روند بهبود موجب درد و آسیب از طریق التهاب و تورم می­‌شود.

معمولاً وقتی یک تاندون ملتهب می‌­شود، اولین آسیبی که در کانون توجه قرار می­‌گیرد تاندونیت است. اگر علائم بیشتر از دو هفته وجود داشت تغییراتی در تاندون اعمال می‌­شود که معمولاً tendinosus و tendinopathy نامیده می‌­شوند.

عوامل خطرزا برای تاندونیت دوسربازو :

  1. حرکات تکراری بالای سر
  2. وضعیت ضعیف و ناصحیح حرکات
  3. ضعف عضلات چرخش دهنده سر دستی
  4. تغییرات وابسته به افزایش سن و پیری
  5. افزایش ناگهانی در برنامه تمرینی بالاتنه

درمان خانگی تاندونیت بازو

درمان های خانگی تاندونیت بازو

1- ماساژ

ماساژ دست موجب کاهش تنش در منطقه آسیب دیده می شود و موجب تسکین عضلات درگیر سفتی تاندون شود. فقط مطمئن شوید که ماساژ باعث ایجاد حساسیت بیشتر در ناحیه آسیب دیده نمی شود.

2- یوگا

تمرینات منظم یوگا انجام دهید، زیرا کشش صحیح عضله را امکان پذیر می سازد و می تواند سفتی و تورم عضله بازو را درمان کند

3- گیاه ستاره ای

کرم گیاه ستاره ای را روی بازوان بمالید یا یک فنجان دمنوش گیاه ستاره ای قبل از خواب نوش جان کنید. این درمان می تواند به کاهش التهاب تاندون (تاندونیت) کمک کند.

4- کمپرس یخ

وقتی بازوانتان دردناک است، بلافاصله برای مدت 20 دقیقه قطعات یخ روی ناحیه دردناک قرار دهید. هر 3-4 ساعت این کار را ادامه دهید.

5- غذای غنی از پتاسیم را بخورید

ماهی، گوشت قرمز، مرغ، میوه ها مانند موز و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این مواد غذایی حاوی پتاسیم هستند. پتاسیم یک ماده معدنی است که بدن برای عملکرد نرمال به آن نیاز دارد. پتاسیم کمک می کند که عضلات و اعصاب به طور صحیح ارتباط برقرار کنند.

6- جلوگیری از کم آبی بدن

حداقل ، 6-8 لیوان در روز برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت بنوشید.

7- فعال و پویا باشید

از عدم حرکت بازو اجتناب کنید. اجازه دهید دست و بازوانتان به آرامی تحرک داشته باشند. این کار به کشش تاندون کمک می کند و موجب بهبودی در صاف کردن بازو به طور کامل می شود.

8- استراحت

هنگامی که تحت درمان هستید، فراموش نکنید که یک روز به بازوان خود استراحت بدهید. فشار آوردن به آن ممکن است باعث آسیب بیشتر شود.

9- موقعیت مناسب بازو

در حالی که استراحت می کنید، فراموش نکنید که دستان خود را در موقعیت درستی قرار دهید تا از سفتی بیشتر تاندون و تورم عضله بازو جلوگیری شود. موقعیت نادرست نیز می تواند منجر به آسیب بیشتر شود.

10- کشش

برای صاف کردن بیشتر تاندون ، هر روز صبح حدود 30 دقیقه قبل از شروع روز تمرینات کششی انجام دهید. تمرینات کششی از سفت و سخت شدن و تورم عضلات اطراف تاندون ها جلوگیری می کنند. این درمان خانگی ساده اما موثر برای تاندونیت بازو است.

11- فلفل کاین

روغن زیتون و فلفل کاین حاوی کپسایسین را مخلوط کنید و یک خمیر درست کنید. مخلوط را به مدت 15 تا 20 دقیقه در قسمت آسیب دیده بازو قرار دهید. فلفل کاین موجب گردش خون بهتر می شود و موجب صاف شدن تاندون سفت و متورم می شود.


تهیه و ترجمه مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی

بیشتر بخوانید:

علائم و درمان پارگی تاندون کتف و شانه

درمان پارگی و کشیدگی تاندون



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits