دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۸ درمان خانگی برونکواسپاسم (آسم ناشی از ورزش)
4
زمان مطالعه: 6 دقیقه
آسم ناشی از ورزش، وضعیتی است که در آن فعالیت بدنی شدید باعث تنگ شدن حاد راه‌های هوایی در افرادی می‌گردد که راه‌های هوایی آن‌ها واکنش‌پذیری بالایی دارند. در واقع آسم ورزشی عبارت است از بروز علایم آسم با منشأ ورزش. آسم ناشی از ورزش یکی از شایع‌ترین...

درمان خانگی برونکواسپاسم (آسم ناشی از ورزش)

اگر سرفه شما با خس خس و تنگی نفس همراه است، پس سرفه شما عادی نیست،. این عارضه برونکواسپاسم است که باعث تنگ شدن غیر طبیعی عضلات برونش می شود، و مجاری هوایی را مسدود می کند. اکثر افراد مبتلا به استفاده از اسپرهای استنشاقی قابل حمل حاوی داروهای ضد التهابی استفاده می کنند. با این حال، روش های طبیعی وجود دارد که می تواند موثر باشد. شما می توانید روش های طبیعی توصیه شده ما را امتحان کنید.

آسم ناشی از ورزش (برونکواسپاسم) چیست ؟

آسم ورزشی معمولاً ورزشکارانی که به ورزشهای هوازی می پردازند را تحت تاثیر قرار می دهد. آسم ناشی از ورزش، وضعیتی است که در آن فعالیت بدنی شدید باعث تنگ شدن حاد راه‌های هوایی می‌گردد. در افراد حساس این وضعیت سبب تحریک مجاری هوایی و انقباض آنها و بروز علائم آسم می شود. درصد قابل توجهی از ورزشکاران بدون هیچگونه سابقه‌ای از بیماری آسم، در حین فعالیت ورزشی دچار علائم تنفسی شبیه به بیماران آسمی می‌گردند.

ورزش‌های هوازی مستمر و طولانی که نیازمند تنفس عمیق و سریع هستند، مانند دو و میدانی، اسکی، صحرانوردی و دوچرخه‌سواری جزو ورزش‌های ایجادکننده برونکواسپاسم(آسم ورزشی) می‌باشند اما فعالیت‌های بی‌هوازی کمتر باعث ایجاد حملات می‌گردند. همچنین هر چه شدت و مدت ورزش بیشتر باشد، برونکواسپاسم نیز وخیم‌تر خواهد بود. همچنین در ورزش هایی که در محیط سرد انجام می گیرند یا ورزشهایی که در محیط با رطوبت کم هوا انجام می شوند، احتمال بروز حملات آسم بیشتر است.

علائم آسم ناشی از ورزش

سرفه شایع‌ترین علامت آسم ورزشی(برونکواسپاسم) است. سایر علائم آسم ناشی از ورزش عبارتند از خس‌خس سینه، تنفس کوتاه و منقطع، درد و احساس ناراحتی قفسه سینه ، تهوع، درد پهلو، سردرد، ضعف عمومی، ، فقدان انرژی و خستگی زودرس..

درمان خانگی ناشی از ورزش

درمان های خانگی اسپاسم برونش (آسم ناشی از ورزش)

1. اسیدهای چرب امگا 3

با مصرف اسیدهای چرب امگا3 سطح اسید آراکیدونیک در خون را کاهش می دهید. اسیدهای چرب امگا3 را می توان از روغن های دریایی و گیاهی به دست آورد. روغن ماهی از آسم جلوگیری می کند و باعث بهبود فعالیت ریه در بیماران آسمی می شود.

2. کندر در درمان خانگی آسم ناشی از ورزش

کندر صمغی رزینی است که از برخی گونه‌های جنس Boswellia گرفته می‌شود. استفاده منظم از کندر علائم آسم را کاهش می دهد و تعداد حملات آسمی را کم می کند. اما در هر صورت در مورد استفاده طولانی مدت از آن دقت کنید و افراط نداشته باشید. 3 میلی گرم کندر را سه بار در روز برای بهبود عملکرد ریه و کاهش حملات آسم مصرف کنید.

3. تکنیک تنفس Buteyko

تمرین تنفس کوتاه و کم عمق را برای افزایش سطح دی اکسید کربن در بدن انجام دهید، به این دلیل که مجاری هوایی منبسط و باز شوند.

4. کاهش وزن

با حفظ وزن ایده آل می توانید علائم برونکو اسپاسم (اسپاسم برونش) حاد را کاهش دهید.

5. درمان خانگی آسم ناشی از ورزش با طب سوزنی

این شیوه چینی باستانی در درمان بیماران مبتلا به برونشیت مزمن، آمفیزم یا آسم کاملا اثبات شده است.

6. رژیم غذایی برای آسم ورزشی

کاهش شکر و فرآورده های لبنی در رژیم غذایی، برای کاهش علائم برونکواسپاسم(آسم ورزشی) موثراست.

7. درمان خانگی آسم ناشی از ورزش با زردچوبه

زردچوبه را پودر کنید. یک قاشق غذاخوری زردچوبه با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این دوز روزانه را برای تسکین آسم ناشی از ورزش مصرف کنید.

8. گیاه سایبان درمان خانگی آسم ناشی از ورزش

گیاه سایبان برای کاهش علائم آسم و برونشیت حاد( التهاب راه‌های هوایی) و آلرژی فصلی مفید است. 5 تا 7 گرم از گیاه سایبان را به صورت خوراکی روزانه مصرف کنید. ترکیبات پتاسین و ایزوپتاسین این گیاه، برونشیت حاد (التهاب راه‌های هوایی) را کاهش می دهد. عوارض جانبی مصرف آن سردرد، تهوع و استفراغ است.

9. برگ جعفری

دو قاشق چای خوری برگ جعفری تازه یا یک قاشق چای خوری جعفری خشک را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. قبل از صاف کردن دمنوش و مصرف آن، اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند.برای تغییر طعم آن می توانید عسل به آن اضافه کنید..

10. گیاه مولین(گیاه ماهور یا خرگوشک)

گیاه مولین (Mullein) که بیشتر با نام گل ماهور یا خرگوشک شناخته می‌شود یکی از گیاهان دارویی است که خواص درمانی فراوانی دارد. با کمک گیاه مولین یا ماهور یک دمنوش فوق العاده آماده کنید تا راه های هوایی باز شده و خس خس و تنگی نفس هنگام حملات آسم فروکش کند.

11. گیاه جینگو بیلوبا

با یک پزشک برای مصرف دوز مناسب این گیاه قوی صحبت کنید. این گیاه با خواص ضد التهابی باعث کاهش برونکوسپاسم در طی حملات آسم موثر می شود.

12. ریحان مقدس(Tulsi)

چند برگ ریحان مقدس را تمیز کنید و سپس پودر کنید و با عسل مخلوط کنید. این معجون را یکبار در روز میل کنید.

13. دانه فلفل سیاه

دانه های فلفل سیاه را با برگ های ریحان مقدس مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب این مخلوط را بجوید.

14. ریشه هندی، ریشه اکیناسه، ریشه زنجبیل شامی

دو قاشق چای خوری از ریشه هندی و ریشه اکیناسه و ریشه زنجبیل شامی را با دو فنجان آب مخلوط کنید و یک دمنوش فوق العاده آماد ه کنید. قبل از نوشیدن اجازه دهید دو ساعت بماند و کاملا اشباع شود.

15. گل بابونه یکی از درمان های خانگی اسپاسم برونش

یک قاشق چای خوری از هر یک از گل های بابونه، ریشه اکیناسه(سرخارگل)، برگ های گل ماهور( خرگوشک) و برگ گل های ساعتی را با یک چهارم آب جوش مخلوط کنید تا یک دمنوش فوق العاده آماده کنید. این دمنوش گیاهی در بهبود الگوی تنفسی موثر است.

16. آب در درمان خانگی اسپاسم برونش

آب زیادی بنوشید تا راههای هوایی را تمیز نگه دارید.

17. عسل و سرکه

مقدار یکسانی عسل و سرکه سفید را با هم ترکیب کنید و در فنجان مخصوص مایکروویو به حداکثر دمای قابل مصرف حرارت دهید و بلافاصله مصرف کنید تا خس خس و تنگی نفس را کاهش دهید.

18. قهوه سیاه

یک فنجان قهوه سیاه می تواند در باز شدن مجاری هوایی و درمان آسم ورزشی موثر باشد.


تهیه و ترجمه مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی


بیشتر بخوانید:

درمان آسم کودکان با داروهای گیاهی

همه چیز در مورد قرص مونتکس برای درمان آسم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits