دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
14 روش خانگی برای از بین بردن تب یونجه

تب یونجه چیست ؟ ۱۴ درمان خانگی تب یونجه

14 روش خانگی برای از بین بردن تب یونجه
8
زمان مطالعه: 5 دقیقه
در بیماری تب یونجه نه پای یونجه در میان است و نه این که شخص مبتلا تب می‌کند. این مشکل یک واکنش حساسیتی است که شخص مبتلا به عناصر حساسیت‌زای موجود در هوا نشان می‌دهد.

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با درمان خانگی تب یونجه آشنایی کامل پیدا کنید

آنفولانزا و سرماخوردگی تنها دلیل عطسه و سرفه نیست، باید توجه داشته باشید که تب یونجه نیز علائم مشابه سرماخوردگی دارد. تب یونجه در واقع یکی از شایع ترین شرایط آلرژیک در ایالات متحده است و از هر پنج نفر یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. برای درمان علائم آزار دهنده، در این مقاله درمان های مفید خانگی برای تب یونجه را توضیح می دهیم. برای آشنایی با علل تب یونجه و راهکارهای خانگی موثر با مجله دلگرم همراه شوید.

تب یونجه چیست؟

تب یونجه همچنین به عنوان "رینیت آلرژیک" شناخته شده است، علائم تب یونجه مشابه به شرایط سرماخوردگی است که باعث آبریزش بینی، احتقان و گرفتگی بینی، عطسه و فشار سینوسی می شود. با این حال، شما باید از تفاوت های چشمگیر بین تب یونجه و سرماخوردگی مطلع باشید. زمانی که درگیر تب یونجه می شوید، شما به آلرژن های داخلی یا خارجی در هوا مانند گرده گل، گرد و غبار و شوره بدن حیوانات خانگی حساسیت دارید. متأسفانه، بعضی افراد در تمام طول سال درگیر تب یونجه می شوند.

علل و علائم تب یونجه

آلرژن ها باعث ایجاد تب یونجه در بیماران مبتلا به شرایط فصلی یا سالانه می شوند. در فصل بهار، گرده افشانی گل ها می تواند علت تب یونجه باشد. سایر علل رینیت آلرژیک عبارتند از علف های هرز و چمن هایی که باعث تولید گرده در طول تابستان می شوند، علف های هرز پاییزی (مثل علف های هرز ابروسیا) و سلول های تولید مثل قارچ انگلی گیاهان (مثلا تخم قارچ یا میکروب) که از اواخر ماه مارس تا نوامبر فعال هستند و در اواخر تابستان و اوایل پاییز به اوج می رسند .

نشانه ها و علائم تب یونجه معمولا پس از تماس با مواد آلرژی زا خاصی ظاهر می شوند. واکنش های رایج عبارتند از:

  1. آبریزش و احتقان بینی
  2. خارش یا آبریزش از چشم
  3. سرفه و عطسه
  4. سوزش و خارش بینی یا گلو
  5. فشار سینوسی و درد صورت
  6. تحریک پذیری و نوسانات خلقی
  7. بی خوابی شبانه
  8. کاهش حس بویایی یا چشایی

درمان خانگی تب ینجه

درمان های خانگی تب یونجه

برای جلوگیری از آلرژی ، داروهای خانگی زیر را برای درمان تب یونجه امتحان کنید:

1. سیر

با مصرف سیر، تقویت سیستم ایمنی بدن خود را می توانید افزایش دهید، سیر همچنین به عنوان یک ضد انعقاد عمل می کند. به جای سیر خشک یا پودر شده بهتر است که سیر تازه را انتخاب کنید.

2. تهویه مطبوع

در طول روزهای گرم، از سیستم تهویه هوا برای جلوگیری از تماس با گرده گل ها استفاده کنید. هنگام مسافرت با ماشین شخصی، از پایین کشیدن پنجره ها اجتناب کنید. در طول فصل گرده افشانی سیستم تهویه هوا را یک بار در ماه تمیز کنید.

3. زنجبیل

زنجبیل باعث کاهش ترشح بیش از حد هیستامین می شود. همچنین مسئول تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می باشد. هیستامین یک پروتئین است که واکنش های التهابی را ایجاد می کند و باعث انقباض عضلات صاف در حین واکنش های آلرژیک می شود.

4. چای سبز

چای سبز همچنین ترشح بیش از حد هیستامین را متوقف می کند. یک یا دو فنجان در روز با عسل مصرف کنید. اگر چه چای سیاه تاثیر کمتری دارد، اما جایگزین مناسبی است.

5. آویشن

چای آویشن برای جلوگیری از تنگی نفس، درمان سرفه و سینوزیت موثر است. یک قاشق چایخوری آویشن خشک را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید.

6. هوا را خشک نکنید

اگر به خشک کردن لباس های خود را در خارج از خانه عادت دارید، احتمالا ایده خوبی است که از خشک کن استفاده کنید، زیرا احتمال مبتلا شدن به تب یونجه در اثر چسبیدن گرده گل ها روی لباس های مرطوب بیشتر است.

7. شستن مکرر مو

پس از گذراندن مدت طولانی در خارج از منزل ، توصیه می شود موهای خود را بشویید تا از استنشاق گرده گل ها که در موهایتان گرفتار شده است در رختخواب در امان بمانید.

8. نعناع تند

چای نعناع از گرفتگی و احتقان بینی جلوگیری می کند و به پاکسازی دستگاه تنفسی کمک می کند، همچنین از سرفه و ناراحتی سینوسی در ارتباط با تب یونجه جلوگیری می کند.

9. مراقب خوردن خربزه باشید

چه کسی تصور می کرد که خوردن خربزه، گرمک و یا شهد گیاه می تواند علائم تب یونجه را وخیم تر کند؟ به علت واکنش آلرژیک که تحت عنوان واکنش متقاطع نامیده می شود، اگر شما به علف های هرز حساس هستید و آلرژی دارید ، ممکن است هنگام خوردن خربزه علائم تب یونجه را تجربه کنید. خربزه علائم آلرژی را تشدید می کند. این در مورد افرادی که به گرده گل درختان گیلاس، سیب، گلابی، هلو، هویج و سیب زمینی آلرژی دارند، صحت دارد . خوردن این میوه ها و سبزیجات در هنگام مقابله با تب یونجه می تواند نشانه هایی مانند خارش گلو و تورم لب و زبان را ایجاد کند.

10. عسل و مرکبات

عسل را به گریپ فروت و لیمو جوشیده شده اضافه کنید. معجون را سه بار در روز بنوشید تا علائم تب یونجه را کاهش دهید.

11. ژله پترولیوم یا وازلین

وقتی بینی شما به علت علائم تب یونجه تحریک و دچار خارش می شود، مقدار کمی وازلین در داخل سوراخ های بینی بمالید تا از علائم آن در امان بمانید.

12. بابونه

با استنشاق بخار بابونه که در آب جوشیده مجاری بینی مسدود شده باز می شود.

13. اجتناب از عادات نادرست

سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی علائم تب یونجه را بدتر می کند.

14. بُخور نعناع

در شب، با استفاده از دستگاه بخارساز و با افزودن اسانس نعناع بُخور دهید



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (8 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits