دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۱ درمان خانگی فتق ناف
25
زمان مطالعه: 5 دقیقه
درمان فتق ناف در خانه ، این مقاله به شما کمک میکند که علائم تشخیص شروع فتق ناف را بشناسید ، و 11 راهکار مفید که میتوانید در خانه باد فتق ناف را در خانه درمان کنید

علائم تشخیص شروع فتق ناف

  1. انقباض در کشاله ران
  2. احساس سوزش سر دل
  3. احساس درد هنگام خم و راست شدن

علل فتق ناف

متخصصان پزشکی اغلب به این نتیجه می رسند که عواملی که به فتق کمک می کنند عبارت است از :

  1. زایمان
  2. بلند کردن اشیاء سنگین
  3. نشستن نادرست
  4. چاقی
  5. استرس
  6. تغییرات در بدن شما به دلیل پیری
  7. یبوست
  8. فشار بر ماهیچه های کمر

درمان خانگی باد فتق، فتق ناف را چگونه در خانه درمان کنم

درمان خانگی برای فتق ناف


1. چای بابونه

چای بابونه یکی از طبیعی ترین و مطمئن ترین راه ها برای درمان مشکلات مختلف سلامتی از جمله فتق است. بابونه حاوی آنتی اکسیدان ها و منبعی از خواص آرام بخش است. این خواص می تواند به کاهش درد و التهاب در ماهیچه های معده کمک کند. فتق موجب سوزش سوزن شدن شکم می شود. شما باید حداقل یک فنجان چای بابونه تازه را بخورید تا ماهیچه های دستگاه گوارش شما را آرام کنند.

2. چای دارچین

دارچین یک ادویه قوی است که شامل خواص ضد التهابی فراوانی است. متخصصان تغذیه از آن به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی استفاده می کنند. مصرف چای دارچین می تواند دردهای داخلی شکم شما را تسکین دهد. هنگامی که از فتق رنج می برید، احساس درد می کنید. چای دارچین باعث کاهش درد می شود. مطالعات مختلف نشان داده اند که ادویه پودر شده دارچین به عنوان یک ضد باکتری و ضد نفخ عمل می کند. آشکار است که منابع طبیعی اثرات نامطلوب ندارد..

3.آب گرم

یکی از ساده ترین درمان ها و در عین حال موثرترین آنها مصرف آب گرم با معده خالی است. گفته شده است که التهاب داخلی را درمان می کند. فتق یک التهاب عضلات شکمی است. شما باید سعی کنید حداقل یک لیتر آب گرم را در صبح بخورید. همچنین، اگر درد و تورم کاهش نیافته باشند، بلافاصله قبل از اینکه به یک مشکل سلامتی شدید، با پزشک خود مشورت کنید.

4. سرکه سیب

متخصصان بهداشت آن را به عنوان عامل ضد التهابی در نظر می گیرند. سرکه سیب برای خنثی کردن اسیدیته ناشی از فتق شناخته شده است. هنگام سوزش سر دل، باید سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این نیز یک روش موثر برای خلاص شدن از احساس سوزش است. شما می توانید آن را به دستور العمل های متمایز اضافه کنید و یا حتی سالاد خود را با سرکه سیب به بالاترین سطح برسانید.

5.مخمر جو

مخمر آب جو می تواند اثرات شگفت انگیزی را در درمان بیماران مبتلایان به فتق ناف داشته باشد. شما باید یک قاشق چای خوری مخمر را در یک لیوان آب گرم رقیق کنید و آن را بنوشید. توصیه می شود این مخلوط را یکبار در روز به صورت روزانه مصرف کنید که تورم و فتق بین برود.. مخمر جو دارای خواص آنتی اکسیدانی فراوان است . همچنین یک درمان مفید برای کاهش سریع اختلالات معده و سوزش سر دل است که مشکلات رایج در فتق وجود را برطرف می کند.

چگونه می توان فتق ناف را در خانه درمان کرد؟

6. ریشه زنجبیل

ریشه زنجبیل گزینه ایده آلی برای درمان فتق است. شما باید آب گوجه فرنگی را انتخاب کنید زیرا حاوی خواص ضد التهابی است. علاوه بر این، مصرف زنجبیل خام به همان اندازه مفید است برای کاهش درد فتق مفید است...سعی کنید قبل از مصرف زنجبیل با پزشک خود مشورت کنید چون ممکن است بعضی افراد به آن حساسیت داشته باشد..

7. فلفل سیاه

پودر فلفل سیاه می تواند خیلی بیشتر از آنچه انتظارش را دارید برای شما مفید باشد. فلفل سیاه قرن ها بخشی از داروهای خانگی است. و حتی امروز، می توانید آن را برای درمان فتق انتخاب کنید. گفته می شود ترکیبات موجود در فلفل مفید برای درمان اختلالات روده است. این ادویه می تواند رفلکس اسیدمعده به مری را کاهش دهد که بخشی از تورم را بهبود می بخشد.

8. دانه های کاستور

روغن مشتق شده از دانه های کاستور برای حفظ سلامت معده ضروری است. متخصصان تغذیه معتقدند که این روغن از التهاب جلوگیری می کند همچنین هضم مناسب را تشویق می کند. شما می توانید روغن دانه کاستور را در ناحیه آسیب دیده برای جلوگیری از علائم دردناک و کاهش تورم استفاده کنید. روغن می تواند باعث التهاب شود.

9.یخ

یخ به تورم و نفخ ناشی از بیماری فتق کمک می کند این وضعیت کاملا دردناک است و باعث ناراحتی بسیاری می شود. شما می توانید وضعیت را با قرار دادن یک یخ بسته در منطقه آسیب دیده تسکین دهید. این باعث شدت قرمزی و تورم شود.

10. ریشه شیرین بیان

بسیاری از ریشه ها شامل شیرین بیان در درمان فتق بسیار مفید است. فتق ممکن است به مری و معده ختم شود. شما باید چای را با ریشه شیرین بیان مصرف کنید. شیرین بیان بافت های آسیب دیده را جوان سازی می کند و درد و التهاب را به علت ویژگی های تسکین دهنده اش کاهش می دهد. برای رسیدن به نتایج بهتر باید روزی یک بار شیرین بیان مصرف کنید.

11.آلوئه ورا

آلوئه ورا درمان طبیعی بسیاری از بیماری هاست که می تواند درد فتق را در مدت زمان کوتاهی درمان کند. کافی است کمی از ژل آلوئه ورا را جدا کرده و با کمی آب مخلوط کنید. متخصصان تغذیه توصیه می کنند هر روز صبح با معده خالی آن را مصرف کنند. شما همچنین می توانید آن را به طور موضعی بر روی پوست خود اعمال کنید....

فتق یک مشکل جدی برای سلامت است. شما می توانید درد و التهاب را از طریق داروهای طب طبیعی و خانگی برطرف کنید. با این حال، هنوز توصیه می شود به دنبال کمک پزشکی و درمان مناسب باشید...

درمان خانگی باد فتق، فتق ناف را چگونه در خانه درمان کنم

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (25 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

entegham | ۴ سال پیش
سلام من قبلا به همین مشکل برخوردم ولی بعد از حدودا یک هفته خود به خود رفع شد … راستش روم نمیشد به کسی بگم بنابراین صبر کردم و خودش خوب شد … ولی بعد از چند ماه دوباره ناف به همون شکل در اومده … اطراف ناف قرمز شده با کمی خارش و گاهی اوقات مایع خاکستری رنگی به مقدار کمی ازش خارج میشه .. نمیدونم چی کار کنم الان تقریبا یک هفته گذشت … مقدار اون مایع خیلی کمتر شده ولی قرمزی بیشتر و دردش هم بیشتر شده … البته درد در اون حدی نیست که نتونم کاری کنم … همون فعالیت روزانه رو انجام میدم ولی کمی احساس درد دارم .. از طرفی هم وضعیت مالی خیلی بدی دارم و نمیتونم به پزشک مراجعه کنم … خواهش میکنم کمکم کنید .. الان من یکی از این راه هایی که گفتید رو انجام بدم بعد از یک هفته مشکل رفع میشه؟؟؟ لطفا جوابمو بدید … هر کاری لازم باشه انجام میدم غیر از رفتن پیش دکتر … ممنون
3
28

hits