دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ راهکار خانگی برای درمان آسم
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چگونه میتوان آسم را درمان کرد؟ با 10 ماده غذایی می توانید آسم را در خانه درمان کنید این مقاله شما را راهنمایی میکند که چگونه آسم خود را درمان کنید

آسم : تحقیقات مختلف نشان می دهد که شرایط آب و هوایی،عفونت،آلرژی و آلودگی هوا باعث حمله آسم می شود که مخصوصا این شرایط در کودکان اگر درمان نشود برای همیشه در بدن او باقی می ماند این بیماری رایج است و می تواند زندگی روزانه شما را تحت تاثیر قرار دهد،

به همین دلیل است که شما باید یک راه حل مطمئن و مطمئن را انتخاب کنید. علاوه بر این، شما می توانید از طریق درمان های پزشکی و خانگی به طور یکسان درمان کنید.

درمان خانگی آسم علت و علائم

علائم آسم

برخی از علائم شایع در ارتباط با بیماری عبارتند از:

  1. تنگی قفسه سینه
  2. سرفه
  3. نفس های کوتاه و تند
  4. خس خس کردن

درمان خانگی آسم علت و علائم

درمان خانگی آسم :


1.قهوه مصرف کنید

تحقیقات نشان داده که کافئین در قهوه می تواند به حمله آسم را درمان کند. مصرف یک فنجان قهوه تازه می تواند راه های هوایی را تمیز کند و به شما اجازه می دهد بدون هیچ گونه مانعی نفس بکشید.

علاوه بر این، قهوه قوی می تواند نتایج خوبی داشته باشد و می تواند حملات آسم را کنترل کند. البته نباید بیش از دو فنجان قهوه در روز مصرف کنید. با این حال می توانید با پزشک متخصص مشورت کنید.

2.شیر و سایر محصولات لبنی

ممکن است برای شما غیرمعمول باشد، اما محصولات لبنی می تواند نتایج مناسب را در مورد آسم فراهم کند. این یکی از راههای پرطرفدار برای درمان بیماری مخصوص کودکان است. مطالعات نشان داده است که انواع متمایز پنیر همراه با مصرف منظم شیر می تواند باعث بروز آسم در کودکان شود.

محصولات لبنی دارای پروبیوتیک هستند. و باعث افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن می شوند.

3. اسیدهای چرب امگا 3

مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامتی شما مفید است. مواد مغذی قادر به حفظ عوامل مختلف آسیب رساندن به سلامت هستند بدون اینکه به سلامت خود آسیب برسانند.

در صورت آسم، می توانید یک مقدار متوسط ماهی قزل آلا، ، ماهی تن، ماهی خال مخالی و ساردین را برای کاهش علائم آسم در رژیم غذایی تان در نظر بگیرید. جدا از این، شما می توانید مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 را از آجیل ها فراهم کنید

4.ویتامین Cو E برای مبارزه با بیماری های آسم

متخصصان تغذیه معتقدند که دوزهای کافی از ویتامین C می توانند به عوامل مسمومیت با واکنش های آلرژیک کمک کنند. در اغلب موارد، این واکنش باعث تسهیل این بیماری در کودکان و بزرگسالان می شود.

با توجه به خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین C برای کاهش التهاب بدن مفید است زیرا که به حملات آسمی کمک می کند. بنابراین، میوه ها مانند پرتقال، توت فرنگی، گیلاس و گریپ فروت مصرف کنید چون منبع ایمن و طبیعی برای ویتامین C هستند.

5.سبزیجات سبز

مانند میوه ها، سبزیجات حاوی مواد معدنی مفید و ترکیبات دیگری است که می تواند بر عوامل مهلک آسم تاثیر بگذارد. متخصصان تغذیه معتقدند که سبزیجات سبز می توانند مقدار لازم فولات - ویتامین B9 را به بدن برساند.
مواد مغذی باعث کنترل التهاب شده و به راه های هوایی کمک می کندگردو و لوبیای قرمز نیز منبعی از غذاهای حاوی فولات می باشد.

درمان خانگی آسم علت و علائم آن

6. عسل

عسل طی قرن ها بخشی از داروهای سنتی برای درمان سرفه و سرماخوردگی بوده است. همچنین می تواند به گلودرد کمک کرده و سرفه های ثابت را کاهش دهد. مطالعات مدرن در مورد عسل به این نتیجه رسیده که با ترکیبات ضد باکتری غنی شده اند؛ عسل می تواند با آلرژی های مختلف، عفونت ها و التهاب نیز مبارزه کند.

این عوامل به حملات آسم کمک می کند و شما می توانید آن را به طور مرتب با آب مخلوط کنید. این باکتریها باعث ایجاد بیماری در بدن شما می شوند.

7.زردچوبه

زردچوبه حاوی مواد غذایی عالی برای شماست که می تواند خواص ضد آلرژی داشته و مشکل آسم شما را کاهش دهد. در کنار آن، این ادویه به طور گسترده ای مورد برای درمان بیماری هایی که به علت التهاب رخ می دهد مورد استفاده قرار می گیرد. افراد مبتلا به آسم باید آن را به غذا اضافه کنند، چون زردچوبه می تواند وضعیت خود را کنترل کند. با این حال، در صورت ادامه حملات با پزشک متخصص مشورت کنید.

8.زنجبیل و سیر

زنجبیل و سیر دارای خواص ضد التهابی و ضد آلرژی هستند. متخصصان تغذیه اغلب به افرادی توصیه می کنند که ترجیح می دهند از طریق منبع طبیعی سلامتی خود را حفظ کنند. مصرف منظم آنها نه تنها می تواند مانع حملات مکرر آسم شود بلکه می تواند باعث کاهش التهاب و آلرژی های بدن نیز بشود. شما می توانید زنجبیل و سیر رنده شده را به طور منظم به مواد غذایی خود اضافه کنید.

9.انجیر درمانی

شما می توانید از انجیر برای تسهیل سلامت تنفسی خود نیز استفاده کنید. آنها همچنین می توانند منبع طبیعی برای تسکین احتقان قفسه سینه، تخریب خلط، و تنگی نفس باشند. انجیر خشک را در آب به مدت یک شب خیس کنید. خوردن انجیر خیس شده را صبح روز بعد به همراه آب آن بخورید . برای به دست آوردن نتایج رضایت بخش، به مدت چندین هفته به دنبال این درمان باشید. بیش از 3 تا 4 عدد انجیر در روز مصرف نکنید.

10.حبوبات

انسداد جریان هوا در ریه ها موجب حملات آسم می شود. از این رو، شما نیاز به مصرف مواد مغذی دارید که عملکرد را به طور موثر ترویج می کنند. مقالات تحقیقاتی و مطالعات متعدد نشان داده است که منیزیم می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

این ماده معدنی برای آرام شدن عضلات تنفسی ضروری است و جریان هوا را به ریه های شما میرساند.علاوه بر این، شما می توانید سطح کافی منیزیم را از لوبیا و دانه های کامل همراه با سبز برگ، بذر، کاکائو و برخی از آجیل ها به دست آورید. بنابراین، این غذاها را به رژیم خود اضافه کنید.

درمان خانگی آسم علت و علائم

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits