دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ درمان خانگی لخته شدن خون با مواد غذایی
15
زمان مطالعه: 5 دقیقه
راههای درمان خانگی لخته شدن خون، با 10 مواد غذایی می توانید لخته شدن خون را در خانه درمان کنید ،علائمی که نشان میدهد لخته خون در کدام قسمت بدن است

لخته های خون : به تجمع گلبول های قرمز که در ناحیه خاصی از بدن به وجود می آید لخته شدن خون می گویند. مطالعات مختلف این وضعیت را زیاد خطرناک نمی دانند، زیرا از خونریزی داخلی جلوگیری می کند. علاوه بر این، لخته شدن خون در هر بخشی از بدن شما رخ می دهد. توصیه می شود که در این زمینه مراقب باشید زیرا لخته شدن مداوم می تواند نشانه ای از بروز مشکل سلامت مانند ترومبوز ورید عمقی باشد.

چگونه می توان لخته شدن خون را در خانه درمان کرد

دلایل لخته شدن خون

  1. کم خونی
  2. مشکلات قلبی عروقی
  3. کلسترول
  4. آسیب های داخلی
  5. فشار خون بالا
  6. بیماری های کبدی
  7. چاقی

چگونه می توان لخته شدن خون را در خانه درمان کرد

علائم لخته خون :

شما می توانید لخته شدن خون را از طریق نشانه های زیر تشخیص دهید:

1. قلب : عرق کردن، ناراحتی در بالاتنه، ضعف نفس، شدت و درد قفسه سینه را تجربه خواهید کرد.

2. پا یا دست : احساس گرما در ناحیه آسیب دیده، گرفتگی، درد بیش از حد و تورم نشان دهنده وجود لخته خون در پا یا بازو است.

3. مغز : لخته شدن خون در مغز شما ممکن است باعث سردرد شدید، سرگیجه، مشکلات بینایی و مشکلات گفتاری شود.

4. ریه : سرفه کردن خون، مسابقه قلب، درد قفسه سینه و تنگی نفس، علائم لخته شدن خون در ریه ها است.

5. شکم : استفراغ، درد شکمی و اسهال نشان دهنده لخته شدن خون در شکم شما است.

چگونه می توان لخته شدن خون را در خانه درمان کرد

درمان خانگی لخته شدن خون


1. . دانه های کتان

دانه کتان منبعی از مواد معدنی مختلف و اسیدهای چرب امگا 6 است. مواد مغذی موجود در دانه های کتان برای جلوگیری از شروع لخته شدن خون لازم است.شما می توانید تعداد کمی از دانه های کتان را برای بهبود گردش خون در بدن خود مصرف کنید.

2.فلفل

درست است که مصرف بیش از حد هر ادویه ای می تواند به سلامت شما آسیب برساند. اما فلفل یکی از موادی است که می تواند برای لخته شدن خون مفید باشد.این ماده غنی شده از سالیسیلات هاست و برای قلب عالی است.بهتر است قبل از خوردن فلفل با پزشک متخصص مشورت کنید.

3. پودر زردچوبه

زردچوبه ادویه ای جادویی است. زردچوبه منبعی از کورکومین است. این ترکیب شناخته شده بر روی پلاکت خون برای جلوگیری از عوامل مرتبط با لخته های خون موثر است.

مطالعات مختلف نشان داده کورکومین همچنین می تواند شدت درد ناشی از لخته شدن خون را کاهش دهد. بنابراین، یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر گرم بشویید و برای رفع لخته شدن خون این ترکیب را مصرف کنید.

4.دانه های چیا

دانه های چیا حاوی مقدار زیادی اسید های آمینه و اسیدهای چرب امگا 3 هستند . هر دو جزء برای مبارزه با خطر لخته شدن خون در بدن ضروری است. متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که مصرف روزانه تخم چیا برای افزایش گردش خون ضروری است. جریان خون مناسب می تواند احتمال لخته شدن خون را نیز کاهش دهد.

5.آب انگور سیاه

آب انگور سیاه بیماری های مختلفی را درمان میکند.انگور سیاه منبع ویتامین c و آهن است.حضور مواد مغذی نه تنها باعث لخته شدن خون می شود بلکه به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده نیز عمل می کند.علاوه بر این ،این انگور کاملا بی خطر است و اثر نامطلوبی ندارد.

درمان خانگی لخته شدن خون با مواد غذایی

6.چای دارچین

دارچین بخش مهمی از داروهای سنتی مختلف برای درمان مشکلات بهداشتی داخلی از جمله لخته شدن می باشد. گیاه شناسان معتقدند که مصرف دارچین در رژیم غذایی می تواند گردش خون را بهبود بخشد و خون را به وضعیت عادی خود بازگرداند. هرچند بهتر است از موجب تهوع، آسیب کلیه و استفراغ شود.

7. پیاز ارگانیک

پیاز به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می شود. شما باید بخشی از پیاز خام را به سالاد خود اضافه کنید. سبزیجات به عنوان یک نیتروژن طبیعی عمل می کند. متخصصان تغذیه به افرادی که از مشکلات قلبی عروقی رنج می برند توصیه می کنند که پیاز را با هر وعده غذایی مصرف کنند. این ماده از انسداد خون در رگ ها جلوگیری می کند.

8.آب اسفناج

اسفناج با ویتامین k غنی شده است.سطح کافی ویتامین k در بدن شما می تواند به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند.شما می توانید برگ های تازه ای از اسفناج را به سالاد ها ،سوپ ها و حتی شیرینی ها اضافه کنید تا مقدار زیادی ویتامین را بدون مصرف کوچکترین دارویی به بدن خود برسانید.

9. چای زنجبیلی

زنجبیل حاوی یک ترکیب فعال اسید سالسیک است. این مخلوط باعث از بین بردن لخته های خون می شود و برای درمان بیماری ایمن در نظر گرفته می شود. شما باید چای زنجبیلی را حداقل دو بار در روز برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی بدن استفاده کنید. با این حال، توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب بدن، با پزشک متخصص مشورت کنید

10. پونه کوهی

پونه گیاهیبرای آرامش اعصاب و بهبود بیماری های گوارشی عالی است. تحقیقات مختلف نشان داده اند این ماده دارای سطح آنتی اکسیدانی قوی می باشد. پونه کوهی منبع عالی برای کاهش تجمع پلاکت هاست . راه های متعددی برای مصرف این گیاه عالی وجود دارد. شما می توانید دستور العمل های مختلف را در تهیه سس سالاد و غذا به طور کامل استفاده کنید.

راه های بسیاری برای درمان مشکلات مانند لخته های خون وجود دارد. با این حال، نباید نادیده گرفت که لخته شدن خون در سیستم ایمنی بدن شما می تواند منجر به ناتوانی در جلوگیری از باکتری ها می شود، به همین دلیل است که توصیه می شود که قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنیم.

چگونه می توان لخته شدن خون را در خانه درمان کرد

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.9 از 5 (15 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits