دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۵ راه خانگی با مواد غذایی برای درمان گزش پشه
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
راههای درمان گزش پشه با مواد غذایی ، معرفی 15 مواد غذایی برای درمان گزش پشه ، با 15 ماده غذایی می توانید از خارش نیش پشه خلاص شوید

چگونه می توانیم از گزش پشه ها در تابستان خلاص شویم؟


قبل از اینکه درباره درمان گزیدگی پشه توضیح دهیم اجازه دهید در ابتدا راهکارهای دوری از حشرات را برایتان بگوییم زیرا که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

اول اینکه در اطراف خود گیاهانی بگذارید که پشه را دفع کنند گیاه Citronella احتمالا موثرترین راه است.

راه حل دوم مالیدن روغن اسطوخودوس بر روی پوست بدنتان است به این روش گزش حشرات را به حداقل می رسانید.

استفاده از محلول های ضد حشره است که بیشتر در داروخانه ها ومراکز بهداشتی در دسترس هستند.

درمان گزش پشه با مواد غذایی در خانه

15 درمان های خانگی برای گزش های پشه ها


خبر خوب این است که بسیاری از درمان های طبیعی موثربرای کمک به کسانی که از خارش و سوزش ناشی از نیش حشرات ساعت ها رنج می برند وجود دارد.

1.آلوئه ورا

آلوئه ورا برای درمان جای سوختگی و التهاب زبان زد است، این گیاه جادویی می تواند باعث کاهش التهاب، تورم و خارش نیش پشه نیز شود. این به این دلیل است آلوئه ورا یک عامل ضد عفونی کننده طبیعی است که به سادگی نشان می دهد می تواند به راحتی خارش و سوزش و التهاب ناشی از نیش حشرات را التیام ببخشد. کافیست کمی از ژل آن را بر روی پوست بمالید.

2. سرکه سیب

سرکه سیب سرکه عملا یک درمان تمام عیار است، سرکه باعث ضد عفونی محل نیش می شود و آن را آرام میکند.کمی سرکه را با پنبه بر روی پوست خود بمالید اگر تعداد نیش حشرات زیاد بود می توانید چند لیوان سرکه سیب را به یک وان پر از آب گرم اضافه کنید. برای بهترین نتایج، حداقل 15 دقیقه در وان بمانید..

3. سودا

نوشابه سودا یک ماده ضد عفونی کننده طبیعی است که به کاهش التهاب پوست کمک می کند.این نوشیدنی حاوی ترکیبات قلیایی ملایم است و باعث خنثی کردن ph پوست می شود.

4. پوست موز

در حالی که ممکن است عجیب و غریب به نظر برسد اما پوست موز در التیام گزش حشرات نقش مهمی دارد. مواد معدنی، ویتامین ها، و اسیدهای موجود در پوست موز ، التیام بخش و تسکین دهنده پوست خواهند بود.

5. سبزی ریحان

ریحان یک گیاه محبوب برای پخت و پز است، به خصوص در سس ها و سالادها ، اما وظیفه دیگر ان کمک به آن خارش و قرمزی چشم می شود. شما می توانید از برگ های تازه ریحان، با فشار دادن آنها بر روی محل گزش اثر ان را ببینید اگر از اسانس استفاده می کنید، ابتدا آن را با روغن حامل مانند بادام یا روغن نارگیل رقیق کنید و سپس برای تسکین سریع اقدام کنید.

6. عسل خام

عسل ارگانیک، درمان طبیعی عالی برای نیش های پشه است. به این دلیل است که خواص آنتی بیوتیکی و ضد التهابی دارد که باعث می شود یک انتخاب محبوب برای کلیه بیماری ها باشد. کمی عسل کمی را بر روی جای نیش حشره قرار دهید و اثر آن را مشاهده کنید.

7. یخ

ممکن است در نظر شما بی اهمیت باشد اما یکی از بهترین درمان ها برای التهاب خواهد بود یخ در واقع قادر به خنک کردن اعصاب آن منطقه خواهد بود که باعث خارش و همچنین درد می شود. دمای سرد نیز باعث کاهش پاسخ التهابی به کاهش درد و تسکین سریع می شود.

با این وجود، به طور مستقیم از یخ استفاده نکنید زیرا ممکن است به طور جدی به پوست شما آسیب برساند. در عوض، یخ را در یک ظرف حوله ای قرار دهید، از یک بسته یخ یا یک کیسه یخ استفاده کنید و برای 10 تا 15 دقیقه در مناطق آسیب دیده نگه دارید.

15 راه خانگی با مواد غذایی با مواد غذایی

8. آب لیمو

آب لیمو دارای خواص ، ضد باکتریایی و ضد التهابی است که یک درمان عالی طبیعی است. همانطور که حاوی آلفا هیدروکسی اسید و آنتی اکسیدان ها نیز می تواند باعث تمیز کردن و سرعت زخم نیز شود. لیموی تازه را برش دهید و بر روی پوستتان بمالید.

9. شیر و آب

شیر به طور طبیعی حاوی پروتئین هایی است که دارای خواص ضدالتهابی و ضد خارش هستند و مانند لیمو، نیز دارای اسیدهای آلفا هیدروکسی طبیعی است که به افزایش سلامتی پوست کمک می کند. پروتئین و چربی داخل شیر باعث ایجاد یک لایه ای بر روی پوست شده و پوست را التیام می دهد .

10. نعناع تند

نعناع حاوی مونولول و دیگر خواص خنک کننده است که می تواند بر روی اعصاب پوست تاثیر بگذارد و متورم و درد را متوقف کند. شما می توانید برگ های تازه را با خرد کردن آنها و استفاده از آنها در نیش های پشه خود استفاده کنید و یا از روغن اسانس پرفیرمین استفاده کنید .

11. کیسه های چای

برگ چای حاوی تانن بوده و این ترکیبات طبیعی است که کمک می کند تا مایع اضافی را از نیش زدن بیرون آورده و به کاهش تورم و کاهش درد کمک کند. به سادگی یک فنجان چای را اضافه کنید، چای سیاه ایده آل است و سپس کیسه مورد استفاده را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. پس از سرد شدن، حدود 5 دقیقه آن را روی نیش پشه قرار دهید.

12. روغن درخت چای

یکی دیگر از درمان های بسیار قدرتمند، روغن درخت چای باعث بهبود عملکرد قوی ضد میکروبی و خواص ضد التهابی می شود که نه تنها به کاهش درد و تورم کمک می کند، بلکه باعث کاهش احتمال بروز عفونت و همچنین بهبود سریع پوست می شود.

چند قطره را به یک قاشق چایخوری روغن اضافه کنید و مستقیما به نیش حشره بمالید.

13. سیر

سیر برای قرن هاست که برای انواع درمان های طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین برای نیش های پشه نیز مناسب است. سیر خارش و تورم را به راحتی التیام می بخشد.

14. پیاز

عملکرد این ماده درست شبیه سیر است یک تکه پیاز تازه را بر روی پوست بمالید.

درمان گزش پشه با مواد غذایی در خانه

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.3 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits