دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ راهکار خانگی برای از بین بردن قارچ ناخن پا
5
زمان مطالعه: 7 دقیقه
قارچ ناخن پا که با التهاب، درد و تورم پا، و همچنین زرد شدن، ضخیم شدن و فرو رفتن ناخن مشخص می شود . در این مقاله 10 راه حانگی قارچ ناخن پا را توضیح دادهایم

قارچ ناخن پا با التهاب، درد و تورم پا، و همچنین زرد شدن، ضخیم شدن و فرو رفتن ناخن مشخص می شود. قارچ منجر به pH غیر طبیعی پوست، ضعف پا و یا گردش خون ضعیف مانند دیابت شود. تماس مستقیم با رطوبت، پوشیدن جوراب های پلاستیکی، ایجاد عرق در کفش بخشی از علت های آن است.

پزشکی مدرن قارچ را با درمان های موضعی، داروهای ضد قارچی خوراکی و در مواردی حذف جراحی ناخن می شناسد.

عوارض جانبی این داروها ممکن است شامل مشکلات تنفس، تورم دهان یا صورت، بثورات، سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، از دست دادن اشتها، آسیب کبدی، افزایش وزن، خستگی، مشکلات قلبی، تب، اسهال، و درد های بدتر خواهد بود

طب سنتی گیاهی با استفاده از روغن های طبیعی نیز همین کار را انجام خواهد داد البته اکثرا هیچ گونه عارضه ای نخواهد داشت...

دراکثر موارد قارچ ناخن ناشی از درماتوفیت است. درماتوفیت ها قارچ هایی هستند که می توانند عفونت های سطحی در پوست، مو و ناخن را ایجاد کنند. این قارچ ها هنگامی که با وسایل آلوده مانند کفش، جوراب و غیره تماس می گیرید، باعث عفونت می شوند.

رطوبت و کپک ها نیز مسئول عفونت قارچی هستند. رشد بیش از حد مخمر، همچنین به عنوان کاندیدا شناخته می شود، می تواند سبب بروز قارچ قارچی شود. اگر قارچ قارچ ناشی از مخمر شما باشد، به طور کلی بعضی از ناخن های ناخن را می بینید.

علت و درمان هانگی از بین بردت قارچ ناخم پا

علت های اصلی قارچ پا :


1. کفش های جلو بسته :

رطوبت در کفش علت اصلی قارچ پا است....سعی کنید در محل کار از کفش هایی استفاده کنید که انگشتان پایتان کاملا در معرض هوا باشد.عرق پا در طول روز باعث بروز انواع بیماری های پا می شود.

2. ضربه سنگین به ناخن :

دو نوع آسيب ديدگی وجود دارد که مي تواند به انگشت شما برسد. اولین ترومای حاد است که ناخن را بارها و بارها تحت تاثیر قرار می دهد، چیز دیگری که می تواند اتفاق بیفتد، تروجان بی نهایت است که در آن چیزی بر روی انگشت شست خود قرار می گیرد مانند یک جسم سنگین و باعث آسیب می شود. این آسیب باعث می شود انگشت شما بیشتر به قارچ حساس باشد.

3. پدیکور ناخن :

اگر ابزارهای پدیکور در ناخن به خوبی استریل نشوند ممکن است باعث بروز قارچ شوند.

سالنی که انتخاب می کنید مطمئن شوید که استریل شده و نکات ایمنی و بهداشتی را کاملا رعایت کند .

4. سیستم ایمنی ضعیف:

گاهی علت ایجاد قارچ از داخل بدن شکل می گیرد اگر سیستم ایمنی بدن شما در معرض خطر قرار گیرد، امکان بروز هر نوع بیماری از قبیل قارچ وجود دارد رژیم غذایی، داروها یا شرایط خاص سلامت می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند.

علت و درمان هانگی از بین بردت قارچ ناخم پا

راه عالی و سریع برای از بین بردن قارچ ناخن پا


1.سرکه سیب :

یکی از بهترین داروها برای قارچ سرکه سیب است.سرکه سیب می تواند به طور موضعی و خوردنی به کار رود.بهتر است کمی آب ولرم را به آن اضافه کرده و حدود 10 دقیقه بر روی موضع بگذارید.اگر می خواهید این دارو را به صورت موضعی استفاده کنید بهتر است کمی عسل هم برای شیرین کردن این نوشیدنی اضافه کنید.

2.عصاره برگ زیتون :

یکی دیگر از گزینه های عالی برای درمان قارچ ناخن، عصاره برگ زیتون است. عصاره برگ زیتون ضد باکتری، ضد ویروسی است و می تواند باعث کاهش کلسترول نیز بشود .عصاره برگ زیتون همچنین یک سم زدای قدرتمند نیز هست.

3. روغن چای درخت :

همانند هر یک از داروهای ضد عفونی کننده و ضد قارچ، روغن درخت چای یک درمان عالی برای درمان قارچ است. ابتدا مناطق زخم را تمیز کرده و اطراف آن را با الکل ضد عفونی کنید سپس روغن درخت چای را به طور مستقیم بر روی موضع بمالید و پس از حدود ده دقیقه، ناخن را به آرامی پاک کنید هر روز تا زمانی که ناخن جدید سالم به طور کامل رشد می کند، روزانه آن را تکرار کنید، سپس دو تا سه هفته دیگر برای پیشگیری از رشد قارچ دوباره آن را ادامه دهید.

4. اسانس پرتقال :

اسانس پرتقال یکی دیگر از موارد ضد قارچ طبیعی است که می تواند به طور روزانه برای تهیه ناخن ها و به منظور درمان عفونت استفاده شود. یک قطره روغن پرتقال گیاه را روی ناخن ها و بین انگشتان پایتان قرار دهید.

روغن را حداقل بعد از یک ساعت بشویید. روغن پرتقال ممکن است برای افراد دارای پوست حساس خیلی قوی باشداگر این طور بود آن را با روغن زیتون رقیق کنید.. و قبل از آن حتما محل را تمیز کنید.

5.ذرت :

یکی از داروهای جالب برای قارچ ناخن، ذرت ارگانیک است. ذرت به طور طبیعی دارای یک نوع قارچ است که برای بدن انسان بی ضرر است، اما مرگ و میر ناشی از کاندیدا - شایعترین انگل قارچی است که باعث ایجاد عفونت در افراد می شود.

در یک ظرف به اندازه کافی بزرگ که به پای شما (یا هر دو پا در صورت لزوم) مناسب باشد، یک فنجان کره ذرت و حدود دو سوم آب مخلوط کنید. اجازه دهید ذرت در آب برای مدت حداقل یک ساعت خیس بخورد و سپس پا (یا پا) آلوده را در مدت نیم ساعت یا بیشتر در آن قرار دهید. می توانید هفته ای دوبار این کار را انجام دهید.

10 راه خانگی برای درمان قارچ ناخن پا

6.آب جو یا سودا و بوراکس :

از آنجایی که قارچ در یک محیط اسیدی رشد می کند سودا در واقع یک نوشیدنی قلیایی است و باعث جلوگیری از گسترش قارچ به وسیله ایجاد یک محیط غیرقابل انعطاف می شود. بوراکس یک ماده معدنی طبیعی است که همچنین یک قارچ کش قوی است.

پودر بوراکس و نوشابه های گازدار را با آب به اندازه کافی مخلوط کنید تا حالت خمیری را تشکیل دهید. پاها را مرطوب و به آرامی مخلوط را بر روی ناخن های آلوده قرار دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید و حداقل دو هفته بعد از ظهور قارچ ادامه داشته باشد.

7. روغن نارگیل :

اسید کاپریلیک، یکی از اسید های چرب در روغن نارگیل است که توانایی نفوذ به دیواره سلول کاندیدا و دیگر قارچ ها را دارد. بدون پوشش محافظتی سلول های قارچ حل می شودو به طور موثر عفونت را از بین می برد. یک لایه نازک روغن نارگیل را به مناطق آلوده بمالید و آنرا حداقل 15 دقیقه خیس کنید.

روغن نارگیل برای سلامت پوست عالی است.بنابراین هیچ محدودیتی برای چگونگی استفاده از این درمان وجود ندارد. قبل از استفاده از این محصول مطمئن شوید که شما به نارگیل حساسیت ندارید.

8.اسانس اسطوخودوس :

خواص ضد قارچ روغن اسطوخودوس یک درمان مؤثر برای قارچ های خفیف ناخن است.چند قطره اسانس اسطوخدوس خالص 100٪ را به ناخن آلوده به قارچ بمالید. فقط مطمئن شوید که از جوراب ساخته شده از الیاف مصنوعی استفاده نکنید زیرا این امر فقط عفونت را بدتر می کند. به یاد داشته باشید، ناخن به ظاهر سالم نیز در معرض آلودگی می باشد.

9. روغن زیتون :

روغن خالص زیتون حاوی ترکیبی عالی به نام تیمول است که در برابر تعداد زیادی از قارچ های بیماریزا، از جمله کاندیدا و مخمر موثر است. چند قطره روغن زیتون را بر روی ناخن های آلوده قرار دهید.و این کار را هفته ای دوبار تکرار کنید.

10. پروبیوتیک ها :

عدم تعادل میکرو فلور سالم در بدن نیز می تواند علت اصلی رشد بیش از حد قارچی مانند آنمی باشد. پروبیوتیک ها می توانند درمان موثر برای درمان باشند.باکتری های سالم روده ای رشد می کنند و رشد قارچ های انگلی و دیگر میکروب ها و فضای زندگی آنها را محدود می کند.

همچنین، باکتری های لاکتوباسیلوس موجود در اکثر مکمل های پروبیوتیک، برای درمان کاندیدا ها بسیار موثر است. فقط مطمئن شوید که مکمل شما حاوی قند یا پرکننده های مصنوعی نیست که ممکن است به طور غریزی باعث تغذیه قارچ باشد.

علت و درمان هانگی از بین بردت قارچ ناخم پا

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits