دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 درمان خانگی شگفت انگیز خروپف (خرناس کشیدن)
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خروپف زمانی رخ می دهد که ساختارهای آرام در داخل گلو شروع به ارتعاش و ایجاد سر و صدا به علت بودن بیش از حد حساس. درمان های خانگی برای نابودی

خروپوف شبانه (خرناس کشیدن) : تارهای گلو زمانی که شروع به حرکت ولرزش و سر و صدامی کنند خروپف نامیده می شود. حدود 70 درصد از مردم ایران تحت تاثیر خروپف هستند. خروپف نه تنها زندگی اجتماعی را مختل می کند، بلکه می تواند عواقب و عوارض شدید سلامت جسمی را در پی داشته باشد.

خبر خوب این است که گیاهان و محصولات طبیعی که در آشپزخانه وجود دارند، گاهی اوقات می توانند مفید تر از نسخه پزشک در درمان خروپف باشنددر زیر عواملی وجود دارد که می توانید با رعایت آنها مشکلات خروپف را حل کنید.

divider

درمان خانگی خروپوف :


1. نعناع تند :

تورم غشاء در مفصل بینی و گلو با خواص ضد التهابی نعناع برطرف شده است. نعناع فرایند تنفس را کاهش می دهد و پردازش سیستم تنفسی را آرام می کند.

به دلیل هوای سردو خشک و یا آلرژی به طور موقت توسط نعناع تسکین می یابد. اگر خروپف به علت یکی از دلایل ذکر شده ایجاد شود، در یک لیوان آب 10 قطره نعناع را اضافه کنید.

2. روغن زیتون :

روغن زیتون یکی از قوی ترین عوامل ضد التهابی است. این باعث می شود تا ضایعات تنفسی را کاهش دهد و باعث کاهش تورم و التهاب شود . علاوه بر این، کاهش درد و کاهش لرزش در گلو ناشی از خروپف را کاهش می دهد. قبل از رفتن به رختخواب، دو تا سه قطره روغن زیتون را بدون استفاده از هر چیزی مخلوط کرد، و این فرآیند شگفت انگیز را مشاهده کرد.

3. بخور :

خروپف عمدتا ناشی از تراکم بینی است. یکی از بهترین راه های درمان احتقان این است که بخور بدهید. این باعث کاهش شدید احتقان بینی می شود.

بهترین راه برای استنشاق بخار، مخلوط کردن چند قطره روغن اسانس اکالیپتوس یا روغن درخت چای در آب جوش است و حداقل 5 تا 10 استنشاق کنید.

4. کره :

برخی از خواص دارویی آن در باز کردن سوراخ های مسدود شده بینی بسیار مفید هستند. قرار دادن مقدار کمی کره خالص از طریق یک قطره چکان در هر دو سوراخ بینی قبل از رفتن به رختخواب می تواند به باز شدن مخاط بینی کمک کند.

5. هل :

هل به عنوان یک ضد انجماد و دفع ادرار شناخته می شود، هنگامی که بینی مسدود شده باز می شود، به بازشدن راه های عبوری هوا کمک کرده و مانع از خروپف می شود بهترین و آسان ترین راه برای استفاده از هل نارنجی برای باز کردن بینی ،اضافه کردن چند عدد به لیوان آب گرم و نوشیدن آن است. بهترین کار این است که از آب گرم استفاده کنید نه آب سرد.

درمان خرناس

6. زردچوبه :

زردچوبه برای خروپف ایده آل است.زردچوبه آنتی بیوتیک قوی و عامل آنتی سپتیک است. خواص دارویی آن در ترکیب با شیر دو برابر می شود. اضافه کردن دو قاشق چای خوری زردچوبه در یک فنجان شیر و نوشیدن آن نیم ساعت قبل از خواب، می تواند بسیاری از بیماری های التهابی و خروپف را درمان کند. همچنین ترکیب زردچوبه با غذا به افزایش سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند.

7.گزنه :

گزنه دارای خواص ضد التهابی و ضد هیستامین بالا است. خروپف که فقط در یک زمان خاص ممکن است اتفاق بیافتد و احتمالا به علت آلرژی فصلی است. چنین آلرژی ها به خوبی می توانند از طریق گلو وارد بدن میشود. (تقریبا یک قاشق غذاخوری) از برگ گزنه خشک شده را در آب جوش اضافه کنید. بهتر است 3 تا 4 بار در روز تکرار شود تا به خوبی اثر کند.

8. سیر :

سیر دارای خواص شگفت انگیز است که در درمان مشکلات مربوط به خروپف موثر است. این باعث جلوگیری از التهاب مفاصل بدن در دستگاه تنفسی می شود. سیر را می توان در بسیاری از موارد مصرف کرد. آنها عبارتند از سیر خام و آب آشامیدنی بعد از آن. شما همچنین می توانید سیر را در هنگام پخت و پز وعده های غذایی خود بجوشانید و سعی کنید آنها را در حالی که هنوز گرم هستند بخورید. سیر دشمن مشکلات سینوسی در بدن می باشد.

9. عسل :

عسل عالی ترین ماده برای درمان بسیاری از بیماری ها می باشد با توجه به خواص ضد التهابی بالای عسل، باعث کاهش تورم راه های هوایی شده است، عسل سبب تخریب و روان شدن مسیرهای تهدید و درد تورم ایجاد شده است و آن را آرام می کند.

خوردن یک قاشق غذاخوری عسل در آب قبل از خواب بسیار مفید است. همچنین ممکن است در چای گیاهی برای شیرین کردن آن اضافه شود. اگر شما آن ها را به دمنوش ها اضافه کنید اثر آنها دوبرابر می شود.

10. بابونه :

بابونه نیز خاصیت ضد التهابی دارد. استفاده از آن نیز به طور گسترده ای به عنوان عضله و آرامبخشی عصبی شناخته شده است، در نتیجه بابونه می تواند عضلات و اعصاب اطراف گلو را تسکین دهد. بابونه را می توان به عنوان دمنوش استفاده کرد برای این منظور، چند گل بابونه یا یک کیسه چای را در آب جوش بگذارید و آن را برای 15 دقیقه بیشتر نگه دارید. سپس گلها را بیرون آورید و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کردهو قبل از خواب آن را میل کنید.

افرادی که دارای اضافه وزن هستند نیز باید وزن خود را کنترل کنند تا خروپف خود را بهبود ببخشد. استفاده از نوار های بینی قبل از رفتن به رختخواب نیز می تواند به بهبود وضعیت کمک کند و همچنین میتوانید بالش خود را بالاتر بگذارید.

divider

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits