دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۳ درمان خانگی برای تهوع و استفراغ
7
زمان مطالعه: 6 دقیقه
استفراغ و تهوع : چند راهکار باور نکردنی برای درمان استفراغ و تهوع در خانه

استفراغ و تهوع یکی از مشکلات رایج سلامتی است. متخصصان تغذیه معتقدند که گاز شکم نیز می تواند نشانه ای از معضلات مربوط به معده باشد.

بنابراین، شما باید در این زمینه احتیاط بیشتری داشته باشید. عوامل مختلفی به بیماری های بهداشتی شامل سوء هاضمه، فقدان فعالیت بدنی کمک می کند.

استفراغ می تواند هر کسی را از نوزاد گرفته تا افراد سالخورده تحت تاثیر قرار دهد. متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که شما می توانید از طریق انتخاب غذاهای خاصی این مشکل را درمان کنید.

البته قبل از مصرف این داروهای خانگی بهتر است ابتدا علت استفراغ را بدانید و بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

divider

چه عواملی باعث استفراغ می شود؟


1. رشد باکتری روده :

رشد باکتری های روده اغلب اوقات باعث بیماری های گوارشی می شود.. در شرایطی، بیمار ممکن است اسهال و کاهش وزن داشته باشد.

2. سندرم روده تحریک پذیر (IBS) :

سندرم روده تحریک پذیر به دنبال آن حرکات نامنظم روده و درد معده، این وضعیت همچنین باعث افزایش تولید گاز در معده شد.

بیماری ریفلاکس گوارشی دریایی (GERD) :

هنگامی که غذا هضم نمی شود و در مری و مفاصل شما ایجاد می شود، این حالت منجر به اختلال شدید می شود.

divider

13 درمان خانگی استفراغ :


1.مصرف مواد پروبیوتیک :

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که غذاهای غنی با پروبیوتیک ها، برای بدن مفید هستند. پروبیوتیک ها توازن فعالیت باکتری در روده کوچک را حفظ می کند تا مانع تولید گاز در روده شما شود.این منابع می تواند محصولات پروبیوتیک مانند ماست و غیره باشد.

2. زردچوبه :

زردچوبه به عنوان بخشی از درمان های سنتی برای درمان مشکلات مختلف سلامت در قرن ها بوده است.زرد چوبه سرشار از خواص آنتی اکسیدان می باشد. شما باید مقدار کمی از زردچوبه پودر را به مواد غذایی خود اضافه کنید. زردچوبه همچنین باعث کاهش خلط می شود.

3. درمان با استفراغ با گیاهان :

اگر چه در بسیاری از موارد درمان های پزشکی با داروهای قوی اغلب به عوارض ناخوشایند منجر می شوند، پس چرا به جای آن راه حل طبیعی را انتخاب نمی کنید؟ بنابراین، هنگامی که مبتلا به مسمومیت هستید، سعی کنید گیاهان را برای درمان مشکلات در نظر بگیرید.

متخصصان تغذیه معتقدند که دانه های قهوه ای، زیره سبز به شدت برای نفخ شکمی در افراد سالخورده مفید هستند.

4.سرکه سیب :

سرکه سیب حاوی خواص آرام بخش است که می تواند اسیدیته معده را به صورت موثر خنثی کند. این نیز به نفخ شکم کمک می کند. با این حال، مصرف یک قاشق چای خوری سرکه سیب قبل از غذا می تواند این وضعیت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

5. میوه کدو تنبل برای استفراغ :

رژیم غذایی که مصرف می کنید می تواند باعث سوء هاضمه شود.. کدو تنبل یکی از آن منابع غذایی است. سعی کنید حداقل یکبار در هفته مواد ارگانیک مصرف کنید تا نفخ شکم را خنثی نگه دارید. همچنین شما می توانید قطعات میوه را به کاسه سالاد خود اضافه کنید تا بتوانید حداکثر سود را از ان به دست بیاورید.

6.پیاده روی کنید :

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که هر روز 20 دقیقه پیاده روی کنند. فعالیت بدنی سبک می تواند کمک کند. پیاده روی پی در پی باعث کاهش هضم فاکتورهایی می شود که باعث سوء هاضمه می شود. شما باید تمرینات منظم را نیز انجام دهید تا موقعیت خود را بهبود ببخشید. موقعیت های بد نیز می تواند به نفخ مکرر منجر شود.

7. افزایش مصرف آب :

آب یک ماده شگفت انگیز است بدون آن، انسان نمی تواند زنده بماند. آب آشامیدنی می تواند به عنوان یک درمان سریع برای درمان بیماری های مختلف سلامت باشد. متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند هر روز 8 تا 9 لیوان آب بنوشند. سطح کافی آب نه تنها بدن شما را هیدراته نگه می دارد بلکه به حفظ سلامت معده نیز کمک می کند.

درمان تهوع و استفراغ با مواد غذایی موجود در خانه

8. چای نعناع :

چای نعناع نقش مهمی در درمان اختلال بخشی دارد. از این رو نوشیدن چای نعناع بسیار توصیه می شود. یک مطالعه به این نتیجه رسید که چای نعناع می تواند انواع بیماری های معده مانند یبوست، اسهال و نفخ را درمان کند. این یک نیروگاه عالی با چندین خواص تغذیه ای است.

9. چای زنجبیل :

زنجبیل حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که به اندازه کافی قوی هستند تا از بسیاری از عوامل آسیب جلوگیری کنند.. علاوه بر این، زنجبیل می تواند دستگاه گوارش شما را تحریک کند. بنابراین مصرف چای زنجبیل برای نفخ شکم مفید است و خواهد کرد که استفراغ را در کوتاه مدت کاهش دهد.

10. چای بابونه :

مطالعات اخیر اثرات مثبت چای بابونه را در معده ناراحت نشان داده است. نوشیدن حداقل دو فنجان چای بابونه برای افراد مبتلا به فتق دیسک پایینی کمر توصیه می شود. چای باعث افزایش کارآیی هضم می شود بدون اینکه هیچگونه تأثیری بر سلامت کلی شما داشته باشد.

11. روغن های ضروری برای استفراغ :

اسانس های مشتق شده از دانه های گشنیز، ستاره یونانی یا آویشن حاوی خواص ضد میکروبی است. گفته می شود که دومی یک مؤلفه موثر برای جلوگیری از عوامل مرتبط با نفخ است. شما می توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید تا از این حالت خلاص شوید با این حال، بیش از 3 تا 4 قطره مصرف نکنید و قبل از استفاده از اسانس ها با پزشک خود مشورت کنید.

12.پد گرمایشی :

پدهای گرمایش بخشی از داروهای سنتی برای درمان مشکلات معده، به ویژه دردهای شکمی هستند. در طول سال ها اثبات شده است که پدهای گرمایشی زمانی مفید است که در مورد مسمومیت شدید باشد.

13. برگ نعنا :

برگ نعنا حاوی عناصر ضد باکتری است.. شما می توانید برگ نعناع تازه را به کاسه سالاد خود اضافه کنید یا آن را به چای های مختلف گیاهی اضافه کنید تا از خواص آن استفاده کنید. شکی نیست که این امر می تواند به کاهش نفخ شکم کمک کند.

استفراغ میتواند هر کسی را در هر زمان تحت تاثیر قرار دهد. شما می توانید شرایط را از طریق انتخاب داروهای گیاهی یا خانگی بهتر کنید. عوارض نامطلوبی برای این روشها وجود ندارد. با این حال، همیشه باید در این زمینه به دنبال کمک حرفه ای باشید.

divider

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.4 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits