دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
30 روش خانگی کاربردی برای درمان فشار خون پایین
29
زمان مطالعه: 12 دقیقه
دلایل مختلفی باعث فشار خون می شود نظیر شیوه زندگی ناسالم، عدم فعالیت بدنی، مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده یا نوشیدنی ها و غیره ...این یک بیماری مزمن است که شما نمی توانید به طور کامل آن را از بین ببرید. پس با درمان های خانگی فشار خون پایین آشنا...

روش های خانگی فشار خون پایین

کارشناسان بهداشت توصیه می کنند سطح فشار خون خود را برای جلوگیری از مشکلات قلبی مانند سکته مغزی یا حمله قلبی حفظ کنید. شما می توانید به طور موثر با کمک داروهای خانگی مفید این کار را انجام دهید .

در این مقاله از مجله دلگرم شما را با درمان های خانگی فشار خون پایین آشنا میکنیم که بدون شک این منابع ارگانیک هستند و می توانند وضعیت شما را تثبیت کنند. علاوه بر این، بهتر است قبل از هر چیز با پزشک خود مشورت کنید تا از مشکلات قلبی عروقی جلوگیری کنید.

درمان های خانگی فشار خون پایین

درمان خانگی فشار خون پایین

1. ارتباط نمک با فشار خون

خوراکیهای نمکی یا شور را در رژیم خوراکی خود قرار دهید. نمک به افزایش فشار خون کمک می کند. یک لیوان آب را به ½ قاشق چای خوری نمک اضافه کنید . اگر بطور مداوم دارای فشار خون پایین هستید، این محلول را دو بار در روز بخورید.

2. چای گل بامیه

شما می توانید فشار خون بالا را از طریق بعضی دمنوش ها درمان کنید این یک نوع دیورتیک در طبیعت است و اجازه می دهد تا بدن شما با افزایش میزان ادرار از شر غلظت سدیم و مایعات خلاص شود. از بین بردن مایع های اضافی، بافت های قلب کاهش و فشار دیواره شریانی را کاهش می دهد.

مصرف چای گل بامیه روزانه به مدت شش هفته می تواند به حفظ فشار خون بالا بدون استفاده از دارو در این زمینه کمک کند. بدون شک چای یک منبع فوق العاده برای حفظ سلامت قلب شماست. با این حال، شما نباید آن را بیش از 3 تا 4 بار در هفته مصرف کنید.

    3. شیر بادام و درمان فشار خون پایین

    این درمان خانگی برای فشار خون پایین بسیار مفید است. صبح، شیر بادام بخورید. این کار به افزایش فشار خون کمک می کند.

    almond milk / شیر بادام برای درمان فشار خون پایین

    4. انار برای درمان فشار خون پایین

    این میوه به طور سنتی برای فشار خون پایین استفاده می شود. شما می توانید آن را به روش های گوناگون برای حفظ فشار خون مصرف کنید.

    1. می توانید آن را به عنوان میوه بخورید
    2. می توانید آن را در سالاد استفاده کنید
    3. می توانید آن را به شکل آبمیوه مصرف کنید.

    5. قهوه تیره

    کافئین موجود در قهوه تیره باعث افزایش فوری فشار خون می شود. اگر هر گونه بیماری دیگر دارید، از این درمان اجتناب کنید. و یا زمانی که احساس کردید فشار خون شما پایین است قهوه تیره مصرف کنید.

    6. کشمش برای درمان فشار خون پایین

    این یک درمان بسیار مفید برای فشار خون پایین است. برای افزایش فشار خون این ماده را چند هفته مصرف کنید.

    1. 20 تا 30 کشمش در آب را در یک کاسه سرامیکی بپوشانید.
    2. مصرف کشمش در صبحانه.
    3. آبی که کشمش در آن خیس شده است را بنوشید.

    7. افزایش مصرف آب

    کم آبی ناشی از فشار خون پایین در بسیاری از افراد دیده می شود. از این رو اگر احساس می کنید فشار خون شما پایین است، لازم است که مصرف آب را افزایش دهید.

    1. 8-10 لیتر آب بنوشید
    2. می توانید مصرف آب را به شکل آبمیوه افزایش دهید
    3. مایعات اضافی به حفظ فشار خون در رگ ها کمک می کنند.

    8. چغندرقند

    آب ریشه چغندرقند در افزایش فشار خون بسیار مفید است. یک فنجان آب ریشه خام را دو بار در روز مصرف کنید برای تاثیر این ماده، حداقل یک هفته این نوشیدنی را مصرف کنید

    9. برگ ریحان و درمان خانگی فشار خون پایین

    این دارو گیاهی نیز در درمان فشار خون پایین بسیار موثر است. این گیاه دارای خاصیت دارویی زیادی است:

    1. 10-15 برگ ریحان را ریز کنید.
    2. آب برگ را خارج کنید.
    3. این آب را با یک قاشق خوراکی خوری عسل مخلوط کنید
    4. صبح با معده خالی مصرف کنید

    10. اجتناب از الکل

    اگر الکل مصرف می کنید، ممکن است دلیل فشار خون پایین شما باشد. الکل باعث کمبود آب بدن می شود که منجر به فشار خون پایین می شود، حتی اگر در مقدار متوسط ​​مصرف شود. اگر بخواهید فشار خون طبیعی داشته باشید، باید از مصرف الکل بپرهیزید و آن را با مصرف آب جایگزین کنید.

    درمان فشار خون پایین

    11.تغییر موقعیت بدن به آرامی

    تغییرات ناگهانی در موقعیت بدن ممکن است در افراد مبتلا به فشار خون پایین باعث سرگیجه شود.

    1. قبل از خروج از تخت در صبح، نفس عمیق بکشید
    2. قبل از بلند شدن دو دقیقه بنشینید
    3. اگر هنگام ایستادن علائم فشار خون پایین مشاهده کردید، یک پا را روی یک صندلی قرار دهید و به جلو خم شوید.
    4. این کار به افزایش گردش خون به قلب و سر کمک می کند.

    12. رژیم خوراکی سالم

    لازم است تغییراتی در رژیم خوراکییی برای کنترل فشار خون انجام شود. اطمینان حاصل کنید که بدن شما تمام مواد مغذی مورد نیاز را دریافت می کند. کمبود مواد مغذی مناسب می تواند باعث فشار خون پایین شود.

    • رژیم خوراکییی شامل غلات کامل، میوه ها، مرغ، ماهی و سبزیجات داشته باشید.
    • محدود کردن مصرف خوراکیهای غنی از کربوهیدرات مانند برنج، سیب زمینی، نان، ماکارونی و غیره

    13. افزایش تعداد وعده های خوراکی

    به جای داشتن سه وعده خوراکی بزرگ که ممکن است باعث کم شدن فشار خون شود، وعده های خوراکی بیشتر با حجم کم داشته باشید. پس از وعده های خوراکی، خون بیشتری به دستگاه گوارش منتقل می شود و این موجب کم شدن خون رسانی به قلب می شود و مغز باعث سرگیجه می شود.

    1. همان مقدار وعده خوراکی را به 5-6 وعده خوراکییی کوچک تقسیم کنید.
    2. سیستم گوارشی از خون نسبتا کمتری استفاده می کند

    14. ورزش آرام درمان خانگی فشار خون پایین

    مطالعات نشان داده اند که تمرینات آرام فشار خون را افزایش می دهد. اجتناب از تمرینات شدید، زیرا می توانند باعث کم شدن شدید فشار خون شوند. تمرینات سبک مانند یوگا، پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری برای تنظیم فشار خون بسیار مفید هستند.برای حفظ فشار خون روزانه ورزش کنید.

    15. اجتناب از استرس

    استرس یک عامل مهم در فشار خون است. بنابراین از استرس بپرهیزید.

    آیا فردی با علائم فشار خون پایین هستید؟ آیا به دنبال بهترین روش های خانگی برای تنظیم فشار خون خود هستید؟ شما می توانید از هر یک از داروهای فوق الذکر را استفاده کنید تا از فشار خون پایین خلاص شاود؟ اگر احساس می کنید که در معرض بیماری جدی هستید، به دکتر مراجعه کنید.

    16. شیرین بیان برای درمان خانگی فشار خون پایین

    شیرین بیان یک درمان گیاهی بسیار موثر برای مشکلات فشار خون پایین است. گلیسیریزین، یک ترکیب طبیعی شیرین مزه در شیرین بیان است که به حفظ سدیم و افزایش فشار خون کمک می کند. مقداری شیرین بیان در یک ظرف حاوی آب جوش قرار دهید. اجازه دهید چند دقیقه بماند. چای آن را دم کنید و بنوشید.

    توجه: شیرین بیان سدیم را حفظ کرده و باعث کم شدن پتاسیم می شود، بنابراین افراد مبتلا به مشکلات قلبی و دیابت قبل از استفاده از این گیاه باید با دکتر مشورت کنند.

    درمان فشار خون پایین

    17. رزماری و درمان فشار خون

    گیاه رزماری، گردش خون را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و مشکلات فشار خون پایین را درمان می کند. روزانه چند دقیقه بدن را با روغن رزماری ماساژ دهید. همچنین می توانید در حدود 10 میلی لیتر تنتور رزماری را برای افزایش BP به صورت روزانه مصرف کنید. همچنین می توانید روغن اسانس رزماری را در دستگاه تهویه استفاده کنید.

    18. ریحان

    ریحان غنی از منیزیم، ویتامین(Vitamin) C و پانوتنیک اسید است، بنابراین به شما کمک می کند تا فشار خون خود را تنظیم کنید. برگ های تازه ریحان را بشاوید، آنها را له کرده و آب آن را بگیرید. در آن آب بریزید و بنوشید. همچنین می توانید برگ های ریحان را در یک آبمیوه گیری بریزید، به آن آب و عسل اضافه کنید، آن را مخلوط کنید، و هر روز صبح این آبمیوه تازه را با معده خالی بنوشید. همچنین می توانید برگ های ریحان تازه و شسته شده را با صبحانه بخورید.

    19. تخم بادرنجبویه

    تخم بادیان رومی یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان فشار خون پایین است. این گیاه غنی از راو، کلسیم، منگنز، پتاسیم، مس، آهن و منیزیم است. همچنین، این ماده منبع خوب ویتامینی است که برای حفظ فشار خون لازم است. می توانید این ماده را به راحتی به وعده های خوراکی خود اضافه کنید. مقداری از این تخم را به نان و کلوچه اضافه کنید. یک قاشق چای خوری تخم بادیان را در آب جوش بریزید، چای آن را تهیه کنید و هر روز بخورید.

    20. جینسنگ برای درمان خانگی فشار خون پایین

    جینسنگ در میان چینی ها برای درمان مشکلات فشار خون پایین بسیار محبوب است. سه قاشق ریشه جینسنگ را به قوری حاوی آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید گیاه بجوشد و دم بکشد. به طور منظم این چای گیاهی را بنوشید. همچنین می توانید مقداری تخم بادیان بعد از هر وعده خوراکی بخورید.

    21. آب نارگیل

    درون پوسته سبز این میوه، آب نارگیل منبع غنی از پتاسیم و منیزیم است. هر دو مواد معدنی برای حفظ سطح فشار خون مناسب ضروری هستند.

    علاوه بر این، مصرف آب نارگیل اضافی می تواند فشار خون شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد که برای سلامت شما نیز مناسب نیست. با این حال، مصرف آب نارگیل ثابت شده است که یک درمان موثر در این زمینه است.

    22. سیر از درمان های خانگی فشار خون پایین

    سیر را می توان یک منبع غذایی جادویی نامید زیرا دارای خواص فراوانی است که حفظ فشار خون در واقع یکی از آنهاست. گفته می شود مصرف سیر به صورت روزانه باعث بهبود کلی سلامت قلبی شما می شود، زیرا کیفیت چربی آن کاهش می یابد.

    علاوه بر این، سیر حاوی خواص دیورتیک است که باعث افزایش ادرار می شود و باعث می شود که سدیم، آب و چربی بیش از حد از بدن شما کم شود.

    درمان فشار خون پایین

    23. دانه های کنجد

    دانه های کنجد در واقع یک نیروگاه قوی از ویتامین E، سوزامین، امگا 6 و اسیدهای چرب غیر اشباع (PUFA) هستند.

    این مواد مغذی برای حفظ سطح فشار خون شما بسیار مفید هستند. ترکیب موجود در دانه از جذب کلسترول در بدن جلوگیری می کند در حالی که PUFA برای تمیز کردن دیواره های رگ ها مفید است.

    24. شکلات تلخ

    شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، پلی فنل ها و کاتکین ها است. همه این آنزیم ها و مواد مغذی نقش مهمی در نگه داشتن رگ های خونی دارند که اجازه می دهد اکسیژن بدون هیچ مانعی از طریق آنها عبور کند. این فرآیند باعث کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا، حمله قلبی و سکته مغزی می شود.

    25.عسل برای درمان خانگی فشار خون پایین

    اگر به دلیل فشار خون پایین احساس سرگیجه می کنید این روش را برای تأثیر فوری استفاده کنید.

    • دو قاشق غذا خوری عسل را در یک لیوان آب مخلوط کنید
    • مقداری نمک به آن اضافه کنید و این مخلوط را بنوشید

    26. زردچوبه برای درمان خانگی فشار خون پایین

    ادویه در سراسر جهان به دلیل مواد مغذی پر زرق و برق موجود در آن، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. زردچوبه یکی دیگر از منابع سالم است زیرا حاوی کورکومین می باشد.. مواد مغذی موجود در زردچوبه به طور قابل توجهی باعث کاهش التهاب در بدن شما می شود. علاوه بر این، زردچوبه تمام پلاک ها را بر روی دیواره های رگ های بدن حذف می کند.

    27. چای زنجبیل

    زنجبیل خواص فراوانی دارد. به همین دلیل است که چای زنجبیل بخشی از داروهای سنتی برای حفظ فشار خون محسوب می شود. متخصصان تغذیه توصیه می کنند روزانه چای زنجبیل مصرف کنند - آنها می گویند این چای می تواند به کاهش فشار خون و میزان کلسترول کمک کند. اجزای موجود در گیاه به اندازه کافی قدرتمند هستند تا عروق خونی تحریک پذیر را گسترش دهند.

    زنجبیل همچنین می تواند به عنوان یک عامل کاهش تنش در خون از لخته شدن خون جلوگیری کند این موضوع یکی دیگر از دلایل افزایش فشار خون است. همچنین شما می توانید حداقل دو بار در روز چای زنجبیل مصرف کنید، اما باید از مصرف بیش از حد خودداری کنید .

    درمان فشار خون پایین

    28. فلفل کایین

    فلفل کایین به عنوان یک وازودیلاتور شناخته می شود. این کار به گسترش رگ های خونی - که برای جریان خون لازم است کمک می کند این خاصیت ممکن است به علت وجود کپسایسین در فلفل، به ویژه به ویژه فلفل قرمز باشد.

    متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند هر چه فلفل تلخ تر باشد، کپسایسین بیشتری در آن یافت می شود. علاوه بر این، فلفل کمک می کند تا گلبول های قرمز خون را به طور موثر سم زدایی کند. فلفل Cayenne مانند سایر منابع همچنین باعث ایجاد پلاک و فشار روی شریان ها می شود

    29. مصرف خربزه برای درمان خانگی فشار خون پایین

    یک تحقیق نشان داد که مصرف خربزه ارگانیک در معده خالی می تواند شگفتی هایی برای فشار خون بالا ایجاد کند. این موضوع به دلیل وجود citrulline است. این عمل باعث کاهش التهاب بدن و همچنین فشار خون بالا می شودمصرف خربزه در پمپاژ خون نیز موثر است.

    30. سبزیجات ارگانیک

    سبزیجاتی که برای کاهش فشار خون موثر هستند شامل ، گوجه فرنگی، هویج، کرفس، چغندر و تربچه می باشند.

    متخصصان تغذیه توصیه می کنند که غذاهای فرآوری شده با سبزیجات ارگانیک دارای مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، نیترات و منیزیم موجود در آنها برای حفظ یک قلب سالم ضروری است.

    این پروسه برای جلوگیری از لخته شدن خون ضروری است.

      بیشتر بخوانید :

      فشار خون بالا (htn) وراه های کنترل آن



      این مطلب چقدر مفید بود ؟
      4.2 از 5 (29 رای)  
      توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

      دیدگاه ها

      اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

      
      hits