دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان طبیعی بیماری مالاریا با مواد غذایی

۱۱ درمان خانگی و طبیعی مالاریا ( Malaria )

درمان طبیعی بیماری مالاریا با مواد غذایی
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
درمان های خانگی برای مالاریا شامل آب پرتقال، مصرف دارچین، نوشیدن زنجبیل و چای زنجبیل، آهک یا آب لیمو، درمان آب گرم، ریحان مقدس، مهره تب، آب گریپ فروت، توت فرنگی و سایر انواع توت ها، دانه های زنجبیل و بابونه است.

مالاریا چیست ؟

خطر ابتلا به مالاریا در فصل بهار در بیشتر مناطق جهان به ویژه کشور هند در حال افزایش است.

بیماری مالاریا در اثر گزیدگی بر اثر نیش مالاریا اتفاق می افتد. این بیماری همراه با لرز، درد، لرزش اندام و سردرد تب بالا است.

سه نوع شناخته شده مالاریا وجود دارد:

  1. تب سه روزه
  2. تب چهار روزه
  3. تب بدخیم

نشانه های بیماری مالاریا ( Malaria ):

برخی از علائم مهم مالاریا عبارتند از:

  1. زردی
  2. اسهال
  3. استفراغ
  4. تشنج
  5. خون در مدفوع
  6. عرق کردن
  7. کم خونی
  8. لرز
  9. سردرد و تب بالا

11 درمان طبیعی بیماری مالاریا با مواد غذایی

1. دارچین :

دارچین حاوی خواص ضد عفونی کنندگی عالیست. دارچین دارای یکی از اجزای ارگانیک به نام سینامالدهید است. همچنین خواص ضد التهابی آن برای خنثی کردن درد در بدن فوق العاده است.

دارچین قرن هاست که بخشی از داروهای سنتی برای درمان بیماری مالاریابوده است. این ماده می تواند علائم مرتبط با بیماری مانند اسهال و تب را نیز برطرف کند.

2. آب پرتقال :

ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. سیستم ایمنی سالم مانند سد دفاعی محکمی در برابر باکتری های عفونی از جمله مالاریا است. توصیه می شود هنگام مبارزه با مالاریا آب پرتقال مصرف کنید.

آب پرتقال تازه نه تنها بدن را هیدراته میکند ، بلکه روند بهبودی را نیز سریع تر می کند. ویتامین C آنتی اکسیدان است که برای حفظ سلامت کلی ضروری است.

3. زنجبیل :

زنجبیل یکی دیگر از گزینه های چند منظوره برای درمان مالاریا است. این ماده قدرتمند زنجبیل است . زنجبیل مقدار زیادی هیدروکربن دارد که به عنوان ضد التهاب و ضد باکتری شناخته می شوند.

خواص زنجبیل برای درمان بیماری مالاریا عالی است.

4. لیمو یا آب لیمو :

مصرف لیمو یا آب لیمو تازه بسیار مفید است.ویتامین C موجود در لیمو برای بدن شما مهم و ضروری میباشد.

این منبع غذایی مانع گسترش بیشتر عفونت می شود. لیمو از تهوع نیز جلوگیری می کند.شما می توانید چند قطره لیمو را در یک لیوان آب بریزید تا به درمان بیماری شما کمک کند.

5. ریحان مقدس :

ریحان مقدس گیاهی نا آشناست که می تواند علائم مربوط به مالاریا را کاهش دهد. گفته می شود این ترکیب دارای خواص درمانی بوده که برای مبارزه با باکتری های عفونی به آن نیاز دارید.

هر قسمت از گیاه ریحان مقدس برای درمان بیماری های مختلف بیماری از جمله مالاریا استفاده می شود.می توانید روزانه از دمنوش ریحان مقدس برای درمان بیماریتان استفاده کنید.

6. آب درمانی:

نباید اهمیت راه حل های ساده را نادیده بگیرید. با مصرف آب گرم می توانید از مالاریا جلوگیری کنید. مالاریا باعث تنظیم حرکات روده میشود. آب درمانی برای خنثی کردن التهاب داخلی نیز شناخته شده است.

درمان مالاریا با مواد غذایی

7. Fever Nut :

Fever Nut برای درمان بیماری های تخریب کننده مانند مالاریا استفاده می شود و البته بسیار رایج است. این ماده می تواند به کاهش درجه حرارت بدن در کوتاه مدت کمک کند.

8. آب گریپ فروت :

آب گریپ فروت یکی دیگر از گزینه های امن برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما به شمار می رود. این مواد احتمالا انگل هایی را که موجب بیماری مالاریا می شوند را از بین می برند. مصرف گریپ فروت یک روش خوشمزه برای درمان مالاریا است.

9. توت فرنگی و سایر توت ها :

انواع توت ها حاوی آنتی اکسیدان ها و آنزیم های مختلفی هستند که از بروز انگل جلوگیری می کنند به این ترتیب با مصرف مداوم آن طی یک هفته انرژی از دست رفته خود را دوباره به دست خواهید آورد و به سرعت بهبود می یابید.

10.دانه های شنبلیله :

این دانه ها آنتی بیوتیک های فراوانی دارند.. توصیه می شود این دانه ها را در رژیم غذایی فرد مبتلا به این بیماری به کار بگیرید. شما می توانید دانه های پودر شنبلیله را در آب و نوشیدنی بریزید و آن را حل کنید.

11. بابونه :

مالاریا علائم خاصی از قبیل تب، لرز و حالت تهوع دارد. بابونه بدون هیچ گونه عوارض خاصی به کاهش این بیماری کمک میکند.لازم به ذکر است، بابونه خواص دارویی فوق العاده ای دارد و به جرات می توان گفت در درمان تمام بیماری ها مفید است. . .

با این حال، اکیدا توصیه می شود در صورت مشکوک بودن به این بیماری سریعا به پزشک مراجعه کنید و این درمان های خانگی را در کنار درمان های دارویی به کار بگیرید.

divider

بیشتر بخوانید :

درمان مالاریا

کشف داروی معالج مالاریا از پوست درختی به نام گنه گنه (1820م)

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits