دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نوشیدنی هایی برای تقویت سیستم ایمنی

بهترین نوشیدنی ها برای درمان سرماخوردگی های بهاری

نوشیدنی هایی برای تقویت سیستم ایمنی
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
درمان خانگی سرماخوردگی معمولاً نیاز به داروهای قوی ندارد و با مصرف نوشیدنی های سالم به سرعت بهبود می‌یابد

درمان خانگی سرماخوردگی بهاری

سرماخوردگی، آن هم در بهار یکی از آن ناگوارترین اتفاقاتی است که گریبان گیر اکثر ما شده است و احتمالاً شما هم با من هم عقیده اید که سرماخوردگی در فصل بهار و تابستان حتی از آنفولانزای زمستان هم نفرت انگیز تر است.

سرماخوردگی در فصل بهار و تابستان علی رغم اینکه یک ضدحال واقعی محسوب می‌شود اما معمولاً نیاز به داروهای قوی ندارد و با کمی پرهیز غذایی و مصرف نوشیدنی های سالم به سرعت بهبود می‌یابد. آماده باشید تا در این مقاله از مجله دلگرم، 4 نمونه از بهترین نوشیدنی ها برای مبارزه با سرماخوردگی در بهار و تابستان را به شما معرفی کنم.


ترکیب کیوی و توت فرنگی

کیوی و توت فرنگی


یکی از بهترین گزینه ها به عنوان یک میان وعده عالی، مقوی و سالم ترکیب کیوی و توت فرنگی است. این نوشیدنی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است و نوشیدن چند لیوان از آن در طول روز ضربه ای مهلک به سرماخوردگی وارد می‌کند. ویتامین C، یکی از آن ویتامین های ضروری است که برای حفظ سلامتی بدن باید هر روز مصرف شود و کیوی یک منبع کامل و غنی برای تأمین این ویتامین است. در ضمن برای خوشمزه تر شدن این نوشیدنی می‌توانید چند زغال اخته هم به آن اضافه کنید. اما اگر مایلید هرچه زودتر سرماخوردگیتان خوب شود پیشنهاد میکنم به جای گرفتن آب کیوی و توت فرنگی، آن ها را در مخلوط کن ریخته و همه بخش های این میوه های پرخاصیت را یکجا نوش جان کنید.

divider


ترکیب لیمو، عسل و زنجبیل

لیمو و عسل و زنجبیل


این نوشیدنی یکی از آسان ترین و مؤثر ترین راه ها برای درمان سرماخوردگی است. ترکیب لیمو که دارای میزان قابل ملاحظه ای ویتامین C است، به همراه زنجبیل برای عرق کردن و خارج کردن سموم بدن به طور کامل و همچنین عسل به عنوان شیرین کننده و طعم دهنده طبیعی، معجزه می‌کنند. این نوشیدنی خوشمزه و طبیعی را حتماً امتحان کنید و سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید.

divider


آب هویج

آب هویج


دستگاه گوارش انسان رابطه مهمی با سیستم ایمنی بدن دارد، بنابراین با حمایت از آن، در واقع دارید از تک تک اعضای بدنتان حمایت می کنید. کمتر کسی است که از خواص و فواید هویج بی اطلاع باشد. بنابراین فقط یک توصیه کوچک؛ اگرشما هم مثل من از شیرینی زیاد هویج لذت نمی‌برید می‌توانید آب چند پرتقال کوچک را با آن ترکیب کنید و یک طعم ترش و شیرین بی نظیر بسازید. البته اگر در شهر شما هنوز پرتقال پیدا می‌شود! در غیر این صورت اضافه کردن مقداری شیر هم، جایگزین خوبی برای پرتقال است.

divider


انواع دمنوش ها

دمنوشها


این روزها با آمدن ظرف های دمنوش متنوع و جذاب، اکثر ما هوس کرده ایم و احتمالاً به سراغ این نوشیدنی ها رفته ایم. هرچند که دمنوش ها با طبع گرمشان، در فصل های بهار و تابستان چندان توصیه نمی‌شوند اما اگر بدانید که دمنوش ها؛ از چای کوهی گرفته تا آویشن و کاکوتی و نعنا، راهی عالی برای تأمین ویتامین ها و مواد معدنی هستند و در عین حال به راحتی جذب بدن می‌شود، حتماً برای درمان سرماخوردگی این نوشیدنی ها را هم امتحان می‌کنید.

divider

در این رابطه همچنین بخوانید:

درمان سرماخوردگی با معجون معجزه آسای شلغم و عسل

درمان سرماخوردگی و درمان آنفولانزا

راه های مناسب برای درمان سرماخوردگی در منزل

در این مقاله 4 نوشیدنی برای درمان سرماخوردگی بهاری و تقویت سیستم ایمنی معرفی شدند. امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید و نظر خود را درباره آن، با ما و سایر کاربران مجله دلگرم در میان بگذارید.

ترجمه و گردآوری

رویانیان

بخش سلامت مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits