دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کشنده ترین بیماری های جهان
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آشنایی با مرگبارترین بیماری های جهان +عکس:به مدت حداقل 500 سال، این بیماری تلفات فراوانی را در سراسر دنیا بر جای گذاشته بود و تنها در آمریکای جنوبی عملا باعث انقراض نسل جمعیت اینکاها شد.

آشنایی با مرگبارترین بیماری های جهان +عکس

به مدت حداقل 500 سال، این بیماری تلفات فراوانی را در سراسر دنیا بر جای گذاشته بود و تنها در آمریکای جنوبی عملا باعث انقراض نسل جمعیت اینکاها شد. مرگ آوری سویه معمولی آن به طور میانگین 30 درصد بود و سویه های خطرناکتر 100 درصد مرگبار بودند.با دلگرم همراه باشید تا با این بیماری های خطرناک و کشنده آشنا شوید.

سازمان بهداشت جهانی 10 بیماری کشنده جهان را به ترتیب طبقه بندی کرده است. لیست ارایه شده از شماره 10 آغاز می شود و در نهایت مهمترین قاتل بشر معرفی شده است.

سل

کشنده ترین بیماری ها

کشنده ترین بیماری ها


کشنده ترین بیماری ها

عفونت باکتریایی سل (TB)، عنوان دهم این فهرست را به خود اختصاص داده است.
سل یا Tuberculosis یک بیماری عفونی ناشی از میکروب است که ریه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. معمولا این عفونت با تب و عرق شبانه، سرفه مداوم، کاهش وزن و خلط خونی همراه است.بیماری سل می تواند سالها در ریه شخص، بدون هیچ علامت ظاهری نهفته باشد و افراد دیگر را مبتلا کند. در برخی کشورهای دنیا قانونی وجود دارد که بر اساس آن معلمان، پرستاران و پزشکان وارد شده از کشورهای دیگر از نظر بیماری سل مورد بررسی دقیق قرار می گیرند و در صورت آلوده نبودن، اجازه ورود به کشور را دارند.

با توجه به اینکه تمام روش های موجود برای شناسایی این بیماری زمانگیر و پرهزینه است، آزمایش های جدید پوستی برای تشخیص سل به شدت مورد استقبال قرار گرفته اند.باتوجه به آمارگیری انجام شده توسط پایگاه Philippines Star، یک سوم جمعیت جهان حامل باکتری نهفته و ضعیف بیماری سل هستند. میزان این باکتری نهفته خطری برای فرد حامل دربرندارد و تنها در 5 درصد موارد فعال می شود.تحقیقات پزشکان انگلیسی نشان می دهد که نگهداری گربه در منزل یکی از مهمترین دلایل ابتلا به بیماری سل است.

فشار خون بالا

کشنده ترین بیماری ها

فشار خون بالا در صورت عدم کنترل منجر به سکته و نارسایی قلبی می شود. پرخوری و استفاده از غذاهای آماده و شور و عدم تحرک مهمترین دلایل افزایش فشار خون هستند. احساس مکرر دفع ادرار در شب، درد شکم، تنگی نفس، تهوع، تورم پا و خستگی، رایج ترین علایم فشار خون هستند. استفاده از برخی دارو ها نیز در افزایش فشار خون موثر است.

دیابت

کشنده ترین بیماری ها

دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین بوجود می ‏آید. انسولین ماده ‏ای است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است.دیابت نوع 2 شایع ترین نوع دیابت است. در این بیماری بدن به اندازه کافی انسولین تولید نمی کند یا سلول ها میزان انسولین تولید شده را نادیده می گیرند.نرخ رشد دیابت نوع 2 در آمریکا طی دهه اخیر دو برابر شده است؛ به طوری که در حال حاضر حدود 26 میلیون شهروند آمریکایی از این بیماری رنج می برند.

بنابراین همواره نیاز به استراتژی های مکمل و طبیعی برای کنترل و مهار این بیماری احساس می شود.مهمترین علایم دیابت احساس گرسنگی در اکثر مواقع ، تشنگی، تکرر ادرار و کاهش وزن است. مطالعات محققان آمریکایی نشان می دهد که اکثر بیماران مبتلا به دیابت افسرده هستند که به اندازه بیماری خطرناک و کشنده است و باعث مرگ زودهنگام می شود.

اسهال

کشنده ترین بیماری ها

استمرار اسهال به مدت هفته ها بسیار خطرناک است و می تواند منجر به مرگ شود. اسهال باعث کم آبی بدن و اختلال در تعادل الکترولیت می شود. اسهال مزمن یکی از مهمترین نشانه های اختلال سیستم ایمنی بدن است.

ایدز

کشنده ترین بیماری ها

ایدز ویروس نقص ایمنی انسان است. با وجود کشف بیماری در سال 1980، هنوز هیچ درمانی برای آن شناخته نشده است.
ایدز باعث ضعف شدید بدن و در نهایت مرگ می شود.

سرطان ریه

کشنده ترین بیماری ها

سرطان ریه پنجمین عامل مرگ و میر است. استعمال دخانیات و به خصوص قلیان یکی از مهمترین دلایل سرطان ریه است. افرادی که خود سیگاری نیستند ولی در معرض دود سیگار قرار دارند نیز به اندازه سیگاری ها در معرض خطرند.

برونشیت و ذات الریه


کشنده ترین بیماری ها

برونشیت یک بیماری حاد ریوی است که توسط ویروس و باکتری و معمولا به دنبال آنفلوانزا ایجاد می شود. این بیماری زمانی دردسر ساز می شود که بدن در پایین ترین سطح از ایمنی قرار دارد. احتمال بروز این بیماری در تمام ماه های سال حتی تابستان نیز وجود دارد. برونشیت در بیماران مبتلا به آسم و آلرژی بسیار خطرناک است.
علایم اولیه ذات الریه و برونشیت شامل گلو درد، آبریزش بینی، سردرد و عطسه است. تشخیص ذات الریه و برونشیت بسیار دشوار است.

انسداد مزمن ریوی

کشنده ترین بیماری ها

انسداد مزمن ریوی در شهرهای آلوده جهان بسیار معمول است. در انسداد مزمن ریوی، شخص دچار تنگی نفس می شود و بسیار سرفه می کند و به تدریج ریه بیمار تخریب می شود. سیگار و آلودگی هوا دو عامل موثر در بروز این بیماری هستند.

سکته مغزی

Stroke disease


سکته مغزی به از دست دادن عملکرد مغز به علت کاهش جریان خون در ناحیه سر گفته می شود و عمدتا ناشی از خونریزی است.

بیماری های ایسکمیک قلب

کشنده ترین بیماری ها


این عارضه زمانی اتفاق می افتدکه خون و اکسیژن کافی به قلب نرسد. ایسکمی به معنای کاهش ذخیره خون است. این عارضه بسیار جدی است و در کمترین زمانی ممکن منجر به ایست عملکرد اندام های حیاتی مانند مغز و قلب و مرگ فوری می شود. این بیماری شایع ترن علت مرگ و میر در مردان میان سال است.

--------------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits