دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راه های مقابله با بیماری پانیک
95
زمان مطالعه: 17 دقیقه
راه های مقابله با بیماری پانیک:حملات روانی پانیک چگونه حملاتی است؟ با دلگرم همراه باشید تا با بیماری پانیک بیشتر آشنا شوید.

حملات روانی پانیک چگونه حملاتی است؟

با دلگرم همراه باشید تا با بیماری پانیک بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با بیماری پانیک

آشنایی با بیماری پانیک

مقدمه ای در موری بیماری پاتیک

پانیک اتک به معنی حمله های وحشت و یا ترس است. اختلال پانیک حملات غیر منتظره و عود کننده ای است که حداقل به دنبال یکی از این حملات علایمی نظیر ( ضربان قلب – لرز – احساس خفگی – سرگیجه – تعریق شدید – کوتاهی تنفسی – تهوع – کرختی یا بی حسی ) ایجاد میشود. این حالت نوعی استرس و اضطراب بسیار شدید بدنبال دارد که در آن به فرد احساس درماندگی و حتی احساس مرگ دست می دهد.

این حالت معمولا به صورت بسیار ناگهانی شروع می شود. معمولا این حالت ممکن است پس از شنیدن یک خبر ناگوار و یا ناکامی در یک زمینه خاصی و شاید هم مصرف مواد مخدر و روانگردان و حتی با مصرف یک سیگار و غیره شروع شود.

حمله پانیک (Panic Attack یا حمله وحشت) به وضعیتی گفته می‌شود که بدون هیچ مقدمه سازی و هشدار قبلی فرد در آن یک احساس قوی و غیر قابل توضیح از ترس و هراس را تجربه می‌کند. این احساس در طول 10 دقیقه به اوج خود می‌رسد و حداقل با چهار علامت از نشانه‌های زیر همراه است:


* ضربان قلب
* لرز
* احساس خفگی
* سرگیجه
* تعریق شدید
* کوتاهی تنفسی
* تهوع
* کرختی یا بی حسی


علاوه بر این نشانه‌ها احساس‌هایی نیز بیمار را همراهی می‌کنند. احساس دیوانگی، از دست دادن کنترل و یا نزدیکی مرگ از جمله احساس‏های شایع بیماران است. در کنار این‌ها احساس غیر واقعی بودن محیط اطراف و یا جدا شدن از جسم هم می‌تواند در طول یک حمله پانیک اتفاق بیفتد. خود من حداقل نیمی از این نشانه‌ها را تجربه کرده‌ام وقتی که بدون هیچ هراسی آماده بودم تا علایم و نشانه‌هایی را که در طول یک حمله برایم اتفاق می‌افتد بررسی کنم.

آشنایی با بیماری پانیک

عوامل ایجاد پانیک اتک

عوامل زیر در بروز این اختلال نقش دارند:

  • ارث، شانس این بیماری را ۶ برابر افزایش می دهد.
  • مصرف چای وقهوه، سیگار در افراد مستعد
  • مصرف مواد مخدر مانند حشیش، شیشه و سایر مواد محرک
  • بیخوابی در افراد مستعد
  • بیماری جسمانی مانند پرکاری تیروئید و دیابت
  • اما عوامل روانی در بروز پانيك اتك نقش مهمی دارند ، با این حال بیشترین عامل بروز این نوع از اضطراب کشنده، زمینه افسردگی و خاطرات سرکوب شده و گذشته تلخ فرد می باشد که ممکن است با یک اتفاق ناراحت کننده هر چند ساده پدیدار شود.

آشنایی با بیماری پانیک

خروج از ترس


حملات پانیک آن قدرها هم که شما فکر می‌کنید نادر نیستید. متخصصین می‌گویند که بیشتر از یک چهارم مردم در تمام طول زندگیشان حداقل یک حمله پانیک را تجربه می‌کنند. اغلب این حملات ناگهانی و بدون اعلام قلبی به سراغ ما می‌آیند اما در بعضی مواقع ثابت شده است که وقوع این حملات می‌تواند با وقایع پر استرس و نگرانی همراهی داشته باشد.

در بررسی‌ای که بر روی بیماران با چنین حملاتی انجام شد مشخص شد که ایشان اگرچه پیش از حمله یک استرس واقعی را که بتواند باعث ایجاد چنین حالتی شود، تجربه نمی‌کنند. ولی در حدود شش تا هشت ماه قبل از حمله پانیک با واقعی مانند تغییرات شغلی، جابجایی منزل، طلاق یا حتی ازدواج و یا حاملگی روبرو بوده‌اند. وقایعی که قالب‌های روزمره زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهند.


وقتی که شما در مدتی زمان کوتاهی با تغییرات سریعی در زندگی روبرو می‌شوید حتماً تحت تأثیر قرار می‌گیرد. ممکن است که مشکلتان را حل کنید، فراموششان کنید و... یا این که به حملات پانیک دچار شوید. اگر شما استعداد دچار شدن به حملات پانیک را داشته باشید آن وقت است که یک ناخوشی درونی و البته ساده می‌تواند بر روی شما تأثیر گذاشته و تحملتان را کاهش دهد تا جایی که به ذهن و بدن شما پیغام‌های مخربی فرستاده شود. پیغام‌های شروع حمله.


حالا می‌خواهم واقعیت دیگری را در مورد حملات پانیک ان اشنایم برایتان فاش کنم. در واقع بعداً او متوجه شد این حملات چندان هم ناگهانی نبوده‌اند. وقتی بیشتر جستجو کردریشه تمام این مشکلات را پیدا کرد .او شش ماه قبل از شروع حملات برای ادامه تحصیل از اسپانیا به آمریکا مهاجرت کرده بودو البته برای رسیدن به دانشگاه خوب و مورد علاقه‌ا ش چند بار ناچار ش از یک ایالت به ایالت دیگری نقل مکان کند مدام ارتباطی را آغاز و بعد ناچار به قطع آن و شروع به یک رابطه جدید دیگری می‌کرد آن موقع خود ش هم خبر نداشت که داد شرایط را برای وقوع یک حمله پانیک فراهم می‌کند.ولی یک سئوال در ذهن او نقش بسته بود. همه ما در زندگی دچار استرس می‌شویم یا چیزی را از دست می‌دهیم.

چرا یک اتفاق مشابه، کار بعضی از ما را به حملات پانیک می‌کشاند و بعضی‌های دیگر به راحتی و با خوردن یک لیوان لیموناد با مشکلاتشان کنار می‌آیند. متخصصان هنوز هم به درستی نمی‌دانند که استرس چگونه باعث وقوع حملات پانیک می‌شود اما بعضی حدس می‌زنند که این اتفاق می‌تواند ناشی از آسیب به فرآیندهای طبیعی اعصاب حسی در اثر تحمیل استرس به فرد باشد.


یک نظریه با بیان این که ذهن برخی از افراد به واسطه شکل تنظیم‌بندی‌شان حساسیت بیشتری نسبت به وقایع استرس آور نشان می‌دهند از تئوری ذهن‌های تحریک پذیر حمایت می‌کنند. به نظر آنان این تحریک پذیری ناشی از اشتباه مغز در تقسیم بندی وقایع خطرناک در نظر گرفته می‌شود و در نتیجه علایم هشدار دهنده‌ای به بدن مخابره می‌کند. در کنارهمه این‌ها نقش ترکیب ژنی در استعداد ذاتی انسان‌ها به تمایل به سمت تجربه حمله‌ی پانیک نیز می‌تواند بررسی شود.


بررسی‌های مغز در زمان وقوع حمله‌های پانیک نشان دادند که هنگام رخداد این حملات ساخت هورمون‌هایی در مغز تحریک می‌شود. که به طور ذاتی در زمان جنگ و یا پرواز در بدن ساخته می‌شوند. دوتا از این هورمون‌ها آدرنالین و نودآدرنالین هستند.

در شرایط معمولی این هورمون‌ها باید وقتی ترشح شوند که شما با یک ببر یا خرس روبرو می‌شوید و نه در هنگامی که راحت در تختخوابتان خوابیده اید.
این هورمون‌ها با ترشحشان شما را برای مقابله با وضعیت دشوار احتمالی آماده می‌کنند. در نتیجه کارکرد این هورمون‌ها هم سیستم تنفسی و هم سیستم چرخش خون را فعالتر و پرکارتر می‌کنند تا بدن بتواند در مقابل خطر عکس العمل مناسبی داشته باشد. در اثر این هورمون‌ها میزان زیادی اکسیژن به مغز پمپ می‌شود تا مرکز فرماندهی بدن بتواند در برابر خطرهای تهدید کننده حیات سریعترین واکنش ممکن را داشته باشد.

مشکل واقعی این جاست که در حملات پانیک همه این اتفاق‌ها در داخل بدن به وقوع می‌پیوندد اما در محیط بیرون هیچ خطر واقعی تهدید کننده‌ای وجود ندارد.
وقتی شما وحشت زده می‌شوید و همه‌ی فرآیندهای بدنتان افزایش پیدا می‌کنند و البته هیچ خطر واقعی‌ای را نمی‌یابید آن وقت است که گیج می‌شود و این حیرت و تعجب بر میزان ترس شما می‌افزاید.
بعضی از محققین بر این باورند که ممکن است نورآدرنالین مسئول بیشتر پریشانی به وجود آمده در بیماران باشد.

نورآدرنالین می‌تواند بر روی لوب فرونتال مغز که مسئول قضاوت و استدلال است اثر گذاشته و علاوه بر دیگر فرآنیدهای مغزی به شکل واضحی به روی قدرت تفکر افراد تأثیر می‌گذارد. وقتی که یک فرد نمی‌تواند به درستی اتفاقات اطراف و زنجیره‌ی احساس‌های منفی که به سویش هجوم می‌آورد را درک کند آن وقت است که دچار اشتباه در ارزیابی از شرایط شده و تصور می‌کند که دچار حمله قلبی شده و یا در حال مرگ است.

آشنایی با بیماری پانیک


چیز دیگری که او بیشتر از حملات پانیک می‌ترساند این بود که پیش از وقوع این حملات هیچ فعالیت خاص، شدید و یا خارج از معمولی را انجام نمی‌داد و این حالات بدون هیچ تحریک کننده‌ی خاصی روی می‌داد وقتی که روی تختش دراز کشیده بود، این حالتی است که در نوعی از حملات پانیک به نام «حملات خودبخ خودی» اتفاق می‌افتد حملات هیچ ارتباط روشنی با رخداد واقعه حیرت یا ترس آور ندارد.

درست است که او در ماه‌های پیش از وقوع این حملات میزان طبیعی از فشار و استرس‌های محیطی را تحمل کرده بودولی در حقیقت حملات او یک پاسخ سریع و عینی به این اتفاقات نبود.
در نوع دیگر از حملات فوبیا (یا هراس)، این وقایع به اتفاقات محیطی ارتباط پیدا می‌کنند که فرد با یک شرایط ویژه که باعث ترس او می‌شود روبرو شده است مثل وقتی که یک فرد «کلاستروفوت» [فردی که از قرار گرفتن در فضای بسته می‌ترسد] وارد یک فضای سر بسته می‌شود.

از سوی دیگر داشتن یک بیماری زمینه‌ای خاص می‌تواند در شیوه بروز حملات پانیک تأثیر داشته باشد. به عنوان نمونه افرادی که مبتلا به آسم هستند نسبت به دیگران تا 2 برابر از احتمال بیشتری برای تجربه تنفس کوتاه به عنوان اولین علامت یک حمله پانیک برخوردار هستند.


برخی افراد نیز هستند که در اثر مصرف بعضی مواد شیمیایی به این حملات دچار می‌شود. موادی مانند کافئین، نیکوتین و بعضی از داروهای دیگر می‌توانند جرقه وقوع یک حمله پانیک را در یک فرد بزنید چراکه این‌ها موادی هستند که باعث ایجاد علایم تحریکی در یک فرد می‌شوند.

(مثل عصبانیتی که گاه پس از خوردن چند فنجان قهوه اسپرسو احساس می‌کنیم). متأسفانه در غرب نزدیک به یک سوم تا نیمی از بیمارانی که اولین بار یک حمله پانیک را تجربه می‌کنند از سابقه مصرف «ماری جوانا» پیش از وقوع حمله خبر می‌دهند.

آشنایی با بیماری پانیک

درمان بیماری پاتیک

تشخیص و درمان مناسب حملات پانیک مکرر ضروری می باشد. عدم درمان حملات پانیک می تواند عوارض عاطفی و فیزیکی شدیدی را به دنبال داشته باشد. تکنیک های ساده ای برای درمان حملات پانیک وجود دارد که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد.

1. تنفس آرام

شما می توانید با استفاده از تکنیک های صحیح تنفس به حملات پانیک قبل از اینکه شروع شوند پایان دهید. زمانی اکسیژن بیشتر وارد بدن شما می شود، اثر آرام بخشی روی ذهن و بدن شما دارد.تنفس آرام و عمیق براحتی بسیاری از علایم حمله پانیک را کاهش می دهد. بعلاوه تمرین روزانه تکنیک های تنفس صحیح می تواند به جلوگیری از حملات پانیک کمک کند.

  • در یک محیط آرام نشسته و سعی کنید عضلات خود را شل و رها کنید.
  • تنفس عمیق از طریق بینی (در واقع دم عمیق از طریق بینی).
  • در مرحله بعدی به آرامی نفستان را از طریق دهان خارج کنید (بازدم).
  • در همین حین روی کلمه آرامش تمرکز کنید.
  • این کار را تا زمانی که احساس آرامش کنید، تکرار نمایید.

2. بابونه

  • یکی از مقالات منتشر شده در مجله روان شناسی بالینی نشان می دهد که بابونه می تواند علایم اضطراب کم و متوسط را کاهش دهد.
  • بابونه منبعی غنی از کلسیم و منیزیم می باشد که این دو عنصر به شدت به کاهش شدت حملات پانیک کمک می کند.

نحوه استفاده:

  • دو قاشق چای خوری گل بابونه خشک را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد.
  • سپس آنرا صاف نموده و با مقداری عسل ترکیب نموده و میل نمایید.
  • سعی کنید روزانه دو فنجان چای بابونه را به منظور افزایش آرامش و کاهش حملات پانیک بنوشید.
  • همچنین شما می توانید با مشورت با پزشک از مکمل های بابونه نیز استفاده نمایید.

3.سنبل الطیب

یکی از گیاهان دارویی مشهور سنبل الطیب می باشد که نقش مهمی را در درمان حملات پانیک و آرام کردن اعصاب ایفا می نماید.

در مطالعه ای که توسط انجمن ملی ترس (National Phobics Society) انجام شده است، مشخص شده که سنبل الطیب به کاهش علایم حملات پانیک کمک بسزایی می کند. همچنین سنبل الطیب میزان خواب را افزایش می دهد.

نحوه استفاده:

دو قاشق چای خوری ریشه سنبل الطیب خرد شده را به مدت 8 تا 10 دقیقه در آب سرد بخیسانید.
سپس آب آن را صاف نموده و روزانه مقداری از آن را بنوشید.
همچنین می توانید 400 تا 600 میلی گرم عصاره سنبل الطیب را چند ساعت قبل از خوابیدن میل بفرمایید. برای استفاده از دوز مناسب با دکتر خود مشورت کنید.

توجه: بیش از 4 هفته از سنبل الطیب به طور مکرر استفاده نکنید. همچنین مادران باردار و شیرده از خوردن این گیاه پرهیز نمایند.

4. جینسینگ

جینسینگ به عنوان یک سازگار کننده بدن با شرایط محیطی، می تواند برای درمان حملات پانیک مورد استفاده قرار گیرد.

جینسینگ باعث کاهش شدت پاسخ بدن به عوامل استرس زا می شود و بنابراین افرادی که این گیاه را مصرف می کنند بهتر می توانند با شرایط نامطلوب و استرس زا مقابله کنند.

همچنین جینسینگ دارای اثر آرام بخشی بر روی سیستم عصبی می باشد.

نحوه استفاده:

5 تا 8 برش نازک جینسینگ را در 3 فنجان آب به مدت 15 دقیقه در حرارت پایین بجوشانید.
پس از صاف کردن، مقداری عسل به آن اضافه نموده و هنگامی که سرد شد آن را بنوشید.
روزانه 1 تا 3 فنجان چای جینسینگ بنوشید.

آشنایی با بیماری پانیک

داستان پائولو:

پائولو، اولین حمله پانیک خود را 6 ماه پیش تجربه کرد. او در دفتر خود در حال آماده شدن برای یک ارائه شغلی بود که ناگهان احساس کرد موج شدیدی از ترس او را فراگرفت. سپس اتاق شروع به چرخیدن کرد و او احساس کرد که دارد می افتد. کل بدنش می لرزید و نمی توانست تنفس خود را کنترل کند. قلبش داشت از قفسه سینه اش بیرون می زد. او با دستش میز را محکم گرفته بود تا از افتادنش جلوگیری کند.
حمله پانیک بعدی پائولو، 3 هفته بعد اتفاق افتاد و از آن به بعد با شدت بیشتری رخ داد. او هرگز نمی دانست این حملات بیشتر کی و کجا اتفاق می افتد اما از اینکه در مکان های عمومی رخ دهند بسیار می ترسید.

بنابر این ترجیح می داد بعد از کارش به جای تفریح با دوستان یا دیدار فامیل در خانه بماند. او حتی از رفتن به آسانسور هم اجتناب می کرد و برای رسیدن به دفترش از پله های 12 طبقه بالا می رفت.
در بسیاری از موارد حملات پانیک بدون هیچ هشداری رخ می دهند. این حملات ممکن است در هر حالتی حتی حتی در زمان آرامش یا حمله پانیک می تواند تنها برای یک بار باشد اما بیشتر مردم آن را در دوره های تکرار شونده تجربه می کنند.

حملات پانیک اغلب در موقعیت های خاص مثل عبور از یک پل یا صحبت در جمع (خصوصا اگر قبلا در آن محل حمله رخ داده باشد) به راه می افتد. معمولا این مکان ، مکانی است که احساس می کنید خطرناک است و شما قادر به فرار از آن نیستید.
صرف نظر از علت های بروز حملات پانیک قابل درمان هستند و روش های درمانی موثر بسیاری برای مقابله با نشانه های این حملات وجود دارد.

آشنایی با بیماری پانیک

علائم و نشانه های یک حمله پانیک

حملات پانیک معمولا زمانی که شما دور از خانه هستید ، رخ می دهند اما می توانند در هر زمان و هر مکان اتفاق بیفتد. علائم و نشانه های حمله پانیک به تدریج به وجود می آیند و معمولا تا 10 دقیقه به اوج می رسند. اکثر حملات پس از 20 تا 30 دقیقه به اتمام می رسند و به ندرت بیش از 1 ساعت طول می کشند.


• در طول حمله، شخص حداقل چهار تا از نشانه‌های ذیل را که بطور ناگهانی پیدا شده و در جریان ده دقیقه به حداکثر شدت خود می‌رسند، تجربه می‌کند:
• تپش قلب (افزایش ضربان قلب)
• تعریق (عرق کردن زیاد)
• احساس سرگیجه
• احساس کوتاه شدن تنفس (نفس‌تنگی)
• احساس ناراحتی یا درد در قفسه سینه
• احساس لرزیدن
• تهوع یا احساس ناراحتی در شکم
• احساس خفه شدن
• ترس از مردن
• سوزن سوزن شدن اعضای بدن
• ترس از دست دادن کنترل یا ترس از دست دادن هوشیاری
• احساس واقعیت زدودگی (اینکه شخص فکر کند قادر به تجربه واقعیت اطراف خود نیست) و احساس شخصیت باختگی (شخص فکر می‌کند از شخصیت خود جدا شده و خود واقعی نیست)
• احساس سردی یا داغ شدن بدن

آشنایی با بیماری پانیک

دلایل حملات پانیک و اختلال پانیک:

اگرچه علت های دقیقی برای حملات پانیک و اختلال پانیک مشخص نشده است، وجود این اختلال در خانواده محتمل است. هم چنین به نظر می رسد بین تغییرات مهم زندگی مثل فارغ التحصیل شدن از دانشگاه و ورود به شغل ، ازدواج، بچه دار شدن، مرگ عزیز ، طلاق یا از دست دادن شغل با بروز حملات پانیک ارتباط وجود دارد.

روش های درمانی اختلال پانیک:

درمان شناختی - رفتاری

در مان شناختی - رفتاری به عنوان موثرترین روش درمانی اختلال پانیک به شمار می رود. این روش بر الگوی تفکر و رفتارهایی تمرکز دارد که حملات پانیک را به راه می اندازد یا آنها را حفظ می کند و به شما کمک می کند که دید واقعی تری نسبت به ترس هایتان داشته باشید. برای مثال اگر در زمان رانندگی حمله پانیک برایتان رخ می دهد، به این فکر کنید که بدترین چیزی که واقعا ممکن است اتفاق بیفتد چیست ؟ این بدترین اتفاق ممکن است این باشد که ماشین خود را به کنار خیابان می برید.

آشنایی با بیماری پانیک

مواجهه درمانی

در مواجهه درمانی ، شما در یک محیط امن و کنترل شده با حساسیت های جسمانی پانیک روبرو می شوید و این فرصت را پیدا می کنید که راه های مقابله با این حساسیت را بیاموزید. ممکن است از شما خواسته شود که تند تند نفس بکشید ، سرتان را به این سو و آن سو تکان دهید یا نفس خود را نگه دارید. این تمرین نشانه هایی مثل نشانه های پانیک را ایجاد می کند. با این تمرین ترس شما از حمله پانیک کاهش می یابد ( متوجه می شوید این حملات کشنده یا دیوانه کننده نیستند) و هم چنین راه های مقابله با این حملات را می آموزید.

پیشنهاداتی برای کمک به خود:

درمان های حرفه ای برای درمان اختلال پانیک امری ضروری است اما ما در ادامه راهکارهایی را به شما پیشنهاد می کنیم که می توانید با استفاده از آنها به خودتان کمک کنید:

1) درباره پانیک بیاموزید:

آگاهی بیشتر از پانیک به سادگی می تواند استرس و آشفتگی شما را کاهش دهد. در مورد اضطراب، پانیک و پاسخ "جنگ و گریز" اطلاعات بیشتری کسب کنید. شما خواهید آموخت که در طول حملات هرگز دیوانه نخواهید شد.

2) از مصرف سیگار و کافئین خودداری کنید:

سیگار و کافئین بروز حملات را در افرادی که مستعد این اختلال هستند، افزایش می دهد.

3) یاد بگیرید که تنفس خود را چگونه کنترل کنید:

نفس نفس زدن باعث احساسات دیگر مثل گرگرفتگی قفسه سینه می شود. از سوی دیگر تنفس عمیق می تواند نشانه های پانیک را کاهش دهد. با یاد گرفتن مهارت تنفس صحیح می توانید به محض احساس شروع اضطراب ، از آن برای آرام ساختن خود استفاده کنید.

4) تمرین های تن آرامی را انجام دهید:

زمانی که فعالیت های آرام بخشی مثل یوگا ، مدیتیشن و تن آرامی عضلانی را به طور مرتب انجام می دهید، پاسخ آرامش بدنتان تقویت می شود، پاسخی که متضاد پاسخ موجود در اضطراب و پانیک است. به علاوه می توانید از زندگی لذت و رضایت بیشتری کسب کنید. بنابرایت در برنامه روزانه خود، جایی را برای این فعالیت ها قرار دهید.

آشنایی با بیماری پانیک

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (95 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۳۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

خلج | ۴ سال پیش
من سی سال این بیماری را دارم روزهای اول بسیار شدید بود هرشب دکتر بودم تا ارام بخش میزدم تا چند روز خوب بودم این قدر دارو خوردم حالا بهترم حا لا هم دارو می خورم دیگه تا حمله شرومی شه الپارازم می خورم خوب می شم با این مشکلات اقتصادتی فکر نکم خوب بشم به امید خدا منطزم داروی بهتری کشف بشه که به کلی خوب بشم همیشه ناکهانی شروع میشه ؤلی چاره ای نیست به امید روزی که همه بیمار ها بکلی خوب شوند وقتی حمله شروع می شه خیلی وحشتنا که
0
0
امین | ۵ سال پیش
منم این بیماری و داشتم یه سال قرص مصرف کردم و هوب شدم یه سال گذشته مجداا پانیک برگشت. دفعه اول ضربا شدید بیحالی و سرگیجه و احساس سکته داشتم. الان احساس سرگیجه و فراموسی دست میده. میدنم گذارایت و کنار اومدم تحمل مبکنم و هنوز سراغ قرص و رونپزشک نرفتم. ولی به نظر من بدون درمان و دارو نمیشه.
0
0
مهدی | ۵ سال پیش
من ۱۵ ساله درگیرم . همه نوع اختلالات روانی رو تجربه کردم . دور قرص و داروی شیمیایی رو خط بکشید چون موقتی خوب میکنه. فقط دارو گیاهی
0
0
امیلی | ۵ سال پیش
من دو سال این بیماری رو دارم و دو ساله که اومدم خارج زندگی سخت اینجا استرس درس این بلا رو سرم آورد و دارو می‌خورم و بدون دارو دوباره این حالت میگیرم داروی سر ترالین می‌خورم عالیه واسم ولی میخوام حامله شم میترسم ترکش کنم و میترسم اگه بخورم بچشم عقب مونده بشه نمیدونم چیکار کنم دکتر هم خیلی دیر نوبت میده
0
0
amin | ۵ سال پیش
سلام ،ببینین من اسمشو بیماریم نمیزارم این حالت چند مرحله داره اینکه اول تشخیص داده بشه چون قبل تشخیص همش نگرانی چ مشکلی داری و از مغزه ،قلبه یا چی،بعد تشخیص وارد ی فاز جدید میشی و حس میکنی تو منجلاب افتادی و تا آخر عمر قراره اینجوری بمونی اگه تو این فاز بمونی درمانت سخت تر میشه ولی اگر یک یا علی بگی و بلند شی نصف راهو رفتی،درمانش 70درصد به خودت بستگی داره ،من پانیکو مثه ترمز دستی ماشین می بینم ک جلوی حرکت ما رو میگیره و وقتی ما بهش غلبه میکنیم و مغز اون ارامششو کسی میکنه ما ی قدم ب جلو بر میداریم هر چه این تلاشمون بیشتر بشه درمان سریعتر خواهد بود،هیچ وقت نباید نا امید شد چرا ک انگار داری با ی هوش سیاه مقابله میکنی همیشه دستش پر تاکتیکه مثه گواردیولا ،ولی نهایتا اونم شکست میخوره،من سه تا کلید واژه دارم 1~هیچ وقت نگیم ایوای چرا اینجوری شدم2~هیچ وقت نترسیم ک اگه تو فلان جا مهمونی پیش دوستام سر کار اینجوری بشم چی میشه3 و اینکه خدا رو شاکر باشیم ک ما هیچ مشکل واقعی نداریم ،همه درد های ما فیکه...نهایتا اینکه ب چشم ی رفیق ببینیمش باهاش حرف بزنیم درد دل کنیم باهاش مهربون باشیم و شکرگذار باشبیم
0
0
پاسخ ها:
مرتضی | ۵ سال پیش
سلام من تشکر ویژه از امین دارم که با بیانش منو حداقل ۸۰به زندگی امیدوار کرد منم دچار حمله پانیک هستم ودوست ندارم که دارو بخورم به همین خاطر بیانات آقا امین برام خیلی تاثیر گزار بود
0
0
نگران | ۵ سال پیش
با سلام. نزدیکه 7 ساله این حمله با من زندگی میکنه. پیاده روی. زندگی در محل ارام. دوش اب خنک. سوره حمد. حل کردن جدول .نخوردن شام . ارتباط با افراد دارای انرژی مثبت. ترک خوردن ترشیجات و سرکه و چایی سیاه. خوردن چای سبز با به لیمو. فکر نکردن به گدشته ی تلخ . رویاپردازی های شیرین برای آینده. خیییلییی در کنترل شدن این مشکل تاثیر داره. به خودتون بگین هیچی نیست. بگین من خوبم .به خودتون تو لحطه حمله امید بدین. با خودتون بلند حرف بزنین. من هنوزم این حملات رو دارم . ادمو درمانده میکنه ولی باید باهاش کنار اومد. به خودت بگو این منو نمیکشه یه توهم الکیه. هی به خودت تلقین کن. قدم بزن . برقص وقت حمله. اتاقت رو تاریک نکن. از رنگ های شاد توی خونه و لباست استفاده کن.به امید بهبودی همه ی دوستان. برای منم دعا کنید.
0
2
یاس | ۵ سال پیش
سلام دوستان.من چند روز پیش پس از شنیدن خبر ناگواری دچار این مشکل شدم.رفتم بیمارستان و حملات پی در پی و ترس و تپش قلب و نگرانی از بیماری خاص و....
این کارا را کنید مطمین با شین خوب میشین.
1به خدا توکل کنید.
2پیش روان شناس برین ولی بدونید درمان دست خودتونه نه دارو .دارو فقط کمک میکنه
3روزی یک ساعت صبح پیاده روی و یک ساعت غروب پیاده روی کنید ..این خیلی مهمه
4تو خونه تنها نمونید .بزنید بیرون .گردش تفریح کوه دوچرخه سواری .سر زدن به فامیل
و در آخر اینکه مطمین باشید خوب میشید و چیز مهمی نیست اگه بهش محل ندین.
آرزوی سلامتی برای همه
0
1
من باهات میجنگم | ۵ سال پیش
سلام به همه دوستان عزیزم منم این بیماری دوست داشتنی رو دارم اولا خیلی ترسیدم و گوشه گیر و گرفته بودم اما الان به خودم میگم باز این گل زن اومد و میخواد با من مچ بندازه ....
کلا بچه ها اگه میخوایین رها بشید
۱. از فضاهایی که ذهن درست میکنه نترسید این شبیه بازی کامپیوتری
۲. حتما ورزش کنید
۳.غذای سالم و سبک
۴.اخلاقتونو خوب کنید همیشه خوش رو و مهربان باشید
۵.سیگار و قیلیون ترک کنید
۶.با خدا از در رفاقت وارد بشید بزرگترین کمک اینه که خدا منو زنده نگه می داره
۷. موقع حمله بخند و نفس عمیق بکش سخته میدونم اما عادی میشه .
۸.موقع حمله بگو من آماده ام برا بازی بیا من ازت نمی ترسم
ایشالا که حال هممون خوب تر بشه تازه ما آدم های خاصی هستیم
0
1
شبنم | ۵ سال پیش
من ۲۴سالمه... از چهار سال پیش دچار این بیماری شدم...و چیزایی که به سرم اومدو هیچ وقت فراموش نمیکنم ...حتی میخاستم از دانشگاه بخاطر حالت تهوع و تنگی نفس شدید سر کلاسا انصراف بدم...خودمم پرستارم ولی هیچ وقت نمیتونم با این بیماری کنار بیام....
0
0
مهدی | ۵ سال پیش
از مصرف گیاه جنسینگ هندی یا آشواگاندا هم غافل نشید دوستان. اثر داروهای SSRI‌ رو تسهیل میکنه و تداخل هم نداره. بسیار عالی هست. یکی دو نفر از دوستانی که مشکل حمله پانیک داشتن رو میشناسم که تجربه خیلی خوبی از مصرفش داشتن.
0
0
سینا | ۵ سال پیش
و یه چیز دیگه این بیماری زمانی سراغم میاد که میخوام یه چیزیو برای یکی تعریف کنم اولشو میگم ولی بعدش یادم میره و یهو استرسو تپش قلبو لرزش اعضای بدن ووو میاد سراغم
0
0
سینا | ۵ سال پیش
من یه وقتایی ماری جوانا استفاده میکردم و الان فکنم کلا 4 باره این جوری شدم و لطفا کسایی که با این بیماری سر کردن راه درمانشو بگن ممنون میشم چون هر بار ک میاد سراقم خیلی بده خیلییی
0
0
محمد | ۵ سال پیش
با سلام خدمت دوستان
کسی میتونه یه گروه یا کانال معرفی کنه راجب این بیماری
واقعیت من از وقتی ازدواج کردم سراغم میاد
چکار کنیم موقعی که دچار حملات پانیک میشیم انجام دهیم
من موقعه رانندگی تو جاده بیشتر سراغم میاد یا موقعی که خسته هستم
0
0
hamed | ۶ سال پیش
من دچار این بیماری بودم و راه‌های مختلفی رو برای درمانش امتحان کردم و درنهایت بعد از کلی پرس‌و‌جو و تحقیق بهترین درمان رو برای این بیماری استفاده از داروهای گیاهی دیدم و شکرخدا ازش نتیجه گرفتم.
0
0
پاسخ ها:
ياسمن | ۵ سال پیش
سلام من ٢٦ سالم ٢ ماه دچار حمله پانيك مي شم ميترسم جايي برم تا مي گم خوب شدم كل وجودم مي گيره هيچ كاري نميتونم بكنم ارتباطم و با همه قطع كردم خيلي نا اميدم واقعا بعضي وقتا ارزو ميكنم بميرم راحت شم خيلي عزاب مي كشم دليلش و نميدونم همه راه هام امتحان كردم از مصرف دارو ميترسم واقعا در مونده شدم
0
0
شاهین | ۶ سال پیش
راستی بحث هم نکنید با خونوادتون یا ب بحث اونا گوش ندید.از اضظراب دوری کنید.معجون قلب و اعصاب مصرف کنید(گیاهی) کار سازه.اصن فکر این ک بیاد سراغتون نترسید فقط آدرنالین خونتون میره بالا بدنتون بی حس میشه قلبتون تند میزنه مثل اینکه سگ دنبالتون کرد.منم 18سالمه
0
0
شاهین | ۶ سال پیش
منو رفیقم قرص اُپیدُل خوردیم تو راه اون تشنج کرد و من دیدمش ترس خیلی بزرگی خوردم اونو بردیم بیمارستان خوب شد من بعد از چن ساعت دچار همین پانیک شدم فک کردم دارم میمیرم چون من بیشتر قرص خوردم خودمو رسوندم بیمارستان و... یک روز بستری بودم بعد ترخیص بازم خوب نشدم هی همون حالت بهم دست میداد منم میترسیدم فک میکردم الان تشنج میکنم و میمیرم.باز رفتم دکتر بهم دو نوع قرص داد میخورم ولی تاثیری نداشت تا اومدم گوگل فهمیدم بیماری پانیک گرفتم.از وقتی ک فهمیدم منو نمیکشه دیگ بهم حمله نکرد.همه چی ب فکر و خیال خودمون بستگی داره ایشالا همتون خوب شید
0
0
زری | ۶ سال پیش
منم 8ساله حملات پانیک دارم قرص کلومیپرامین میخورم به محض اینکه حتی دوزش رو کم میکنم دجار همون حالات میشم
0
0
پاسخ ها:
AVESTA3531 | ۶ سال پیش
فقط تلقین میکنی ،اگه کسی دوز داروتو کم کنه بدون اینکه خودت درجریان کم کردم دوز داروییت،ممکن نیست حمله به سراغت بیاد،این بیماری هم فقط تلقینه که همه رو داغون کرده که باید یک راهی برای تسلیم نشدن دربرابرحمله پیدا کنی،انشاله
0
0
زری | ۶ سال پیش
سلام دوستان من هم دجارحملات پانیک هستم 8ساله دارو مصرف میکنم به محض کم کردن داروها دوباره حملات شروع میشه من کلومیپرامین مصرف میکنم
0
0
هیمن | ۷ سال پیش
با سلام
من23سال دارم الان 4سال که پانیک دارم ودر این مدت دارو مصرف کردم و می کنم و کاملا از خودم ناامید شدم ودارم دیوانه می شم و در کل از این زندگی خسته شدم به خدا
0
0
زهرا | ۷ سال پیش
سلام دوستان.منم 23 سالمه سه ساله دچار این مشکل شدم. یک سال و نیم پیش ازدواج کردم و خدا رو شکر خیلی بهترم.بعضی وقتا دچار این حملات میشم اما نه به اندازه قبل. همه چیز به فکر خودمون بستگی داره. باید خودمونو مجبور کنیم یه سری کارا رو انجام بدیم تا خوب شیم. مثل ورزشای گروهی و تفریح سالم و مسافرت اینا خیلی کمکمون میکنه. با ترسامون مواجه بشیم ببینیم چقد این بیماری پوچه و هیچ کاری نمیتونه بکنه.به امید سلامتی کامل هممون :)
0
0
محسن | ۷ سال پیش
من ٢٣ سالمه حدود ٣ ماه پيش حملات پانيك من شروع شد،پيش دكتر رفتم و بهم چندتا قرص داد الانم كاملا حالم خوبه و اصلا خبرى از حمله نيست ولى خب دكتر گفته تا ٦ ماه درمانم بايد ادامه پيدا كنه !
0
0
سارا | ۷ سال پیش
سلام من حدود۶ ساله که بیماری پانیک دارم همین که دکتر داروهامو کم میکنه دوباره اضطراب من شروع میشه خواهشا راهنماییم کنید خسته شدم
0
0
پریسا | ۷ سال پیش
روانپزشک خیلی می تونه کمک کنه توکل به خدا داشته باش بهش اهمیت نده حتی خیلی وقتهاذمیتونی با بیماریت حرف بزنی و دست رد به سینش بزنی زیاد برقص و موسیقی گوش کن کارتن نگاه کن و به خدا و خثت ایمان داشته باش صد در صد خوب میشی شک نداشته باش
0
0
حسن | ۷ سال پیش
بسیار عالی بود ممنونم از مطالب جالب تان واقعاً کمک بزرگی کردید متشکرم
0
0
علیرضا | ۷ سال پیش
با سلام
منم پانیک داشتم، البته خدا رو شکر خیلی بهترم.
شماید از یک روان پزشک به همراه *** بهره بگیرید. دوره درمان رو کامل کنید. شما هنوز خیلی جوانید و این خودتون هستید که باید بخودتون کمک کنید، رابطتون رو با خدا بیشتر کنید و همیشه سعی کنید مثبت نگر باشد.
موق باشید
0
0
پاسخ ها:
رضا | ۵ سال پیش
عزیزان این حرف را با تجربه شخصی برای درمان عرض میکنم خودتان را عادت بدهید هنگام حمله پانیک ک محکم بگوزید، گوز بر هر دردی دواست، امیدوارم یکروز گوز درمانی فراگیر بشه چون خیلی شادی آور است من بشخصه عاشق گوزیدنم و کلی میخندم بعدش، شما هم یکبار امتحان کنید در مکان خلوت ببینید چقدر شاد میشوید، یا چندفر گوزو جمع شد یکجا فقط گوز بدهید موفقباشید
0
0
رضا | ۵ سال پیش
درمانش فقط گوزیدنه، تا میتوانید بگوزید یا چند نفر جمع بشید باهم مسابقه گوزبدید
0
0
رضا | ۵ سال پیش
گوزدرمانی جواب میده فقط بگوزید تا میتونید
0
0
حسن | ۵ سال پیش
سلام حسن هستم
ازسال 81 دارم بااىن بىمارى دست وپنجه نرم مىکنم همه دکترارفتم باهرکى صحبت مىکنم پنج دقىقه بعدتوهم مىزنم فکرمىکنم مىخوادىک فىلم سرم دربىاره عزىزان من تاته اىنبىمارى رفتم وهنوزم دارمش جورى هستم غذااگه ازدست خانمم بخورم دوبارنگاهم کنه فکرمىکنم ىک کارى مىخوادسرم دربىاره همىشه اىن بىمارى بامن است دىگربراىم طبىعى شده مٽل ىک 95854چىزساده الان فقط ىک مشکل مالى برام پىش اومده اگه خدابخواددرست شه پانىک وبىخىال مىشم فقط تلقىنه قبلش صددرصدفکرمىادبعدش بسراغت مىاداهل هىچى نىستم حتى ىکقرص هم نمىخورم فقط فکرنکنىدفکرمنفى اىنکه بگم اخرش که مىمىرىم پس چرابترسىن به خداتوکل داشته باشىن وکارخوب انجام دهىدهرمىگى مٽلا خوب مىشىبازهمىن خوب مىشى هى مىادبه مغزش هىچ چىزونباىددنبال کنىدکه بازدوباره برمىگرده
0
0

hits