دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه میتوان از سکته قلبی و مغزی پیشگیری کرد؟
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چگونه میتوان از سکته قلبی و مغزی پیشگیری کرد؟, سکته قلبی ,سکته مغزی ,پیشگیری از سکته ,علل سکته قلبی, اغذیه مجاز ,غذاهای غیر مجاز, بسته شدن رگها, علل سکته مغزی

علم پزشکی مدرن در تحقیقات جدید ثابت نموده که با انجام فعالیت های ورزشی منظم و مداوم همراه با رژیم غذایی مناسب می توان از بسته شدن رگهای قلبی و مغزی جلوگیری نمود و از بروز سکته های حاد قلبی و مغزی که نتیجه اش مرگ آنی و یا فلج شدن بدن می باشد پیشگیری کرد.

چگونه میتوان از سکته قلبی و مغزی پیشگیری کرد؟

دکتر لطفعلی پور کاظمی ، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: اگر روزانه به مدت نیم ساعت پیاده روی و یا آرام دویدن و نرمشهای سبک روزمره را در برنامه زندگی خود قرار دهید و از مصرف بی رویه برخی غذاها پرهیز نمایید هرگز به سکته قلبی دچار نمی شوید.

چگونه میتوان از سکته قلبی و مغزی پیشگیری کرد؟


علل سکته قلبی عبارتند از:


- ازدیاد چربی خون (بویژه کلسترول)
- چاقی و کم تحرکی
- استرس
- ژنتیک (استعداد ارثی)
- سیگار و مواد مخدر والکل و برخی علل ناشناخته

چگونه میتوان از سکته قلبی و مغزی پیشگیری کرد؟

اغذیه مجاز و مفید برای قلب و مغز عبارتند از:


انواع میوه جات و سبزیجات، ماهی، مرغ، حبوبات، غلات، روغن های گیاهی مثل روغن زیتون، ذرت، بادام زمینی، اغذیه آب پز و پختنی، لبنیات کم چرب یا بدون چربی.

انواع غذاهای غیرمجاز برای بیماری های قلبی و فشارخون و چربی خون بالا عبارتند از:


نمک، گوشت قرمز، اغذیه سرخ شده و پرچرب، پیتزا، همبرگر، سوسیس، کالباس، لبنیات چرب، روغن های گیاهی.

استرس های روزمره نیز می تواند از طریق ازدیاد فشار خون عاملی برای سکته باشند در نتیجه در طول شبانه روز علی رغم مشکلات فردی و اجتماعی، بایستی از روحیه ای شاداب و خندان برخوردار بود تا تنشهای زندگی سبب مرگ آنی و یا سکته نشوند.

چگونه میتوان از سکته قلبی و مغزی پیشگیری کرد؟

مصرف سیگار و الکل و مواد مخدر می توانند هم سبب بسته شدن رگهای قلبی و مغزی شوند و هم اختلالات کبدی، کلیوی، گوارشی، ریوی و مغزی ایجاد نمایند و عاملی برای فلج شدن اعضای بدن توسط سکته های مغزی گردند.

منبع:طبنا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits