دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهکاری برای بهبود تورم و کبودی
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
راهکاری برای بهبود تورم و کبودی, بهبود تورم, بهبود کبودی, تورم ,کبودی ,کمپرس سرد ,یخ گذاشتن, شوک حرارتی, کرایو تراپی, هماتوم, بیماری التهابی

به گفته Romuald Abadie فیزیوتراپ، در واقع همه آسیب‌ها با خطر ابتلا به هماتوم (توده خون در زیر پوست) و یا بیماری‌های التهابی مواجه است.

راهکاری برای بهبود تورم و کبودی

چه چیزی سرمای ناشی از یخ را تسکین می‌دهد؟

شوک حرارتی:

برای موثر بودن کرایوتراپی (سرما درمانی) باید در سطح پوست درجه حرارت کم و سریع ایجاد کرد یعنی در 15 ثانیه باید درجه حرارت سطح پوست و زیرپوست کاهش یابد.

یکی از متخصصان گفت: با استفاده از این شوک حرارتی بلافاصله درد و سرمای ناشی از گذاشتن یخ کاهش پیدا می‌کند؛ اثر درد ممکن است از 30 دقیقه تا سه ساعت باشد.

جلوگیری از ورم:

هنگام التهاب عضله یا مفاصل، رگ‌های خونی گشاد می‌شوند و سرما باعث کاهش قطر رگ شده و رگ‌ها را کمی فشرده می‌کند.

راهکاری برای بهبود تورم و کبودی

چگونه آسیب و التهاب را سرد کنیم؟

بسته‌های پلاستیکی یخ باید به مدت حداقل 2 ساعت در فریزر باشد و به مدت 20 دقیقه در محل درد گذاشته شود؛ باید مطمئن شوید که دقیقاً روی محل درد قرار گرفته است؛ برای سرما نخوردن و بهبود انتقال سرما از طریق پوست بهتر است یک پارچه به دور بسته یخ پیچیده شود.

احتیاط دیگر: حداکثر به مدت 3 روز و روزی 3 تا 5 بار این کار تکرار شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits