دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
باز هم درباره آرتروز وروشهای پیشگیری ازآن
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درباره آرتروز وروشهای پیشگیری ازآن, آرتروز, پیشگیری آرتروز ,درمان آرتروز, التهاب مفاصل, آرترییت

آرتروز یا استئوآرتریبت التهاب مفاصل است که غضروف مفصل آسیب دیده و به مرور از بین می‌رود، پس از آن استخوان‌ها ترک خورده که باعث درد شده، موجب بی‌تحرکی فرد می‌شود؛ بیشترین اعضای بدن که در معرض این بیماری هستند مفاصل زانو، ران، انگشتان دست، گردن، کمر و ستون فقرات است.

باز هم درباره آرتروز وروشهای پیشگیری ازآن

بی‌حرکت ماندن مفاصل به مدت طولانی و فعالیت نداشتن یکی از عوامل بروز آرتروز است که به باعث درد در زانو می‌شود؛ عدم فعالیت باعث خشکی مفاصل شده و پس از مدتی به سختی می‌توان پاها را حرکت داد؛ افرادی که چنین علائمی را در بدن خود مشاهده می‌کنند باید حتماً به پزشک مراجعه کنند.

باز هم درباره آرتروز وروشهای پیشگیری ازآن

باز هم درباره آرتروز وروشهای پیشگیری ازآن

علت به وجود آمدن این بیماری به طور کامل مشخص نیست اما در بین خانم ها بیشتر شایع است؛ عللی که تا کنون شناخته شده است: سن بالا (بیشتر افراد بالای 40 سال) اما در بین جوانان نیز بسیار دیده شده است، ناهنجاری استخوانی مادرزادی، ورزشکارانی که مدام در معرض ضربه خوردن هستند، تصادفات رانندگی، بی تحرکی و فعالیت‌های ورزشی نداشتن، چاقی و اضافه وزن نیز موجب آرتروز می‌شود.

در ابتدای بیماری درد کم است اما اگر پیشگیری و به پزشک مراجعه نشود درد به مرور زیاد شده و باعث اخلال در خواب و خستگی در فرد مبتلا به آرتروز می‌شود.

افرادی که مبتلا به این بیماری شده‌اند باید بر روی زمین‌های صاف پیاده روی کنند، زیاد از پله بالا و پایین نروند، کارهای دستی سخت و فعالیت‌های کاری سخت را کم کنند و از برداشتن وسایل سنگین خودداری کنند.

باز هم درباره آرتروز وروشهای پیشگیری ازآن

اگر این افراد چاق هستند وزن را باید کاهش دهند، ورزش‌هایی مانند شنا و پیاده‌روی داشته باشند زیرا این ورزش‌ها باعت تقویت مفاصل می‌شود، طی کار روزانه چند دقیقه باید استراحت کنند، فعالیت بدنی باید به گونه‌ای باشد که به مفاصل زیاد فشار نیاید، در حال راه رفتن، نشستن و خوابیدن وضعیت بدن باید به شکلی صحیح قرار گیرد، ورزش های سبک گردن، دست‌ها، کمر و پاها به طور روزانه انجام دهند تا مفاصل خشک نشوند و باید از تغذیه مناسبی مانندد مواد لبنی، ماهیچه و قلم، و موادغذایی که دارای کلسیم هستند برخوردار باشند تا بدن آنها مقاوم باشد.

انجام تمام این فعالیت‌ها باید با نظارت پزشک معالج باشد.

باز هم درباره آرتروز وروشهای پیشگیری ازآن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits